۲۳۹۰۳۴
۱۶
۱۶

۳ ترفند جادویی برای از بین بردن چرک یقه پیراهن

حتما وقتی می خواهیم یک پیراهن روشن علی الخصوص سفید را بپوشیم، اول از همه به یقه آن نگاه می کنیم. یقه های یپراهن یکی از قسمت هایی است که خواه ناخواه کثیف و چرک به نظر می رسد. تصور کنید وقت زیادی ندارید و باید سریعا برای یک قرار مهم کاری یا حتی مهمانی و دورهمی ها آماده شوید.

3 ترفند جادویی برای از بین بردن چرک یقه پیراهن

۳ ترفند جادویی برای از بین بردن چرک یقه پیراهن

حتما وقتی می خواهیم یک پیراهن روشن علی الخصوص سفید را بپوشیم، اول از همه به یقه آن نگاه می کنیم. یقه های یپراهن یکی از قسمت هایی است که خواه ناخواه کثیف و چرک به نظر می رسد. تصور کنید وقت زیادی ندارید و باید سریعا برای یک قرار مهم کاری یا حتی مهمانی و دورهمی ها آماده شوید. این اتفاق برای آقاین بیشتر رخ می دهد چرا که یقه پیراهن آن ها بیشتر در معرض دید است. اگر یقه پیراهن تمیز نباشد ممکن است لباس را جایگزین کنید اما اگر چاره ای نداشته باشید آن وقت راه حل پاک کردن یقه در کمترین دقایق، چه خواهد بود؟ دقت کنید هیچ راهی برای از بین بردن چرک یقه در عرض 1 دقیقه وجود ندارد. با این حال ترفندهای زیر را اگر درست انجام دهید، می توانید یقه پیراهن خود یا آقایان را در کمترین زمان ممکن، تمیز کنید. 

3 ترفند جادویی برای از بین بردن چرک یقه پیراهن

۱. جوش شیرین برای از بین بردن چرک یقه

یکی از پرکاربردترین ماده ای که برای رفع چرک یقه وجود دارد، جوش شیرین است. این ماده هم قدیمی است و هم در اکثر خانه ها وجود دارد. البته دقت کنید که جوش شیرین شما تازه و جدید باشد چرا که اگر زمان انقضاء آن بگذرد، دیگر کاربرد و خاصیت خود را از دست خواهد داد. برای این کار یک قاشق جوش شیرین را با چند قطره آب مخلوط کنید. البته بهتر است ترکیب شما مانند خمیر شده و دانه های جوش شیرین، خوب مشخص باشد. حالا یک مسواک یا اسکاچ نرم برداشته و یقه پیراهن را به آرامی با ترکیب جوش شیرین تمیز کنید. بعد از آن که روی یقه را کشیدید، حالا ده دقیقه اجازه دهید همانطور استراحت کند. در نهایت با آب سرد و پودر صابون یا خود صابون، یقه لباس را بشویید. 

3 ترفند جادویی برای از بین بردن چرک یقه پیراهن

۲. سرکه سفید قاتل کثیفی و چرک یقه پیراهن

از آن جایی که سرکه سفید خاصیت پاک کنندگی و از طرفی ضد باکتریایی دراد، بهتر می تواند چرک و کثیفی های دور یقه پیراهن را پاک کند. برای یقه هایی که لکه های حاصل از عرق گردن دارند، گزینه بسیار مناسبی خواهد بود. 2 قاشق سرکه سفید را با 1 قاشق آب مخلوط کنید. حالا با همان مسواک نرم یا اسکاچ و فرچه، از سرکه سفید و آب بر روی یقه پیراهن بمالید. حدود پنج دقیقه یقه پیراهن را با سرکه سفید بمالید. اجازه دهید به مدت نیم ساعت ترکیب سرکه سفید و آب روی یقه پیراهن بماند. بعد آن را داخل ماشین لباسشویی بیاندازید و با پئدر دستی بشویید. 

3 ترفند جادویی برای از بین بردن چرک یقه پیراهن

۳. نمک کاربردی ترین ماده برای پاکسازی

نمک در همه خانه ها پیدا می شود. پس می توانید راحت و بدون دغدغه از آن برای پاک کردن چرک و لکه های دور یقه پیراهن استفاده کنید. یک قاشق نمک را با چند قطره آب ولرم خوب مخلوط کنید. یقه پیراهن را خیس کرده و این ترکیب نمکی را روی یقه پیراهن بمالید. حالا یک لگن بردارید و نمک و آب ولرم را مخلوط کنید. بعد از نیم ساعت که نمک روی یقه ماند، یقه پیراهن را داخل لگن گذاشته و بگذارید بیست دقیقه بماند. بعد از بیست دقیقه می توانید با پودر دستی یا حتی پودر صابون یا خود صابون، یقه پیراهن را خوب بشویید. 

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.