۲۳۹۰۷۷
۱۶۷
۱۶۷

هرگز این شوینده ها را با هم قاطی نکنید!

با نزدیک شدن به روزهای آخر سال و شروع خانه تکانی، خانم ها یا حتی آقایان، برخی شوینده ها را هم مخلوط می کنند تا زودتر کار پاکسازی را تمام کنند. غافل از این که این کار می تواند به شدن آسیب زا و خطرناک باشد. علاوه بر این که ترکیبات شیمیایی مایعات و مواد شوینده باعث خراب شدن سطوح یا وسایل شما می شود، می تواند پوست دست و حتی جوانه هایی بویایی و در کنار آن ریه شما را تحت تاثیر قرار دهد.

هرگز این شوینده ها را با هم قاطی نکنید!

هرگز این شوینده ها را با هم قاطی نکنید! 

با نزدیک شدن به روزهای آخر سال و شروع خانه تکانی، خانم ها یا حتی آقایان، برخی شوینده ها را هم مخلوط می کنند تا زودتر کار پاکسازی را تمام کنند. غافل از این که این کار می تواند به شدن آسیب زا و خطرناک باشد. علاوه بر این که ترکیبات شیمیایی مایعات و مواد شوینده باعث خراب شدن سطوح یا وسایل شما می شود، می تواند پوست دست و حتی جوانه هایی بویایی و در کنار آن ریه شما را تحت تاثیر قرار دهد. هر نوع ماده ای که برای شستشو و تمیزکاری استفاده می کنید، قطعا ماده شیمیایی دراد و خطرناک است. البته ترکیب کردن مواد به این معنا نیست که همیشه تمیز می کند و کل مواد و سطوح را پاک می کند. پس بهتر است با موادی که ترکیب کردن آن ها فاجعه ساز است، آشنا شوید. 

هرگز این شوینده ها را با هم قاطی نکنید!

۱. وایتکس یا سفید کننده با سرکه

درست است که سرکه یک ماده طبیعی است و می تواند خانگی هم باشد، اما ترکیب کردن آن با مایع سفید کننده که خاصیت اسیدی دارد، بسیار خطرناک خواهد بود. ترکیب کرد این دو ماده با یک دیگر، گاز کلر منتشر خواهد شد. انتشار گاز کلر باعث آسیب به بافت ریه، جوانه های بویای، تخریب پوست دست و چشم و... نیز می شود. اگر این ترکیب به دست یا صورت شما بخورد، ممکن است باعث سوخگی و حتی نابینایی چشم ها شود. تا می توانید از ترکیب این دو ماده با یکدیگر به صورت جدی خودداری کنید. 

هرگز این شوینده ها را با هم قاطی نکنید!

۲. وایتکس و جوهر نمک

استفاده از جوهر نمک در خانه جدا خطرناک و مرگ آور است. چه برسد به این که بخواهید آن را با سفید کننده یا وایتکس مخلوط نمایید. به طور قطع کشنده ترین و فاجعه ساز ترین ترکیب شوینده ها با هم، جوهر نمک و وایتکس است. در این ترکیب هم گاز کلر سمی آزاد می شود که بسیار خطرناک است و استشمام آن شما را مسموم می کند. مخصوصا در فضای بسته سرویس بهداشتی و حمام که فضا خفه است و این گاز را درون خود نگه می دارد. استشمام گاز کلر حاصل از این ترکیب باعث سرگیجه، سردرد، حس خفگی و حتی بیهوشی و مرگ می شود. 

هرگز این شوینده ها را با هم قاطی نکنید!

۳. سرکه و جوش شیرین

احتمال دارد شما هم برای یک بار که شده سرکه و جوش شیرین را با هم مخلوط کرده اید. شاید این مواد شیمیایی به نظر نرسند اما ترکیب آن ها با هم کار خطرناک و غیر معقولی است. ترکیب این دو ماده را با هم کوه آتشفشان می نامند. اگر یک ماده دیگری به آن اضافه کنید باعث ترکیدن و حتی آسیب های شدید می شود. پوست دست شما بعد از مدتی ترک بر می دارد و ممکن است آسیب جدی به پوست یا صورت شما وارد کند. البته در کنار آن معلوم نیست که زحمتات شما برای پاکسازی جواب مثبت بدهد یا خیر!

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.