۲۴۱۲۶۲
۲۰۱۳
۲۰۱۳

آرشیوی از فیلم و سریال کودک خارجی و ایران در فیلم‌نت

احتمالا شمایی که بچه دارید و باید در تابستان به شکل دیگری او را سرگرم کنید به هر سالن سینمایی که سر بزنید چیزی برای تماشا در ژانر کودک پیدا نمی‌کنید و طبیعتا کمدی‌های روی پرده هم که مناسب سن بچه‌هایتان نیست.

آرشیوی از فیلم و سریال کودک خارجی و ایران در فیلم‌نت

غزل رنجبری: احتمالا شمایی که بچه دارید و باید در تابستان به شکل دیگری او را سرگرم کنید به هر سالن سینمایی که سر بزنید چیزی برای تماشا در ژانر کودک پیدا نمی‌کنید و طبیعتا کمدی‌های روی پرده هم که مناسب سن بچه‌هایتان نیست. اما این اتفاقی نیست که امسال و در این تابستان با آن مواجه شده باشید اگر نگاهی به گذشته داشته باشید چیز دندان گیری توجه‌تان را جلب نمی‌کند و فقر تولیدات کودک در سینمای کودک شما را از سینما بردن کودکان‌تان ناامید کرده است.

سینمای کودک در حالی در چند دهه اخیر رو به افول رفته و دستش خالی است که زمانی آثار باکیفیت و پرفروشی را در کارنامه خود داشت و بچه‌های دهه شصت خاطرات خوبی از رفتن به سینما و دیدن فیلم‌های کودک دارند.

معلوم نیست سیاستگذاران سینمایی در کشور به چه فکر می‌کنند که باوجود نقدها و یادداشت‌ها و مصاحبه‌های مختلف که به آنها هشدار می‌دهد به فکر وضعیت سینمای کودک و تامین محتوای ویژه آنها و خانواده‌شان باشند باز هم خبری از اتفاق جدی و مستمر نیست.

از آنسو تلویزیون هم برخلاف چند دهه گذشته نه برنامه نه مجموعه شاخص کودکی ندارد و فیلمسازان و برنامه‌سازان خلاق و حرفه‌ای هم دیگر با این رسانه کار نمی‌کنند و پخش آثار خارجی خوب برای بچه‌ها هم در تلویزیون رونق چندانی ندارد و اینگونه است که ما وضعیتی رها شده در حوزه تامین محتوای تصویری برای کودکان و نوجوانان در دو حوزه سینما و تلویزیون رو به رو هستیم.

اما از آنجاکه چند سالی است یک ضلع سوم تولید و پخش محتوا در ایران ایجاد شده است، چشم‌ها ما به همین فضای جدید یعنی شبکه نمایش خانگی است که با حضور تعداد قابل توجهی پلتفرم مشغول به فعالیت است. این پلتفرم‌ها برخی چون فیلم‌نت و فیلیمو در تولید محتوای اختصاصی نیز فعال هستند و در کنار پخش محتوای خارجی می‌توان برای تماشای سریال و برنامه‌های اختصاصی نیز به آنها مراجعه کرد و خوشبختانه در ساخت سریال در ژانرهای مختلف فعالیت درستی نیز دارند و به تازگی به گونه ای عمل کرده‌اند که سلیقه‌های مختلف را پوشش می‌دهند.

همچنین در بخش آثار کودک هم کارهایی هر چند اندک و پراکنده در این پلتفرم‌ها افتاده است که امید می‌رود به نیاز بازار و خالی بودن محتوا در آن بیشتر توجه کنند و مطمئن باشند که اگر به تولید محتوا اهتمام ورزند به مرور مخاطب میلیونی به مخاطب فعلی خود اضافه خواهند کرد.

در این بین فیلم‌نت در بخش «سینما آنلاین» خود دست به اقدام متفاوتی زده و دو فیلم کودک «سلفی با رستم» و «مسافری از گانورا» را اکران کرده است که با قیمت بلیت 80 هزار تومان می‌توان سینما را به خانه خود برد و بچه‌ها را در کنار خانواده برای تماشای آنها جلوی دستگاه تلویزیون نشاند.

فیلم‌نت در بخش تامین محتوای خارجی خود نیز به بخش کودک توجه ویژه داشته و فیلم‌های روز سینمای جهان در ژانر کودک را دوبله و زیرنویس فارسی می‌کند. همچنین به تازگی تلاش کرده است دوبله و زیرنویس فارسی آنها را قبل از دیپر پلتفرم‌های رسمی داخلی عرضه کند.

آرشیو تولیدات فیلم‌نت در بخش آثار ایرانی برای کودکان نیز قابل توجه است و پیشنهاد می‌شود اگر سریال‌های «فوفو مسافری از کامادو» و «دیو و ماه پیشونی» را ندیده‌اید، این روزهای تابستان به تماشای آنها بنشینید و مطمئن باشید بچه‌هایتان از فضای شاد و فانتزی و پررنگ و لعاب آنها لذت خواهند برد.

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.