۲۴۲۹۲۰
۴۲
۴۲
قرنطینه و بازی با موبایل مشکلات جدی بینایی را به وجود آورده

شلیک ِکووید به بینایی کودکان!

روزی نیست که تحقیقات جدید، از آثار به جا مانده از کووید نگویند، به تازگی هم یک گزارش جهانی نشان داده است،کووید بینایی کودکان دنیا را کم کرده است تا جایی که یک سوم از کودکان، نزدیک‌بینی دارند و یا در دیدن‌اشیاء دور مشکل دارند.

 شلیک ِکووید به بینایی کودکان!

روزی نیست که تحقیقات جدید، از آثار به جا مانده از کووید نگویند، به تازگی هم یک گزارش جهانی نشان داده است، کووید بینایی کودکان دنیا را کم کرده است تا جایی که یک سوم از کودکان، نزدیک‌بینی دارند و یا در دیدن‌ اشیاء دور مشکل دارند.

تاثیرات کووید ۱۹ بر بینایی کودکان

البته شلیک کووید به بینایی کودکان از اثرات غیر مستقیم کووید، و به دلیل زندگی در این دوره متفاوت و سخت بوده است.

پژوهشگرانی که در این مطالعه شرکت داشتند، علت را در این می‌دانند که کودکان در زمان قرنطینه و تعطیل شدن اجباری مدارس، زمان بیشتری را پای صفحه‌های نمایش گذراندند و به دیدن‌اشیاء نزدیک عادت کردند.

کودکان در زمان کووید، از بازی در بیرون از فضای خانه، مثل حیاط و پارک منع شدند و همین هم باعث شد تا چشم آن‌ها به نزدیک بینی، عادت کند.

شلیک ِکووید به بینایی کودکان!

سنگاپور، «پایتخت نزدیک بینی دنیا»

مشکل نزدیک‌بینی که با اسم میوپیا، هم شناخته می‌شود، به یکی از نگرانی‌های بزرگ در مورد سلامت کودکان جهان، تبدیل شده است و پیش‌بینی می‌شود که تا سال ۲۰۵۰ میلادی، میلیون‌ها کودک دیگر دچار این عارضه شوند.

در این گزارش همچنین اعلام شده، کودکان آسیایی، بیش از دیگر کودکان با نزدیکبینی مواجه شده‌اند، تا جایی که ۸۵ درصد از کودکان ژاپن و ۷۳ درصد از کودکان کره جنوبی، نزدیک‌بین هستند.

همچنین بیش از ۴۰ درصد کودکان در چین و روسیه نیز درگیر نزدیک بینی شده‌اند.

سهم کودکان در انگلستان، ایرلند و آمریکا از نزدیک بینی، حدود ۱۵ درصد است.

جالب است بدانید که کشور سنگاپور، «پایتخت نزدیک بینی دنیا» شناخته می‌شود و حدود ۸۰ درصد از بزرگسالان نزدیک‌بینی دارند.

شلیک ِکووید به بینایی کودکان!

آیا نزدیک بینی، خطری جدی است؟

شاید از ذهن شما بگذرد، که در میان این همه دردسر و بیماری، نزدیک بینی نمی‌تواند مشکل چندان جدی باشد، درحالیکه این طور نیست و نزدیک‌بینی یکی از اصلی‌ترین علت‌های اختلال بینایی و نابینایی است.

پزشکان و متخصصان هشدار می‌دهند، باید نسبت به این موضوع حساس و آگاه باشید، خصوصاً اینکه تشخیص این مشکل در کودکان سخت‌تر است و زمان بیشتری را می‌برد.

نزدیک بینی، یادگیری را مختل می‌کند

مشکل نزدیک بینی برای کودکان می‌تواند مسائل جدی‌تری را هم به همراه داشته باشد، در یادگیری آن‌ها تأثیر بگذارد، اشتباهاتشان را زیاد کند، اعتماد به نفس را از آن‌ها بگیرد، و سلامت روان آن‌ها را هم به مخاطره بیاندازد.

نزدیک بینی در کودکی اگر کنترل نشود، مشکلات بزرگی مانند گلوکوم(آب سیاه)، پارگی شبکیه و آب مروارید را در بزرگسالی به همراه خواهد داشت.

برای همین ضروری است معاینات چشم پزشکی مرتبی از کودکان داشته باشیم، هر چند سن دچار شدن به نزدیک بینی پایین آمده است اما در محدوده سنی ۸ تا ۱۲ سال، این آسیب بیشتر دیده می‌شود.

شلیک ِکووید به بینایی کودکان!

منبع: بی. بی. سی

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.