۲۴۰۰۹۸
۶۹۵۴
۶۹۵۴

۳ ترفند فوری برای گرفتن نفخ حبوبات/ چطور نفخ حبوبات را بگیریم؟

بیشتر خانم ها برای پخت سریع حبوبات آن ها را داخل زودپز پخته یا این که از چند ساعت قبل خیس می کنند. گاهی اوقات ممکن است بخواهید یک غذای فوری درست کنید و در این حالت دیگر نمی توانید صبر کنید که حبوبات یک شبانه روز خیس بخورند تا نفخشان گرفته شود.

3 ترفند فوری برای گرفتن نفخ حبوبات/ چطور نفخ حبوبات را بگیریم؟

۳ ترفند فوری برای گرفتن نفخ حبوبات/ چطور نفخ حبوبات را بگیریم؟

بیشتر خانم ها برای پخت سریع حبوبات آن ها را داخل زودپز پخته یا این که از چند ساعت قبل خیس می کنند. گاهی اوقات ممکن است بخواهید یک غذای فوری درست کنید و در این حالت دیگر نمی توانید صبر کنید که حبوبات یک شبانه روز خیس بخورند تا نفخشان گرفته شود. درست است که بهترین روش طبعی برای گرفتن نفخ حبوبات، خبیس کردن آن ها چند ساعت قبل از استفاده است. با این حال خیساندن آن ها داخل آب، یک روش فوری در نظر گرفته نمی شود. اگر بعد از خوردن غذا دچار نفخ شدید، بهتر است از موز، زنجبیل یا خوراکی های حاوی پروبیوتیک استفاده کنید. در ادامه سه روشی را که فورا نفخ حبوبات را می گیرد و کار آشپزی شما را راه می اندازد، آشنا خواهید شد.  

3 ترفند فوری برای گرفتن نفخ حبوبات/ چطور نفخ حبوبات را بگیریم؟

۱. استفاده از جوش شیرین

جوش شیرین به دلیل ساختار موادی که دارد می تواند، می تواند قندهای موجود در حبوبات را تجزیه کند. به هیمن دلیل به کاهش نفخ حبوبات در سریع ترین زمان ممکن، کمک زیادی می کند. این روش هیچ تغییری در طعم و مزه حبوبات ایجاد نخواهد کرد. به ازای هر چه 4 لیتر آب، 1 قاشق چای خوری جوش شرینی در آن حل کنید. حالا حبوبات را داخل این ترکیب ریخته و بر روی حرارت ملایم قرار دهید. وقتی که آب جوش آمد، می توانید آن را خاموش کنید. حالا بگذارید به مدت دو الی چهار ساعت در آب بماند. بعد آن را بشویید و مصرف کنید. 

3 ترفند فوری برای گرفتن نفخ حبوبات/ چطور نفخ حبوبات را بگیریم؟

۲. استفاده از آبلیمو

حبوبات را به مدت نیم ساعت خیس بگذارید تا بافت آن در حال تغییر قرار بگیرد. بعد آن را داخل آب ریخته و روی شعله قرار دهید. وقتی جوش آمد یک قاشق غذاخوری آبلیمو به ان اضافه نمایید. اضافه کردن آبلیمو، می تواند به دلیل خاصیت اسیدی آن، نفخ حبوبات را تا حد زیادی بگیرد. در این حالت هضم حبوبات نیز راحت تر خواهد شد. 

3 ترفند فوری برای گرفتن نفخ حبوبات/ چطور نفخ حبوبات را بگیریم؟

۳. اضافه کردن پیاز خام

پیاز خام به گرفتن نفخ حبوبات در حال پخت کمک زیادی می کند. اگر فکر می کنید که نتوانسته اید با خیساندن حبوبات، نفخ آن ها را بگیرید؛ بهتر است یک پیاز را برش زده و در هنگام پخت به آن اضافه کنید. این کار هم طعم غذا را بهتر خواهد کرد. هم این که کمک می کند تا نفخ حبوبات تا حد زیادی گرفته شود. 

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.