۲۳۸۹۳۳
۱۱
۱۱

قهوه خوردن در دوران سرماخوردگی، مفید یا مضر؟

«سرما خوردی؟ قهوه نمی‌خوری؟ می‌دونی باید بخوری یا نه؟!»

قهوه خوردن در دوران سرماخوردگی، مفید یا مضر؟

سرماخوردگی در فصل زمستان یکی از بیشترین اتفاقاتی است که می‌افتد و می‌تواند به راحتی زندگی شما را مختل کند! این گفته معنی‌اش این نیست که در فصل‌های دیگر سرماخوردگی پیش نمی‌آید ولی در زمستان بیشتر شاهد آن هستیم. 

افرادی که هر روز عادت به مصرف قهوه دارند برایشان سوال است که آیا خوردن قهوه در حین سرماخوردگی ضرر دارد یا خیر؟ آیا می‌تواند باعث بهبود حالشان شود یا اینکه علائم بیماری را تشدید خواهد کرد؟ پاسخی برای آنها دارید؟ ما به شما خواهیم گفت که آیا قهوه با سرماخوردگی در صلح است یا با آن تضاد دارد! خوب این مقاله را بخوانید! 


بیشتر بخوانید: سرماخوردگی در بارداری و تاثیر آن بر سلامت جنین 


قهوه خوردن در دوران سرماخوردگی، مفید یا مضر؟

قهوه در سرماخوردگی مفید است چون:

  • از آنجا که قهوه کافئین دارد به نظر می‌رسید که استفاده از میزانی کافئین در بدن در طول دوره سرماخوردگی که رخوت دست و پای شما را بسته است می‌تواند کمک حالتان باشد البته طی تحقیقاتی مشخص شد قهوه‌ی بدون کافئین هم می‌تواند اثر مثبت بر حال شما و کرختی حاصل از بیماری داشته باشد پس چیزی که مشخص است تاثیر کافئین نیست و ترکیبات دیگری در قهوه این حس را ایجاد می‌کند.

  • قهوه به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند و در طول بیماری شما نیاز دارید که این قدرت بدنیتان افزایش پیدا کند. پس اگر از این نظر به قهوه نگاه کنید مفید است.

  • در طول بیماری و سرماخوردگی شما سردرد را هم تجربه خواهید کرد. قهوه نقش موثری در رفع سردرد دارد. پس از این نظر کاملا مناسب برای شماست.

  • وقتی بدن شما بیمار است و دچار حس کرختی و بی حالیست ممکن است حس افسردگی و ناامیدی به سراغتان بیاید که قهوه در تعدیل کردن این احساس نقش خیلی خوبی بازی خواهد کرد.

قهوه خوردن در دوران سرماخوردگی، مفید یا مضر؟

قهوه در سرماخوردگی مضر است چون:

  • این درست است که نوشیدنی‌های گرم می‌تواند حال سرماخورده‌ی شما را تسکین بدهد ولی  اگر شما بدنی آلرژیک دارید ممکن است میزان کمی هم از کافئین علائم بیماری شما را شدیدتر کند.

  • چون در طول بیماری شما داروهای مختلفی مصرف می‌کنید ممکن است داروها با قهوه ایجاد تداخل کند و بهتر است حتما با پزشک مشورت کنید و از میزان مصرف قهوه‌تان بگویید تا بهترین تصمیم در مورد شما گرفته شود.

  • از آنجا که قهوه اسید دارد اگر شما مبتلا به گلودرد هستید می‌تواند گلودرد شما را تشدید کند. البته نوع دم کردن قهوه هم در این مساله دخالت دارد. معمولا قهوه‌های فرانسوی کمتر به تحریک گلو می‌پردازد.

  • در طول دوره بیماری شما باید میزان مایعات و آب مصرفی بدنتان را بالا ببرید تا زودتر بهبود پیدا کنید. قهوه مانند چای نقش ادرارآور زیادی دارد و آب بدن شما بیشتر از دست خواهد رفت.

  • برای زودتر بهبود یافتن در بیماری، خواب خوب خیلی لازم و ضروری است. اما قهوه خاصیت هشیارکنندگی دارد و ممکن است خواب شما کمتر شود و این با این نیاز بدنی شما کاملا در تضاد است. اگر می‌خواهید حتما قهوه مصرف کنید در زمان‌هایی این کار را صورت بدهید که بدنتان سرحال است و نیاز به استراحت و خواب در آن حس نمی‌شود. 

منبع: راهنماتو

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.