۲۴۲۹۶۶
۳۴
۳۴

مسواک علیه سرطان سر و گردن

احساس خوب مسواک زدن را با خواندن این خبر، خوبتر کنید؛ پزشکان به این نتیجه رسیده‌اند که مسواک زدن، خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهند.

مسواک  علیه سرطان سر و گردن

احساس خوب مسواک زدن را با خواندن این خبر، خوبتر کنید؛ پزشکان به این نتیجه رسیده‌اند که مسواک زدن، خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهند. امروزه ثابت شده، مسواک زدن دندان‌ها و نخ دندان کشیدن نه تنها به جلوگیری از بیماری پریودنتال یا همان التهابات لثه‌ای کمک می‌کند، بلکه ممکن است از سرطان سر و گردن نیز جلوگیری کند.

رابطه فشار خون  و بهداشت دهان و دندان

هرچند مدت زیادی است که مشخص شده، باکتری‌های بیماری لثه می‌توانند؛ دیابت، فشار خون بالا و بسیاری از بیماری‌های دیگر را تشدید کنند، اما مطمئن نبودند که کدام باکتری‌هایی که در دهان ما هستند با سرطان مرتبط هستند.

اما به تازگی دانشمندان آمریکایی باکتری‌های زیادی را در دهان کشف کرده‌اند که می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌ها و خصوصا سرطان را تشدید می‌بخشند.

آن‌ها، بر اهمیت بهداشت دهان و دندان تاکید می‌کنند و مسواک زدن دو بار در روز، نخ دندان کشیدن و مراجعه منظم به دندانپزشک را به همه توصیه می‌کنند.

این درحالیست که وضعیت حتی در کشورهای پیشرفته هم از این نظر خوب نیست و طبق یک نظرسنجی در بریتانیا، بیش از یک سوم بزرگسالان گفته‌اند که هرگز نخ دندان نمی‌کشند.

مسواک  علیه سرطان سر و گردن

بالا رفتن آمار سرطان و تنبلی در مسواک زدن

امروزه ثابت شده، مسواک زدن دندان‌ها و نخ دندان کشیدن نه تنها به جلوگیری از بیماری پریودنتال یا همان التهابات لثه‌ای کمک می‌کند، بلکه ممکن است از سرطان سر و گردن نیز جلوگیری کند.

آمار ابتلا به سرطان بسیار بالاست و سرطان سر و گردن هم یکی از آن‌ها شمرده می‌شود. در سال حدود ۱۳ هزار مورد جدید سرطان به قبلی‌ها اضافه می‌شود، این درحالیست که با ترمیم روش زندگی که داریم و رعایت بیشتر بهداشت شخصی، از بسیاری از بیماری‌ها و همچنین سرطان دور می‌شویم.

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.