۲۳۹۱۳۵
۹۵۰
۹۵۰

۲ دلیل شایعه پراکنی زنان؛ آیا مردان هم به اندازه زنان غیبت می‌کنند؟

نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد زنانی که در مورد دیگران شایعه‌پراکنی یا غیبت می‌کنند در واقع میزان حسادتشان بالا و اعتماد به نفسشان پایین است.

۲ دلیل شایعه پراکنی زنان؛ آیا مردان هم به اندازه زنان غیبت می‌کنند؟

محققان از ۱۹۰ زن ۲۳ تا ۳۵ ساله خواستند که به جذابیت فیزیکی و عزت نفس خود در مقیاسی مشخص امتیاز بدهند. سپس به هر کدام از آنها تصویری از یک زن که در دسته‌های با جذابیت بالا یا پایین طبقه‌بندی شده بودند داده شد.

از شرکت‌کنندگان خواسته شد تا خود را در یک گروه اجتماعی با مرد «مورد نظر» خود تصور کنند و فرض کنند زنی که عکسش به آنها نشان داده شده وارد گروه شده و به آن مرد نزدیک می‌شود.

۲ دلیل شایعه پراکنی زنان؛ آیا مردان هم به اندازه زنان غیبت می‌کنند؟

آنها حسادت خود را بر اساس یک مقیاس ارزیابی کردند. پس از آن اطلاعات منفی در مورد آن زن به شرکت‌کنندگان ارائه و از آنها خواسته شد تا احتمال به اشتراک‌‌گذاری این اطلاعات در زمینه‌های مختلف اجتماعی را رتبه‌بندی کنند.

بررسی نتایج نشان داد که شرکت‌کنندگان بیشتر احتمال دارد اطلاعات منفی در مورد این زن را به دوستان خود منتقل کنند تا هر کس دیگری.

همچنین اگر زن مورد نظر از جذابیت بالایی برخوردار بود، احتمال بیشتری داشت که احساس حسادت عاشقانه بیشتری داشته باشند که به نوبه خود با احتمالِ بالاتری برای غیب کردن درباره او مرتبط بود.

محققان دریافتند شرکت‌کنندگانی که اعتماد به نفس پایینی دارند، احتمال شایعه‌پراکنی‌شان بیشتر است، به‌ویژه زمانی که رقبا از جذابیت بالایی برخوردار هستند.

 

این تیم از دانشسرای عالی پکن یافته‌های خود را در مجله Evolutionary Psychological Science منتشر کردند.

 

آنها نوشتند: «این تحقیق بررسی کرد که آیا و چگونه زنان جوان از روش شایعه‌پراکنی برای به دست آوردن فرصت‌هایی در جهت منافع خود در مواجهه با رقبای عشقی بالقوه جذاب استفاده می‌کنند.»

۲ دلیل شایعه پراکنی زنان؛ آیا مردان هم به اندازه زنان غیبت می‌کنند؟

و نتیجه را این‌طور توضیح دادند: «نتایج ما نشان می‌دهد که هنگام مواجهه با رقبای بالقوه جذاب از نظر فیزیکی،‌ زنان جوان سطوح بالاتری از حسادت عاشقانه را تجربه می‌کنند و بنابراین احتمال بیشتری وجود دارد که اطلاعات منفی که می‌تواند به شهرت جنسی آن فرد آسیب بزند را به دوستان خود منتقل کنند.

علاوه بر این، زنان با عزت نفس پایین بیشتر احتمال دارد که سطوح بالاتری از حسادت عاشقانه را تجربه کنند و بیشتر احتمال دارد اطلاعات منفی را به دوستان خود منتقل کنند.

آیا مردان به اندازه زنان غیبت می‌کنند؟

۲ دلیل شایعه پراکنی زنان؛ آیا مردان هم به اندازه زنان غیبت می‌کنند؟

یک مطالعه اخیراً نشان داد که مردان به اندازه زنان غیبت می‌کنند.

محققان از بیش از ۲۲۰۰ نفر در مورد عادات غیبت و شایعه‌پراکنی‌شان پرسیدند و دریافتند که زنان و مردان به یک اندازه احتمال دارد که در محل کار خود پشت سر این و آن حرف بزنند.

اما در حالی که زنان تمایل دارند با حس مثبت‌ و حمایتی در مورد همکاران خود صحبت کنند، مردان سعی می‌کنند رقبا را از میدان به در کنند.

محققان بر این باورند که غیبت‌کردن برای زنان شیوه‌ای برای رقابت است که از لحاظ فیزیکی تهدیدکننده نیست، در حالی که برای مردان به افزایش اعتماد به نفسشان کمک می‌کند.

این مطالعه در ماه مارس توسط دانشگاه آریل اسرائیل انجام و منتشر شد.

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.