۲۳۸۶۲۰
۵۳۱
۵۳۱

۶ نشانه مردانی که به عشق و زندگی تعهد ندارند

قرار عاشقانه همیشه پیچیدگی‌های خودش را دارد اما وقتی در رابطه هستید و حس می‌کنید همه قلب این مرد با شما نیست، نیت‌ او برای برقراری رابطه برایتان مسئله‌ می‌شود.

6 نشانه مردانی که به عشق و زندگی تعهد ندارند

قرار عاشقانه همیشه پیچیدگی‌های خودش را دارد اما وقتی در رابطه هستید و حس می‌کنید همه قلب این مرد با شما نیست، نیت‌ او برای برقراری رابطه برایتان مسئله‌ می‌شود.

در بحث تعهد، شیوه تفکر مردان و زنان با هم تفاوت دارد. زنان وقتی تصمیم می‌گیرند که اتفاقی را رقم بزنند، آماده‌اند که با همه وجود، از احساسی و فیزیکی گرفته تا ذهنی، خودشان را وقف به انجام رساندن آن کار کنند. اما مردان باید قبل از تصمیم‌گیری برای تعهد دادن به یک زن، از جهات مختلف، ازمالی تا عاطفی، به آمادگی رسیده باشند.

شما می‌توانید شریکی شگفت‌انگیز و وفادار باشید و آن‌ها این را می‌دانند، بنابراین وارد رابطه می‌شوند تا از مزایای شما بهره‌مند شوند. اما هرگز این رابطه را «رسمی» نمی‌کنند. احتمالا می‌خواهید بدانید که آیا با این فرد ماندن هدر دادن زمان است یا نه. از همه مهم‌تر دوست ندارید که در رابطه بی‌سرانجام لطمه ببینید. بنابراین از خودتان می‌پرسید: «آیا این رابطه آینده دارد؟»

با ما همراه باشید تا به شما بگوییم از روی چه نشانه‌‌هایی می‌توانید مردی را که رابطه را می‌پذیرد اما تعهد نمی‌دهد، شناسایی کنید. به این 6نشانه توجه کنید تا از خودتان محافظت کنید: 

6 نشانه مردانی که به عشق و زندگی تعهد ندارند

1.سازش‌پذیری ندارد

هر رابطه‌ای برای آنکه خوب کار کند نیاز دارد که هر یک از طرفین نیمی از راه را به سمت دیگری طی کند و یکی از نشانه‌های تردید‌ناپذیری که می‌گوید شریک عاطفی‌تان به اندازه شما در آن رابطه سهم‌اش را ادا نمی‌کند آن است که شما شادی خودتان را مدام فدای شادی آن‌ها می‌کنید. ممکن است همیشه متوجه این مصالحه نباشید زیرا اکثر مردان در متقاعد کردن دیگران برای آنکه کارها را به شیوه‌ای که آن‌ها می‌خواهند انجام دهند، مهارت دارند. پس از کجا باید بفهمید که چنین پویایی‌ای در رابطه شما وجود دارد؟

بگذارید با مثالی قضیه را روشن کنیم. می‌خواهید یک فیلم سینمایی را که به زودی روی پرده خواهد رفت و مطمئن هستید هر دو نفرتان دوستش خواهید داشت، تماشا کنید اما او شما را متقاعد می‌کند که همیشه همان فیلم‌هایی را که خودتان دوست دارید تماشا می‌کنید. بنابراین، یکبار دیگر خودتان را قربانی خواست او می‌کنید تا فیلمی را تماشا کنید که او دلش می‌خواهد.

مثالی ساده بود اما پیام واضحی مخابره می‌کند. اگر او در شما احساس گناه ایجاد می‌کند تا کاری را به طریقی که او دوست دارد انجام دهید یا به ندرت از وقتش برای آنکه کاری ویژه برایتان انجام دهید، هزینه می‌کند، دارد علائم واضحی مخابره می‌کند از اینکه علاقه‌ای به مصالحه و سازش در این رابطه ندارد.

شریک عاطفی‌ای که به شما تعهد دارد، می‌خواهد شما در این رابطه احساس ارزشمندی و الویت داشته باشید. حال چه تماشای فیلم محبوبتان به جای فیلم محبوب او باشد؛ چه گذشتن از یکی از تفریحات مردانه برای انجام غافلگیری کوچکی برای شما. او با این رفتارها به شما نشان می‌دهد که احساس‌تان در این رابطه برایش مهم است. 


