۲۳۸۳۹۶
۱۱
۱۱

چطور برگر رژیمی درست کنم! خوشمزه ترین غذای رژیمی

به طور کلی همبرگر یک غذای عامه پسند است ولی همه افراد نمی توانند از آن استفاده کنند. برگر رژیمی یک غذای مناسب برای افرادی است که رژیم دارند و ورزشکار هستند. در این مطلب ساده ترین طرز تهیه آن را به شما آموزش خواهیم داد.

چطور برگر رژیمی درست کنم! خوشمزه ترین غذای رژیمیمواد لازم جهت تهیه برگر رژیمی:

 

گوشت گاو بدون چربی ۲۵۰ گرم
کاهو ۲ عدد
گوجه ۱ عدد
جوانه گندم ۱ مشت
پیاز ۱ عدد
جعفری ۱ ق غذا خوری
نمک و فلفل سیاه ب به مقدار لازم

 

چطور برگر رژیمی درست کنم! خوشمزه ترین غذای رژیمیمرحله اول تهیه برگر رژیمی:

ابتدا پیاز را رنده ریز بزنید و آبش را بگیرید سپس با گوشت چرخ کرده گاوی و نمک و فلفل سیاه و جعفری خوب مخلوط کنید و مواد را خوب ورز دهید تا منسجم شود سپس روی مواد همبرگر سلفون کشیده و برای نیم ساعت در یخچال استراحت دهید.

مرحله دوم: تهیه برگر

 بعد از گذشت نیم ساعت مواد را از یخچال خارج کنید و به اندازه نارنگی از مواد بردارید اگر دستگاه همبرگر زن دارید استفاده کنید وگرنه با دست به شکل گرد دربیاورید و روی کاغذ روغنی قرار دهید و برای ۵ دقیقه در فریزر قرار داده تا گوشت شکل بگیرد.

مرحله سوم:

 تابه گریل را کمی چرب کنید و همبرگر ها را با حرارت ملایم داخل تابه سرخ کنید سپس برگردانید و طرف دیگر را نیز گریل کنید سپس همبرگر را داخل نان سبوس دار بگذارید و روی آن کاهو و جوانه و گوجه به دلخواه بگذارید به همین راحتی همیرگر رژیمی ما حاضر شد. نوش جان!

چطور برگر رژیمی درست کنم! خوشمزه ترین غذای رژیمینکات مهم در تهیه برگر رژیمی:

1- بهتر است برای تهیه یک همبرگر رژیمی از گوشت کم چرب مثل گوشت بره، مرغ و یا شتر مرغ استفاده نمایید. اگر هم از گوشت گوساله استفاده می کنید، از گوشت مغز ران گوساله استفاده نمایید.

2-برای نان همبرگر بهتر است از نان غلات کامل مثل نان سبوسدار، نان جو، نان چاودار و… استفاده نمایید. نان های کوچک 50 گرمی که اندازه کف دست هستند بهترین گزینه برای کاهش کالری و حجم همبرگر می باشد.

3- برای مواد داخل همبرگر از گوجه فرنگی و کاهوی فراوان استفاده نمایید. کاهو و گوجه فرنگی دارای مقادیر بالای فیبر بوده و موجب احساس سیری می شوند.

4- از روشهای پخت بدون روغن و رژیمی استفاده نمایید. بهتر است همبرگر را داخل فر را بر روی گریل یا تابه های رژیمی بدون روغن طبخ نمایید.

 

 

 

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.