۲۳۸۲۶۰
۱۴۱۳
۱۴۱۳

اگر افسردگی دارید این ۴ فیلم امیدبخش را تماشا کنید

شاید هر روز به موقع از خواب بیدار شویم، سر کار برویم، مهمانی بگیریم، به ملاقات دوستانمان برویم، بخندیم و به نظر شاد برسیم، اما درونمان، هیچ خبری از امید نباشد. در این حالت ممکن است که احساس افسردگی کنیم و به دنبال راه حلی برای رهایی از این حس ناامیدی بگردیم. فیلم دیدن گزینه‌ی خوبی است. به خصوص اگر فیلم‌هایی ببینیم که ته مایه‌هایی از شادی و پلاتی مفهومی داشته باشد. بنابراین ما ۴ فیلم مناسب برای زمانی که احساس افسردگی دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم.

اگر افسردگی دارید این 4 فیلم امیدبخش را تماشا کنید

شاید هر روز به موقع از خواب بیدار شویم، سر کار برویم، مهمانی بگیریم، به ملاقات دوستانمان برویم، بخندیم و به نظر شاد برسیم، اما درونمان، هیچ خبری از امید نباشد. در این حالت ممکن است که احساس افسردگی کنیم و به دنبال راه حلی برای رهایی از این حس ناامیدی بگردیم. فیلم دیدن گزینه‌ی خوبی است. به خصوص اگر فیلم‌هایی ببینیم که ته مایه‌هایی از شادی و پلاتی مفهومی داشته باشد. بنابراین ما 4 فیلم مناسب برای زمانی که احساس افسردگی دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم. 

1. معرفی فیلم «به دنبال بابا» DAD Wanted 2020

فیلم «به دنبال بابا» DAD Wanted با ژانر خانوادگی-کمدی- اجتماعی می‌تواند فیلم خوبی برای لحظاتی باشد که هیچ امیدی در دل ندارید. داستان فیلم «به دنبال بابا» با کارگردانی خاویر کالیناس، درباره دختر بچه‌ای است که چندی پیش پدرش را از دست داده است. او عاشقانه به دوچرخه سواری علاقه دارد، اما مادرش جلوی دختر را می‌گیرد و اجازه دوچرخه سواری به او نمی‌دهد. اما، یک روز دختر متوجه می‌شود که مسابقه‌ای بزرگ برای دوچرخه سواری ترتیب داده‌اند. فیلم با تصمیم این دختر بچه، جانی تازه می‌گیرد، اما او متوجه می‌شود که باید از یکی از اولیایش رضایت بگیرد. این فیلم 99 دقیقه‌ای فورا خودش را در دل ما جا می‌کند و اجازه نمی‌دهد لحظه‌ای از آن چشم برداریم.

اگر افسردگی دارید این 4 فیلم امیدبخش را تماشا کنید

2. معرفی فیلم «تالسا» Tulsa 2020

فیلم «تولسا» Tulsa با ژانر کمدی- درام فیلمی است که به زیبایی تاثیر ناامیدی بر زندگی افراد را نشان می‌دهد، بنابراین فیلم خوبی برای لحظاتی است که احساس افسردگی داریم. داستان فیلم Tulsa با کارگردانی اسکات پریور و گلوریا استلا، درباره دختری به نام تولسا است که خانواده‌اش را از دست داده. با این وجود او همچون مادری مهربان از برادر کوچکترش مراقبت می‌کند، در حالی که خودِ تولسا تنها 9 سال دارد. تولسا با یک مددکار اجتماعی به نام تامی آشنا می‌شود و رابطه‌ای جالب بین او دو شکل می‌گیرد. تامی مردی ناامید و بی‌ایمان است، اما تولسا با ایمان قلبی که به مسیح دارد سعی می‌کند نوری که از امید می‌تواند به دل انسان تابانده شود را به تامی نشان دهد. فیلم Tulsa فیلمی است که در آن ما 2 ساعت از دختری 9 ساله شیوه‌ی درست زندگی کردن را می‌آموزیم. 


بیشتر بخوانید: افسردگی و راه های درمان آن


اگر افسردگی دارید این 4 فیلم امیدبخش را تماشا کنید

3. معرفی فیلم «تفکر انتقادی» Critical Thinking 2020

فیلم «تفکر انتقادی» Critical Thinking با ژانر درام، فیلمی است که تاثیری که ما بر اجتماع می‌گذاریم و اجتماع بر ما را نشان می‌دهد و سعی می‌کند ما را با تفکر به شیوه انتقادی آشنا کند. داستان فیلم «تفکر انتقادی» به کارگردانی جان لگویزمائو درباره نوجوانانی است که از نظر طبقاتی، محروم به حساب می‌آیند. اما، در چرخشی زیبا، در دل مسابقات شطرنج قرار می‌گیرند و راهنمایی‌های یک معلم باعث می‌شود تا روزبه‌روز در زمینه شطرنج پیشرفت کرده و زندگی خود را از تاریکی نجات دهند. اعضای گروه شطرنج، شاید گاهی موجب دلسردی آقای معلم شوند چراکه در این کلاس، تبعیض نژادی موج می‌زند، یا شاید آقای مدیر هیچ امیدی به اعضای این کلاس نداشته باشد، اما تا امید زنده‌ است، زندگی برقرار است. 

اگر افسردگی دارید این 4 فیلم امیدبخش را تماشا کنید

4. معرفی فیلم «مانیبال» Moneyball 2011

فیلم «مانیبال» Moneyball با ژانر زندگی‌نامه‌ای، درام، ورزشی فیلمی با نقش‌آفرینی برت پیت است که به زیبایی امکان دستیابی به موفقیت، حتی زمانی که موانع زیادی بر سر راه داشته باشیم را نشان می‌دهد. این فیلم که در اندک زمانی توانست فروش بالایی در گیشه داشته باشد بر اساس داستانی واقعی و از روی یک کتاب با همین نام و با نویسندگی مایکل لوئیس ساخته شده است. داستان فیلم «مانیبال» به کارگردانی بنت میلر، درباره بیلی بین، مدیر یک تیم بیس بال در اوکلند است که در زندگی شکست‌های فراوانی خورده. اما بیلی بین به جای از این شاخه به شاخه‌ای دیگر پریدن، با موانع روبه‌رو می‌شود و هیچ راه بازگشتی برای خود در نظر نمی‌گیرد. این فیلم در 2 ساعت و 6 دقیقه به درستی به ما نشان می‌دهد که چگونه می‌توانیم امید را در دلمان بپرورانیم. از این رو، فیلم «مانیبال» نامزد چندین جایزه اسکار شد و دل تمام بینندگانش را بُرد.

اگر افسردگی دارید این 4 فیلم امیدبخش را تماشا کنید

منبع: راهنماتو

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.