بیشتر بخوانید: دروغ مصلحتی والدین به فرزندان آن ها را دروغگو بار می آورد


6 نشانه مردانی که به عشق و زندگی تعهد ندارند

2.حرف و عملش با هم سازگاری ندارد

تعداد اندکی از مردان هستند که بدون احساس شرمساری هر کاری می‌کنند شما عشق‌شان را باور کنید. آن‌ها این کار را با تظاهر به سرمایه‌گذاری در رابطه و انواع وعده‌ووعیدها انجام می‌دهند. به حرفی که می‌زند و عملی که انجام می‌دهد توجه کنید. آیا به دنبال حرفش عملی نیز در کار است؟ آیا وقتی می‌خواهد در عمل نشان دهد که حرف‌های عاشقانه‌اش به شما حقیقی است، باید روزها منتظر آمدن آن روز بمانید؟

وقتی به شریک عاطفی‌تان وفادار باشید دیگر برای کمک به انجام کارهای خانه، حمایت از آن‌ها برای رسیدن به اهدافشان و صمیمت فیزیکی حساب و کتاب نمی‌کنید. اما مردانی که کاملا در یک رابطه سرمایه‌گذاری نکرده‌اند برای نشان دادن حمایت و تصمیم‌گیری برای محبت کردن به شما ممکن است انگیزه‌های دیگری غیر از تعهد داشته باشند.

او درنهایت همان حرف‌هایی را می‌زند که دوست دارید بشنوید اما رفتارش با حرف‌هایش همخوانی ندارد. اگر همیشه احساس می‌کنید که چیزی بیشتری از این رابطه می‌خواهید یا در رابطه احساس کلافگی می‌کنید، نگاهی دقیق‌تر به وجود اشتیاق یا عدم اشتیاق او بیندازید تا متوجه شوید او واقعا متعهد است یا نه. 

6 نشانه مردانی که به عشق و زندگی تعهد ندارند

3.او درباره آینده رابطه با شما صحبت نمی‌کند

اغلب زوج‌های وفادار و متعهد درباره رویاها و آرزوهای آینده‌شان با هم حرف می‌زنند. از کشورهایی که دوست دارند با هم به آن سفر کنند، تا ازدواج و تشکیل خانواده، موضوعات معمولی هستند که نشان می‌دهند هر دوی شما در این رابطه یک خواسته مشترک دارید.

صحبت کردن درباره این اهداف و آرزوها کمک‌تان می‌کنید چیزهایی درباره فردی که با او در رابطه هستید بیاموزید. اما آیا شده به گفت‌وگوها و مکالماتی که با شریک عاطفی‌تان دارید، فکر کنید و متوجه شوید که یک جای کار می‌لنگد؟ آیا او می‌خواهد شما را با دوستان و اعضای خانواده‌اش آشنا کند؟ آیا شده درباره آینده مشترک با شما صحبت کند؟

سخت است فهمیدن این موضوع که شخصی که فکر می‌کردید به شما متعهد است هیچ قصدی برای پیش بردن رابطه ندارد. اگر با این آدم‌ها مواجه شوید، آن‌ها معمولا این پاسخ‌ها را می‌دهند: «در لحظه زندگی کن»، یا «می‌دانی که در برنامه‌ریزی خوب نیستم.»

اگر یک حس پروانه‌ای در شکم‌تام می‌گوید که قلب او با شما نیست، بهتر است که به غریزه‌تان اعتماد کنید.

6 نشانه مردانی که به عشق و زندگی تعهد ندارند

4.تعریف‌های دلگرم‌کننده از او نمی‌شنوید

مردی که رابطه را می‌خواهد اما تعهد را نمی‌خواهد باید راهی برای شاد کردن شما پیدا کند. او فکر می‌کند که با حداقل‌ترین میزان از تلاش می‌تواند به شما حس خوب بدهد و این یعنی که مثلا به شما می‌گوید چقدر خوشگل هستید یا همان تعریف‌های تکراری را هر روز به شما می‌گوید.

اما مردی که واقعا برای شما ارزش قائل است و می‌خواهد بقیه زندگی‌اش را با شما سپری کند متوجه کوچک‌ترین چیزهای تحسین‌برانگیز درباره شما می‌شود و می‌گذارد احساس واقعی او را بفهمید.

به جای اینکه بگوید خوشگلی، متوجه تغییری که در موهایتان و ظاهرتان ایجاد کرده‌اید، می‌شود. یک نکته که لازم است به آن توجه کنید آن است که دقت کنید او در حضور دوستان و خانواده‌اش چه کاری انجام می‌دهد. آیا تعریف‌های «عمومی» که به همه می‌گوید را از او می‌شنوید یا شما را به شکل خاصی خطاب قرار می‌دهد و تعریف‌تان را می‌کند؟

مثلا، برنامه‌ریزی کرده‌اید که با گروهی از دوستان و اعضای خانواده یک مهمانی شام داشته باشید. به شما می‌گوید عالی شده‌اید. اما وقتی می‌رسید، به خواهر دوستش که در مهمانی حضور دارد، درباره تغییر آرایش موهایش و اینکه خیلی از دیدن این تغییر شگفت‌زده شده، می‌گوید.

