۲۴۲۵۲۶
۱۲
۱۲

نکات طلایی برای شانه زدن مو و حفظ سلامت آن

شانه زدن مو نقش مهمی در حفظ سلامت و زیبایی آن دارد. با آگاهی از نکاتی کلیدی می‌توانید از موهای خود به بهترین نحو محافظت کنید.

 نکات طلایی برای شانه زدن مو و حفظ سلامت آن

شانه زدن مو نقش مهمی در حفظ سلامت و زیبایی آن دارد. با آگاهی از نکاتی کلیدی می‌توانید از موهای خود به بهترین نحو محافظت کنید.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، شانه زدن صحیح موها علاوه بر مرتب کردن، از آسیب‌هایی مانند موخوره و گره خوردگی نیز جلوگیری می‌کند. البته، همه چیز به نوع و بافت موهای شما بستگی دارد؛ بنابراین ضروری است که حتی ساده‌ترین روش‌ها را به درستی انجام دهید تا نتیجه مثبتی بگیرید.

راهنمایی‌های شانه زدن مو بر اساس نوع مو:

۱. موهای فر: اگر موهای فر دارید، احتمال گره خوردگی در آن‌ها بیشتر است. خوشبختانه، نیاز نیست که روزانه چندین بار موهای خود را شانه کنید. می‌توانید هر دو روز یکبار این کار را انجام دهید، بدون اینکه ظاهر شلخته‌ای به موهای شما بدهد. موهای خیلی فر ممکن است به شانه کردن یک بار در هفته نیاز داشته باشند تا فرم طبیعی آن‌ها حفظ شود.پ

 نکات طلایی برای شانه زدن مو و حفظ سلامت آن

۲. موهای بلند و خشک: موهای بلند و خشک به مراقبت بیشتری نیاز دارند، زیرا به راحتی دچار ریزش و گره خوردگی می‌شوند. توصیه می‌شود علاوه بر استفاده از شامپو، ماسک مو و نرم‌کننده، از شانه‌ای استفاده کنید که گره‌ها را باز کرده و موها را بدون کشش اضافی حالت دهد. برای این نوع موها، سه بار در روز شانه زدن می‌تواند از گره خوردگی جلوگیری کرده و تولید روغن طبیعی را تحریک کند، که باعث تقویت مو می‌شود.

۳. موهای نازک یا آسیب‌دیده: اگر موهای نازک یا شکننده دارید، باید با ملایمت بیشتری با آن‌ها رفتار کنید. شانه زدن را به آرامی و از انتهای موها شروع کرده و به تدریج به سمت بالا حرکت کنید تا از شکنندگی و آسیب جلوگیری شود. همچنین، تقسیم کردن موها به چند دسته کوچک و شانه کردن لایه‌لایه آن‌ها به جلوگیری از آسیب کمک می‌کند.

۴. موها بعد از حمام: شانه کردن موهای خیس ممکن است وسوسه‌انگیز باشد، اما این کار به موها آسیب می‌زند؛ زیرا موها در حالت مرطوب مستعد شکنندگی هستند. بهتر است صبر کنید تا موها به طور کامل خشک شوند و سپس آن‌ها را شانه کنید تا از سلامت و درخشش موهای خود محافظت کنید.

آیا شانه زدن بیش از حد مضر است؟

شانه کردن موها در صورت انجام صحیح فواید بسیاری دارد، اما زیاده‌روی در این کار می‌تواند منجر به شکنندگی و افزایش ریزش مو شود. بنابراین، از شانه‌هایی استفاده کنید که به نرمی بین موهای شما حرکت کنند و از شانه زدن بیش از حد خودداری کنید.

 نکات طلایی برای شانه زدن مو و حفظ سلامت آن

با رعایت این نکات ساده، می‌توانید سلامت و زیبایی موهای خود را حفظ کنید و از آسیب‌های مختلف جلوگیری کنید.

 

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.