۲۳۸۹۲۴
۱۳
۱۳

با این ۸ ایده عید امسال خونتو به سبک فرانسوی بچین

در سبک دکوراسیون داخلی فرانسوی قرار است در خانه‌مان فضایی گرم، صمیمی و دلپذیر بسازیم، همه چیز قرار است معمولی باشد، اما در نهایت خانه شما چنان فاخر به نظر می‌رسد که انگار از طبقه اشراف قرن ۱۵ و ۱۶ میلادی هستید.

با این 8 ایده عید امسال خونتو به سبک فرانسوی بچین

در سبک دکوراسیون داخلی فرانسوی قرار است در خانه‌مان فضایی گرم، صمیمی و دلپذیر بسازیم، همه چیز قرار است معمولی باشد، اما در نهایت خانه شما چنان فاخر به نظر می‌رسد که انگار از طبقه اشراف قرن 15 و 16 میلادی هستید. قرار است با سبک فرانسوی، در بند بند خانه شما سلیقه شخصی با ظرافتی توصیف‌ناپذیر پیوند بخورد، از متریال طبیعی کمک بگیریم، به سراغ رنگ‌های روشن برویم، هرگوشه خانه پارچه‌های ابریشمی مصنوعی را لمس کنیم، نور را به دست فراموشی نسپریم و از همه مهم‌تر به دوران ملیله‌دوزی و گلدوزی و بافتنی‌ها برگردیم. حالا قرار است ما ترندها را از خود و زندگیمان دور کنیم و در عوض ظروف قدیمی‌مان را به میز برگردانیم. با ما همراه شوید تا از این سرودهای عاشقانه در سبک فرانسوی برای دکوراسیون داخلی منزلمان در عید امسال الهام بگیریم. 

1. دیوارهایتان را نقاشی کنید

با این 8 ایده عید امسال خونتو به سبک فرانسوی بچین

اگر قرار است برای امسال عید از سبک دکوراسیون داخلی فرانسوی الهام بگیریم باید دیوارهای خانه‌مان را نقاشی کنیم. اجازه دهید! منظور از نقاشی کردن دیوار خانه رنگ زدن آن نیست، باید با دست روی دیوار طرح‌هایی جذاب بکشید؛ اسلیمی، گل‌ومرغ، نقاشی‌های متقارن یا هر طرحی که قرار است یک کاغذ دیواری به ما ارائه دهد. آیا می‌دانید که نقاشی متقارن روی دیوارهای خانه تا چه می‌تواند برروی برجسته کردن انحنای دیوار و نور طبیعی تاثیر بگذارد؟ پس دست به کار شوید. قرار نیست میکل آنژ را صدا کنید تا برایتان روی دیوار نقاشی کند. آسان بگیرید! یک شابلون بردارید و با دیوارها دوست شوید.

2. لوازم آنتیک و عتیقه را از انبار بیرون بیارید

با این 8 ایده عید امسال خونتو به سبک فرانسوی بچین

در خانه هر ایرانی یکی دو وسیله آنتیک و عتیقه وجود دارد که از بزرگان به ارث برده‌ایم یا به دلیل علاقه‌مان، خودمان آن‌ها را تهیه کرده‌ایم. از چراغ نفتی گرفته تا سه فیتیله‌ای یا حتی یک اتو ذغالی می‌تواند عتیقه محسوب شود. اما، اگر هیچ یک از آن‌ها را نداشته باشید، می‌توانید به سراغ ظروف مسی یا برنزی بروید. حتی بهتر است لوسترهای برنز یا آینه و شمعدان موقع ازدواجتان را که فکر می‌کنید از مد افتاده است دوباره به منزلتان بیاورید. اگر چندتایی ظروف مسی و برنجی دارید می‌توانید یک میله به شکل موازی با سقف بر روی جزیره آشپزخانه آویزان کنید و ظروف را از آن بیاویزید. یا اگر لیوان‌ها، قهوه‌جوش و جام‌های قدیمی دارید می‌توانید به ساخت یک کافی بار فکر کنید.

3. مبلمان فرانسوی استفاده کنید

با این 8 ایده عید امسال خونتو به سبک فرانسوی بچین

مبل‌های فرانسوی یکی از آن مبل‌هایی هستند که این روزها به شدت ترند شده‌اند. درمورد مبل فرانسوی به تنهایی باید به شما بگوییم که می‌تواند به طور کل سبک خانه شما را فاخر کند. این مبل‌ها با انحنا‌ها و برش‌های جذاب و پارچه‌های مبلی روشن می‌توانند خانه شما را در کنار سایر ایده‌ها که در این مقاله بررسی می‌شوند به سبک فرانسوی در دکوراسیون داخلی خانه به شدت نزدیک کنند.

