۲۴۱۷۵۰
۱۳
۱۳

بدون دانستن این ۸ مورد تن به ازدواج با او ندهید!

ازدواج تصمیمی نیست که بتوان آن را ساده گرفت. ازدواج نیازمند آن است که شریک عاطفی‌تان را از درون و بیرون بشناسید.

بدون دانستن این 8 مورد تن به ازدواج با او ندهید!

ازدواج تصمیمی نیست که بتوان آن را ساده گرفت. ازدواج نیازمند آن است که شریک عاطفی‌تان را از درون و بیرون بشناسید.

باید بتوانید قلبا به شخصی که می‌خواهید با او ازدواج کنید، اعتماد داشته باشید. روان‌شناسان می‌گویند که پیش از ازدواج موارد خاصی هست که باید درباره شریک عاطفی‌تان بدانید. درغیراینصورت بهتر است که به آسانی پای سفره عقد ننشینید.

راهنماتو 8مورد از مهم‌ترین مواردی که لازم است پیش از ازدواج درباره شریک عاطفی‌تان بدانید را با شما مرور می‌کند:

1.اهداف مشترک زندگی

یکی از ضروری‌ترین چیزهایی که باید پیش از ازدواج درباره شریک عاطفی‌مان بدانیم آن است که آیا حقیقتا در زندگی اهداف مشترک داریم یا خیر. عشق همیشه کافی نیست. مثل این می‌ماند که قایق را با یک پارو برانید. ممکن است همیشه روی آب شناور بمانید، اما پیش نمی‌روید. اما وقتی هر دو شریک عاطفی به یک سمت با هم پارو می‌زنند، حقیقتا پیشرفت می‌کنند.

منظور این نیست که با شریک عاطفی‌مان باید رویاها و الهامات مشترک داشته باشیم. بلکه منظور آن است که حداقل، اهداف زندگی‌مان طوری نباشد که با هم در تعارض باشد. مثلا اگر یکی رویاهای تشکیل خانواده‌ای پرجمعیت در شهر را دارد و دیگری رویاهای زندگی در کاروان و سفر و ماجراجویی دارد، این دو با هم جور نمی‌شوند. قبل از آنکه سر سفره عقد بنشینید حتما درباره کلیات زندگی‌تان و طرحی که برای آن دارید با هم مفصل، واضح و روشن صحبت کنید.

2.حل تعارض

حتی سعادتمندترین ازدواج‌ها هم تعارضاتی دارند. سوال اصلی وجود یا عدم وجود تعارض نیست بلکه چگونگی حل تعارض توسط هر دو طرف رابطه است.

آدم‌ها سبک‌های مختلفی برای حل تعارض دارند. بعضی سکوت می‌کنند، برخی منفجر می‌شوند و برخی به آرامی درباره مسائل صحبت می‌کنند. مهم است بدانید که شریک عاطفی شما به تعارضات چگونه واکنش نشان می‌دهد و آیا شیوه او با سبک شما هم‌خوانی دارد یا خیر.

فردریش نیچه گفته است:

«کمبود عشق نه بلکه فقدان دوستی است که باعث ازدواج‌های ناشاد می‌شود.»

بخش بزرگی از دوستی، فهمیدن و احترام گذاشتن به سبک‌های حل تعارض دیگری است. اگر یکی از شما نیاز دارد مدتی سکوت کند اما دیگری نیاز شدیدی به حل سریع تعارض دارد، این امر می‌تواند منجر به سوء تفاهم و جریحه‌دار شدن احساسات طرفین شود. وقت بگذارید و بفهمید که شریک عاطفی‌تان چگونه تعارضات را حل می‌کند و درباره رویکرد خودتان با او صحبت کنید. نکته کلیدی یافتن راه میانه‌ای است که به جفت‌تان کمک کند. 


بیشتر بخوانید: ۳ ترفند رفتاری برای شوهرانی که به مادرشان وابسته اند! 


بدون دانستن این 8 مورد تن به ازدواج با او ندهید!

3.عادات مالی

ممکن است پول خیلی عاشقانه نباشد اما بدون تردید اهمیت دارد. عادات مالی می‌توانند باعث شکست روابط شوند. آیا شریک عاطفی‌ شما گرایش بیش‌تری به پس از انداز کردن دارد یا به خرج کردن؟ آیا برای برنامه‌هایش بودجه‌بندی می‌کند؟ آیا درباره قرض‌ها و موقعیت مالی‌اش شفافیت دارد؟ درک عادات مالی شریک عاطفی‌تان به هر دو نفرتان کمک می‌کند که برنامه مالی برای آینده رابطه‌تان تدوین کنید که به نفع پیشرفت رابطه‌تان باشد. قرار نیست که خرج کردن همدیگر را کنترل کنید بلکه می‌خواهید به نقطه تعادل برسید و اطمینان حاصل کنید که هر دو در مورد آینده مالی با هم هم‌فکر هستید.

