۲۴۳۰۱۱
۴
۴

بالا رفتن سن بر لاغر شدن ما تاثیر دارد؟

با ورود به هر مرحله‌ای از زندگی؛ ناگزیر با یک سری تغییرات رو برو می‌شویم. البته که سبک زندگی، ورزش و اتفاقاتی که از سر گذراندیم، این دوران‌هایی که به اسم جوانی، نوجوانی، میانسالی و سالمندی می‌شناسیم، برای هر کدام از ما متفاوت می‌کند. اما موارد مشترک زیادی هم در بین هم گروهی ها- منظورمان گروه سنی است-وجود دارد که وضعیت آن‌ها را مشابه همدیگر می‌کند.

بالا رفتن سن بر لاغر شدن ما تاثیر دارد؟

با ورود به هر مرحله‌ای از زندگی؛ ناگزیر با یک سری تغییرات رو برو می‌شویم. البته که سبک زندگی، ورزش و اتفاقاتی که از سر گذراندیم، این دوران‌هایی که به اسم جوانی، نوجوانی، میانسالی و سالمندی می‌شناسیم، برای هر کدام از ما متفاوت می‌کند. اما موارد مشترک زیادی هم در بین هم گروهی ها- منظورمان گروه سنی است-وجود دارد که وضعیت آن‌ها را مشابه همدیگر می‌کند. یکی از این موارد، وزن است، تحقیقات نشان داده که بالا رفتن سن روی وزن ما تاثیر دارد و تغییرات پوستی اجتناب ناپذیر است.

چرا لاغری سخت می‌شود؟

هرچه سن بالاتر می‌رود، توده عضلانی کم، متابولیسم کند، می‌شود. کالری سوزی هم کم می‌شود و خیلی راحت وزن شما بالا می‌رود.

گاهی به واسطه شغلی که دارید، ممکن است چندین ساعت در روز پشت میز بنشینید و همچنین میزان غذای شما نسبت به تحرک کمی که دارید، بسیار زیاد باشد.

داشتن استرس در هر سنی بد است اما هرچه سن بالاتر می‌رود، تاثیر آن روی بدن ما بیشتر هم می‌شود.

استرس، سطح هورمون گرلین را که محرک گرسنگی است؛ افزایش دهد و یکی از دلایل اصلی سخت شدن کاهش وزن می‌شود.

برای همین هرچقدر سن ما بالاتر می‌رود، افزایش وزن سریعتر و پروسه کاهش وزن سخت‌تر و طولانی‌تر می‌شود، همان طور که جنس پوست ما هم با هم مراقب‌ها که انجام می‌دهیم و یا انجام نمی‌دهیم، تغییر می‌کند.

بالا رفتن سن بر لاغر شدن ما تاثیر دارد؟

پوست ما نازک می‌شود

در میانسالی؛ پوست به خصوص در قسمت شقیقه‌ها و گونه‌ها نازک می‌شود، چروک‌های ریزی (و یا زیادی) در پیشانی و خط لبخند و… به وجود می‌آید، چربی پوست کم می‌شود و لکه‌هایی روی پوست شروع به ظاهر شدن می‌کنند.

جنی هو، متخصص پوست از دانشگاه کالیفرنیا USC می‌گوید: «این تغییرات به دلیل عوامل متعددی از ترکیب ژنتیکی و تغییرات هورمونی رخ می‌دهد.

اشعه ماوراء بنفش (UV) خورشید، سموم، مواد شیمیایی و آلاینده‌ها این تغییرات را شدت می‌بخشند و استفاده از دخانیات، بزرگترین ضربه را به ما می‌زند.

چه ضد آفتابی بزنیم؟

متخصصین پوست استفاده از ضدآفتاب‌هایی را توصیه می‌کنند که دارای SPF ۳۰ یا بیشتر هستند. این ضد آفتاب هاخیلی بهتر از پوست شما در برابر اشعه‌های UVA و UVB محافظت می‌کنند و مانعی در برابر پیری پوست و سرطان پوست هستند.

بالا رفتن سن بر لاغر شدن ما تاثیر دارد؟

راه‌هایی برای سالم ماندن

اما کمک کننده‌ها برای ما که می‌خواهیم تاثیر جبر سن و سال را روی خودمان کمتر کنیم و یا به تعادل برسانیم، چیست؟

داشتن یک سبک زندگی سالم از جمله تغذیه مناسب، ورزش، خواب منظم و کاهش استرس می‌تواند، مرحله جدید زندگی ما را با کیفیت کند.

حمام روانی که به معنای داشتن یک مشاور مطمین و کار درست است، خیلی از ترس‌های شما را می‌تواند، برایتان روش کند و می‌تواند به شما برای گذشتن از دوره قبل و ورود به دوره جدید آماده کند.

بالا رفتن سن بر لاغر شدن ما تاثیر دارد؟

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.