4. از طرح‌ها و اشکال غافل نشوید

با این 8 ایده عید امسال خونتو به سبک فرانسوی بچین

اگر برای امسال عید می‌خواهید از سبک فرانسوی در دکوراسیون داخلی منزلتان الهام بگیرید، نباید از طرح‌ها غافل شوید. اما، طرح‌ها باید بیشتر از طبیعت گرفته شده باشند. به جوانه‌های ریز برگ‌ها و شکوفه‌های بهاری فکر کنید. اگر نمی‌خواهید مبلمانتان را عوض کنید به سراغ کوسن‌هایی بروید که طرح‌های زنده و شاداب با الگوهای ریز و جذاب دارند. حال اگر از طرح‌های پارچه‌ها عبور کنیم باید به اشکال برسیم. بهتر است شکل لوازم خانه شما یا معماری طاق به سمت قوس‌ها و انحناهای ظریف قوسی‌شکل برود. مثلا با مقداری کچ می‌توانید گوشه‌های تیز دالان‌های ورودی را به گوشه‌های گرد تغییر شکل بدهید. لبه‌های گرد می‌توانند به خانه شما احساسی از بی‌نهایت بدهند و فضا را بزرگ‌تر از آن چیزی که هست نشان دهند.

5. رنگ‌های شاداب و گرم را فراموش نکنید

با این 8 ایده عید امسال خونتو به سبک فرانسوی بچین

اگرچه فضاهای مدرن بیشتر به سمت رنگ‌های خنثی می‌روند، اما سبک فرانسوی در دکوراسیون داخلی منزل به شما رنگ‌های پاستلی و گرم را پیشنهاد می‌دهند. بنابراین اگر می‌خواهید برای عید امسال از سبک فرانسوی الهام بگیرید می‌توانید به عنوان مثال کفپوش‌های چوبی را با پرده‌هایی زرد رنگ، زردهای نرم مثل زرد کره‌ای ترکیب کنید. این در حالی است که رنگ سبز جنگلی یا سیج نیز می‌تواند به پالت رنگی دکوراسیون داخلی منزل شما اضافه شود. اگر از رنگ آبی نیز دوست داشته باشید استفاده کنید، بهتر است به جای رنگ آبی کاربنی یا کبالتی، به سراغ آبی‌های روشن بروید و خود را در فضایی مثل آسمان غرق کنید، آرامش در سال جدید همراه شما خواهد شد.

6. از هنر به فخر برسید

با این 8 ایده عید امسال خونتو به سبک فرانسوی بچین

در سبک فرانسوی بهتر است بیش از پیش با هنر پیوند برقرار کنیم. بنابراین اگر برای سال جدید می‌خواهید پیرو سبک فرانسوی باشید به سراغ تابلوهای نقاشی رنگ روغن بروید. تابلوها بهتر است ظریف باشند، اما از خطوط طلایی در آن استفاده شده باشد.

7. از اکسسوری‌های فاخر استفاده کنید

با این 8 ایده عید امسال خونتو به سبک فرانسوی بچین

اگر به فکر خرید اکسسوری در سال 1403 برای خانه خود هستید و گوشه ذهنتان سبک فرانسوی را نگه داشته‌اید، به سراغ اکسسوری‌هایی بروید که از جنس شیشه و کریستال هستند. اگر بر روی ظروف کریستالی از خطوط طلایی استفاده شده باشد نیز مطمئن باشید بیشتر به سبک فرانسوی نزدیک شده‌اید. اما، این بدین معنی نیست که باید بر استفاده از اکسسوری کریستال تاکید کنید. الهام گرفتن از طبیعت و استفاده از چوب یکی از ارکان اصلی در دکوراسیون داخلی به سبک فرانسوی است.

با این 8 ایده عید امسال خونتو به سبک فرانسوی بچین

بنابراین می‌توانید به گلدان‌های چوبی هم فکر کنید. یا هر چیز دیگری که ما را به طبیعت نزدیک می‌کند. بعلاوه، می‌توانید کتابخانه‌ای جذاب به خانه‌تان اضافه کنید که پر است از کتاب‌هایی با جلد چرمی که ما را به یاد عصر کلاسیک می‌اندازد. 


بیشتر بخوانید: ۵ ترفند ساده و جالب برای شستن پرده در خانه 


۸. به پرده و پنجره دقت کنید

با این 8 ایده عید امسال خونتو به سبک فرانسوی بچین

اهمیت دادن به پنجره در سبک فرانسوی یکی از عناصر مهم به حساب می‌آید. پس اگر امسال می‌خواهید از این سبک پیروی کنید بهتر است با استفاده از پرده‌هایی با جنس ابریشم یا کتان، پنجره‌هایی فرانسوی داشته باشید. در این میان بهتر است از تایبک یا گیره‌های پرده هم استفاده کنید، یا بالای پرده حتما از والان استفاده کنید. 

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.