۲۳۹۸۴۲
۶۴۲۸
۶۴۲۸

ایده های طراحی دکوراسیون خانه برای کاهش استرس

یکی از عوامل مهمی که در طراحی دکوراسیون خانه، اتاق، محیط کار و... مهم است، باید در جهت کاهش استرس و اضطراب باشد. هر چه در این محیط استرس و تنش بیشتر باشد، فرد کمتر می تواند تمرکز کند و کارهای خود را انجام دهد.

 

ایده های طراحی دکوراسیون خانه برای کاهش استرس

ایده های طراحی دکوراسیون خانه برای کاهش استرس

یکی از عوامل مهمی که در طراحی دکوراسیون خانه، اتاق، محیط کار و... مهم است، باید در جهت کاهش استرس و اضطراب باشد. هر چه در این محیط استرس و تنش بیشتر باشد، فرد کمتر می تواند تمرکز کند و کارهای خود را انجام دهد. حتی استراحت هم برای فرد سخت و طاقت فرسا خواهد شد. تمام این موارد به خاطر اذرژی است که انسان از محیط می گیرد. این که چیدمان، رنگ خانه و اتاق، استفاده از وسایل مختلف و... چگونه باشد در روحیه ها بسیار تاثیر گذار خواهد بود. در ادامه به چند ایده برای بهتر شدن حال و هوای روحیه و کاهش اترس و اضطراب، اشاره شده است:

 

ایده های طراحی دکوراسیون خانه برای کاهش استرس

  • استفاده از رنگ های مناسب

برای طراحی دکوراسیون داخلی خانه و اتاق خواب، حتما از رنگ هایی استفاده کنید که باعث آرامش و خونسردی در محیط می شود. رنگ های آرام برای این انتخاب بسیار مناسب هستند. برخی از این رنگ ها باعث آرامش و بهبود خلق و خو می شود عبارتند از: سبز، آبی، بنفش، رنگ های تیره مانند خاکستری و... . این مدل رنگ ها نه تنها محیط دکوراسیون شما راز یباتر و جذاب تر می کنند، بلکه باعث بهبود عملرکد فرد می شود. همچنین میزان اضطراب و استرس را کاهش می دهند.

ایده های طراحی دکوراسیون خانه برای کاهش استرس

  • استفاده از گیاهان جذاب

داشتن گیاهان جذاب و زیبا چه بزرگ و چه کوچک در دکوراسیون داخلی خانه، یک محیط طبیعی و پرانرژی به وجود می آورد. در این محیط فرد می تواند با الهامات طبیعی خو بگیرد و بهتر آرامش و امنیت را احساس می کند. داشتن یک محیط طبیعی از دل طبیعت مانند انواع گیاهان آپارتمانی، داشتن گلخانه کوچک و جمع و جر و... می تواند برای رفع اضطراب موثر باشد. با داشتن این مدل گیاهان شما می توانید یک راتباط مصبت با دل طبیعت بگیرید.

ایده های طراحی دکوراسیون خانه برای کاهش استرس

  • داشتن تابلوهای جذاب و آرامش بخش

اگر در خانه خود تابلویی دارد که نگاه کردن به آن، ذهن شما را مشوش می کند می تواندی آن ها را از مقابل چشم دور کنید. در این حالت بهتر است از تابلوهای بصری زیبا و هنرمندانه که تصاویری زیبا را به رخ می کشند، استفاده کنید. در این حالت چهره زیبایی به محیط خانه و اتاق می بخشید. تصاویری با مفهوم زیبا و منحصر به فرد کمک می کند تا حس آرامش تقویت شود. تابلوهایی مانند منظره طبیعی، تجمع حیوانات اهلی و زیبا، کلبه و خانه های قدیمی و... می تواند در تعدیل آرامش محیط موثر باشد.

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.