4.شیوه سپری کردن فراغت

ممکن است اصلا برایتان حوزه مهمی به چشم نیاید اما خیلی مهم است. در زندگی پرمشغله، شکل گذران اوقات فراغت می‌تواند اولویت‌ها و شخصیت ما را برملا کند. صرفا دانستن اینکه شریک عاطفی اهل پشت سر هم سریال دیدن است یا دوست دارد پیاده‌روی کند، اهمیت ندارد بلکه اینکه بدانید او چگونه اوقات فراغتش را می‌گذارند درباره ارزش‌ها و آنچه مایه شادی‌اش می‌شود، به شما اطلاعات می‌دهد.

مثلا اگر او به تنهایی و تفکر عمیق در اوقات فراغت اهمیت می‌دهد و برایش مهم است که این زمان را صرف خودشکوفایی کند، بعید است که مدام دوست داشته باشد در جمع دوستان و خانواده باشد. پس اگر شما خیلی اجتماعی هستید، ممکن است در یک مکان ساکت و خلوت حوصله‌تان سر برود. فهم و درک این تفاوت‌ها از سوء تفاهم‌های بعدی پیش‌گیری می‌کند.

5.رابطه با خانواده

شیوه‌ای که طرف عاطفی‌تان با خانواده‌اش رفتار می‌کند می‌تواند اطلاعات زیادی درباره شیوه رفتار او با شما در درازمدت به دست بدهد. هر چه باشد، نسبت و روابط خانوادگی نقشی مهم در شکل دادن به نگرش ما نسبت به رابطه و تعارض ایفا می‌کند.

آیا به والدینش احترام می‌گذارد؟ چگونه با خواهر و برادرهایش رفتار می‌کند؟ آیا نسبت به خویشاوندانش ملاحظه‌کار است؟ این تعاملات می‌تواند اطلاعات سریعی درباره شخصیت این فرد در اختیار شما بگذارد.

6.گذشته‌اش

هیچ‌کسی بدون کوله‌بار گذشته وارد رابطه جدید نمی‌شود. ممکن است یک رابطه شکست‌خورده، اشتباهات گذشته و ناامنی‌های عمیق داشته باشد. این تجربه‌هایی که از گذشته داریم رویکرد ما نسبت به رابطه آینده را هم شکل می‌دهند و روی آن اثر می‌گذارند. مهم است که گذشته شریک عاطفی‌تان را، نه برای قضاوت کردن، بلکه برای درک بیش‌تر او بدانید. دانستن اینکه از چه مشکلاتی عبور کرده‌اند می‌تواند کمک‌تان کند که رفتارها، واکنش‌ها و احساسات آن‌ها را در سطحی عمیق‌تر درک کنید. آیا شریک عاطفی‌تان مسائل حل‌نشده از گذشته دارد؟ آیا احساس پشیمانی یا گناه از گذشته را حمل می‌کند؟ آیا رابطه‌های گذشته‌اش دیدگاه او نسبت به عشق و تعهد را خدشه‌دار کرده‌اند؟ این پرسش‌ها باید پاسخ داده شوند.

7.چگونگی کنار آمدن با استرس

زندگی قرار نیست که همیشه گل و بلبل و خوشحالی باشد. مهم است بدانیم که در لحظات استرس‌آور، شریک عاطفی‌مان چه واکنش‌هایی نشان می‌دهد. موقعیت‌های استرس‌آور می‌توانند بهترین و بدترین ابعاد شخصیتی هر آدمی را رو بیاورند. آیا طرف عاطفی‌تان در موقعیت سخت خاموش می‌شود؟ یا با چالش‌ها مواجه می‌شود؟

وینستون چرچیل گفته است:

«موفقیت آخر کار نیست، شکست نیز پایان کار نیست: شجاعت ادامه دادن است که اهمیت دارد.»

این نقل قول درباره رابطه‌ها هم صادق است. باید بتوانید در موقعیت‌های سخت و آسان در کنار هم باشید و از هم حمایت کنید. باید شجاعت ماندن در کنار هم را داشته باشید.

8.نقص‌ها

شریک عاطفی شما کامل نیست، همانطور که خودتان نیستید. هر کسی نقص‌هایی دارد. اما بهتر است قبل از تعهد دادن این نقص‌ها را تا جای ممکن بشناسید. آیا عجول است؟ زود از کوره در می‌رود؟ کله‌شق است؟

بحث سر نداشتن نقص نیست، بحث سر آن است که با کدام نقص‌ها می‌توانید کنار بیایید و زندگی کنید. چون به محض اتمام ماه عسل، نقص‌ها توی ذوق می‌زنند. یادتان باشد که پذیرفتن نقص‌های شریک عاطفی به معنای تمرکز کردن روی منفی‌ها نیست. معنایش این است که شما دارید شخصیت حقیقی آن‌ها را می‌بینید، نه شخصی ایدئال که در ذهن‌تان از آن‌ها ساخته‌اید.

 

 

منبع: راهنماتو

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.