اگر با دقت به این نکات توجه نکنید ممکن است به سادگی از کنارشان بگذرید. اما وقتی الگوهای رفتاری را مشاهده می‌کنید و متوجه می‌شوید که او با واژگان منحصربه‌فرد و خاص از شما تعریف نمی‌کند، از خودتان چرایی‌اش را جویا می‌شوید. 

6 نشانه مردانی که به عشق و زندگی تعهد ندارند

5.در نشان دادن بعد آسیب‌پذیرش به تقلا میفتد

درست است که مردان به طور عمومی از صحبت کردن درباره احساسات و به اشتراک‌گذاری درونی‌ترین افکارشان با دیگران اجتناب می‌کنند اما وقتی در یک رابطه متعهدانه هستید اوضاع فرق دارد. اگر کسی به شما متعهد نباشد سختش است که درباره احساساتش با شما صحبت کند. شما متوجه می‌شوید که این فرد از صحبت‌های عمیق اجتناب می‌کند و در سطح باقی می‌ماند. ممکن است ماه‌ها با هم در رابطه باشید اما او هنوز تلاش نکرده که لایه‌های عمیق عاطفی و احساسی شما را کشف کند.

این نشانه‌ بزرگ می‌گوید که او هنوز نمی‌تواند به لحاظ عاطفی با شما پیوند برقرار کند. البته برخی از مردان ممکن است به طور معمول اندکی دیرتر از سایرین بتوانند آسیب‌پذیری عاطفی‌شان را نشان دهند. آن‌ها ترس‌ها و ناامنی‌های خودشان را دارند و باور دارند که به اشتراک گذاشتن احساسات‌شان با دیگران از مردانگی‌شان می‌کاهد.

اما اگر فضای بی‌قضاوت و عاشقانه و زمان کافی برای آنکه آن‌ها خودشان و گذشته‌شان را آزادانه بیان کنند در اختیارشان گذاشته‌اید اما هنوز از باز کردن گفت‌وگو با شما سر باز می‌زنند یعنی باید درباره این رابطه تجدید نظر کنید.

6.همیشه بهانه دارد

همیشه بهانه‌ای برای بیرون نیامدن و پرهیز از فعالیت‌های مشترک، از مشکلات مالی تا وقت نداشتن تا بیماری دارند. درنهایت می‌فهمید که همه این‌ها دروغ‌هایی برای پرهیز از صمیمت عمیق‌تر است. افرادی که به رابطه تعهد ندارند همیشه بهانه‌هایی برای توجیه رفتارشان دارند که از دید سایرین ممکن است مغفول بماند.

احتمالا از دیدگاه‌ها و نگرش‌شان اندوهگین و کلافه می‌شوید، اما مدت زیادی عصبانی نمی‌مانید زیرا باور دارید که از دل‌تان درمی‌آورند. اگر متوجه شده‌اید که شریک عاطفی‌تان هیچ وقت تلاشی‌ برای‌تان صرف نمی‌کند اما شما مدام درحال برطرف کردن نیازهای او هستید، نشانه‌ای است از اینکه آن‌ها چندان به شما علاقه ندارند. 

6 نشانه مردانی که به عشق و زندگی تعهد ندارند

سخن آخر

بعضی مردان تا زمانی بودن در رابطه را می‌پسندند که تعهدی در کار نباشد. برای‌شان فرقی ندارد چه مدت با آن‌ها در رابطه بوده‌اید. آن‌ها می‌توانند سال‌ها در یک رابطه بمانند و نیازی نبینند که قلب‌شان را در آن رابطه سرمایه‌گذاری کنند.

ممکن است بعضی به دلایلی از تعهد دادن هراس داشته باشند اما همچنین ممکن است که در رابطه‌ای بی‌دردسر و راحت بمانند. دردناک است بفهمید شخصی که با شما در ارتباط است هیچ احساسات و اهداف مشترکی با شما ندارد اما اگر از زاویه دیگر نگاه کنید می‌تواند مایه سعادت باشد. این نشانه‌ها به شما فرصت می‌دهد خودتان را از رابطه‌ای که در آن هیچ ارزشی برای‌تان قائل نیستند بیرون بکشید زیرا آن مرد واقعا به شما تعهد نمی‌دهد. 

منبع: راهنماتو

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.