۲۴۳۰۶۸
۲
۲

چرا باید شاد باشیم؟

در میان همه انسان ها دو نوع شادی وجود دارد،شادی که خیلی سطحی و زودگذر است و شادی که ماندگار و عمیق است.

چرا باید شاد باشیم؟

در میان همه انسان ها دو نوع شادی وجود دارد،شادی که خیلی سطحی و زودگذر است و شادی که ماندگار و عمیق است.هرچند همه ما به هر دو نوع شادی نیاز داریم اما ترجیح می دهیم یک شادی عمیق و طولانی مدت داشته باشیم، اما چگونه؟

مسئولیت اصلی ما شاد بودن است

اولین و اساسی ترین مسئولیت یک انسان تبدیل شدن به موجودی شاد است. شاد بودن جنبه اساسی زندگی است. تنها در صورتی که خوشحال باشید، می‌توانید فرصت‌های تازه را برای خودتان بسازید.

در این مورد تحقیقات زیادی در جاهای مختلف انجام گرفته است،یکی از آنها در دانشگاه بریتیش کلمبیا بوده است.

کسانی که در انجام این تحقیق شرکت داشتند،می گویند:«انسان‌هایی که پولشان را برای دیگران خرج می‌کنند و یا به دیگران کمک مالی بلاعوض یا بخشش مالی می‌کنند نسبت به حالتی که پولشان را خرج خودشان می‌کنند، به طور چشمگیری احساس شادی، رضایت و خوشبختی بیشتری را تجربه می‌کنند.»

یک مطالعه دیگر این موضوع را با بچه ها سنجیده است. آنها نشان داده اند که حتی کودکان دوساله وقتی به دیگران غذا می‌دهند، نسبت به زمانی که خوراکی‌ها را خودشان می‌خورند، شادی بیشتری را تجربه می‌کنند.

متخصصان علوم اعصاب و روانکاوی به این نتیجه رسیده‌اند که این نوع از شادی بادوام تنها با خرج کردن پول برای دیگران بدست نمی آید بلکه این احساس خوشبختی پایدار ناشی از قدرت مهربانی با دیگران است.

چرا باید شاد باشیم؟

تمرکز را از روی خودت بردار

زمانیکه مدام به خودمان و وضعیت مان فکر می کنیم،بیشتر افسرده و مضطرب می شویم اما وقتی کاری را برای شخص دیگری انجام می‌دهیم؛ تمرکزمان از روی خودمان برداشته می شود و به سمت دیگری می رود، در نتیجه احساس مان بهتر می شود.افزایش ارتباط اجتماعی هم همین تاثیر را بر ما دارد.

ریشه ما در شادی است

مهم نیست که در زندگی خود به دنبال چه چیزی هستید، خواه کسب و کار، قدرت، تحصیل یا خدمت، شما این کار را انجام می دهید؛چون جایی در اعماق وجودتان احساس می کنید، برای شما شادمانی به همراه می آورد.

هر عملی که ما در این سیاره انجام می دهیم از آرزوی شاد بودن سرچشمه می گیرد زیرا طبیعت اصلی ما،شادمانی است. برای درک این موضوع به گذشته باید برگشت،زمانی که بچه بودیم و فقط به دنبال شادی و بازی می گشتیم.

اما کم کم، در مسیر بزرگ شدن،شادمانی معنا و ارزشش را از دست داد و رنج کشیدن،نمره و ارزش گرفت.

چرا باید شاد باشیم؟

آیا با او خوشحالی؟

در زبان انگلیسی وقتی می خواهند از کسی درباره رابطه اش سوال بپرسند، می گویند:آیا با او خوشحال هستی؟ این سوال ساده در خود صدها جواب به همراه دارد.جوابی که به ما می گوید،خوشحالی و شادی را وقتی در کنار کسی احساس می کنی، جای تو درست است اما اگر احساسش نمی کنی، در جای نادرست و در کنار فرد نادرستی قرار گرفته اید.

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.