۲۴۳۰۱۳
۴۱
۴۱

با جادوگر محل کار آشنا شوید

لاک، یک دختر چینی است و طراحی تبلیغاتی، شغلش است، اما چیزی که او را متفاوت می‌کند، اسمی است که او روی خودش گذاشته است: «جادوگر محل کار»!

با جادوگر محل کار آشنا شوید

لاک، یک دختر چینی است و طراحی تبلیغاتی، شغلش است، اما چیزی که او را متفاوت می‌کند، اسمی است که او روی خودش گذاشته است: «جادوگر محل کار»! و هر خواسته‌ای که به نظرش نامعقول می‌رسد را رد می‌کند، کاری که همه ما دوست داریم انجام بدهیم و نمی‌توانیم.

طراحی تصویرهای عجیب و غریب

لاک مثل بسیاری دیگر از چینی‌ها شرایط کاری سختی دارد، او برای فرار از این وضعیت و برای اینکه حال بهتری پیدا کند، عکس‌ها و طرح‌ها و تصویرهای شخصیت‌های عجیب و غریبی را در فضای آنلاین پست می‌کنند.

او با این روش، با محیط کارش شوخی می‌کند، از کاری که از او می‌خواهند انجام دهد سر باز می‌زند و یواشکی برای دخالت در مسائلی که ربطی به او ندارد، برنامه ریزی می‌کند.

لاک مانند بسیاری از ما امیدهایش بر باد رفته است، چون او هم احساس می‌کند نمی‌تواند، پله‌های ترقی را در صنعت رقابتی و در میان کالاهای مصرفی طی کند.

این دختر ۲۷ساله که هنوز راه زیادی در پیش دارد، وضعیت نابسامان اقتصادی و فرصت‌های اندک برای پیشرفت را موجب ناامیدی، بی‌انگیزگی و سرخوردگی و حتی شروع کاری جدید می‌داند.

با جادوگر محل کار آشنا شوید

من دارم چه کار می‌کنم؟

لاک کارش را هر روز، بدون هیچ اشتیاقی انجام می‌دهد و در حالی به محل کارم می‌رود که واقعا نمی‌داند، دارد چه کار می‌کند.

لاک می‌گوید: «بعد از دوران کووید، بسیاری از شرکت‌های چینی، افراد بالای ۳۵ سال را استخدام نمی‌کنند، چون بر این باورند که افراد تازه فارغ‌التحصیل روحیه رقابتی بیشتری دارند. برای همین کارمندان و کارگران اسم این وضعیت را «نفرین ۳۵ سالگی» گذاشته اند. همه این اتفاق ها، لاک را آزار می‌دهد و باعث می‌شود، خودش را در شکل یک جادوگر تصور کند.

مدیر اعصاب خردکن

لاک می‌گوید: «مدیرم وسواس عجیبی روی جزئیات دارد و مدام نگران است که مشکلات کوچک برایش دردسرهای بزرگ ایجاد کند. او مدام نظراتش درباره کارهایی که از من خواسته را تغیر می‌دهد، مثل در پایان یک روز کاری وقتی دارم حاضر می‌شوم تا به خوانه بروم، از من می‌خواهد رنگ پس‌زمینه یک پوستر را که زرد است؛ آبی کنم. من هم برای اینکه از دست او خلاص شوم به او می‌گویم: «رنگ آبی برای شرکت شگون ندارد و رئیسم با شنیدن این حرف بی‌خیال می‌شود، یا وقتی جلسه‌ای می‌گذارد که نمی‌خواهم در آن شرکت کنم و ساعتش خارج از زمان کاری است به او می‌گویم، این زمان از ماه، وقت نیایش با ارواح نیاکانم است.»

با جادوگر محل کار آشنا شوید

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.