۱۳۴۳۹۸
۸۵۴۲
۸۵۴۲

پسردار شدن، روش علمی و غیرعلمی

جنسیت نوزادی که قرار است متولد شود، در طول تاریخ یکی از مهمترین دغدغه های خانواده ها بوده است.

روش های علمی و غیرعلمی پسردارشدن
جنسیت نوزادی که قرار است متولد شود، در طول تاریخ یکی از مهمترین دغدغه های خانواده ها بوده است. اما دلیل این اهمیت در دوره های مختلف و فرهنگهای گوناگون، متفاوت است. امروزه انتخاب جنسیت فرزندتان این شانس را به شما می دهد تا خانواده ای متوازن (از نظر جنسیت افراد) داشته باشید و به فرزندان شما نیز این اجازه را می دهد تا احساس اضافی بودن نداشته باشند. از آن جایی که امروزه بسیاری از والدین موفق می شوند تا جنسیت فرزندان خود را انتخاب کنند، شاهد عشق و علاقه بیشتر، طرد شدن کمتر و کوچک شدن خانواده ها هستیم. بسیاری از خانواده ها فقط به علت تلاش مداوم برای داشتن دختر یا پسر، فرزندان زیادی را به دنیا می آورند. اما دربسیاری از موارد دلایل موجه تری برای انتخاب جنسیت فرزند وجود دارد؛ دلایلی مانند احتمال به ارث بردن یک ناهنجاری ژنتیکی وابسته به جنس.

تعیین جنسیت جنین قبل از لقاح ؟!
جنسیت نوزاد در زمان لقاح تعیین می شود و بسته به اینکه سلول اسپرم حاوی چه کروموزوم جنسی باشد (X یا Y)، جنسیت جنین، دختر (XX) یا پسر (XY) می شود؛ اما اگر شما قصد دارید که فرزندتان دختر شود یا پسر، بهتر است نکات جالب زیر را در نظر داشته باشید. " البته باید بدانید که ممکن است حتی با رعایت تمام موارد زیر در نهایت جنسیت کودک شما آن چیزی نشود که می خواستید! اما در هرصورت نکات زیر حداقل برای کسانی که سعی دارند تمام تلاش خود را بکنند تا جنسیت فرزندشان مطابق میلشان باشد، مفید است. البته بسیاری از مراکز باروری لزومی برای تعیین جنسیت جنین هنگامی که دلایل پزشکی وجود ندارد، نمی بینند.

انتخاب جنسیت براساس روش های علمی
اگر شما برای باردارشدن از تکنیک های علمی یاری می گیرید، در تعیین جنسیت کودکتان دستتان بازتر است. با وجود اینکه این تکنیک ها مطمئن و جذاب هستند ولی یادتان باشد این روشها، تکنیک هایی پرهزینه، تهاجمی و گاهی بحث برانگیز هستند.تشخیص ژنتیکی پیش از لانه گزینی(PGD): این روش برای کمک به زوج هایی که طی آزمایشات ژنتیکی ناقل بیماری های وخیم تشخیص داده شده اند که وابسته به جنس است، به وجود آمد، این روش هم زمان با لقاح آزمایشگاهی (IVF) به کار می رود. به طور خلاصه، در این روش متخصصین یک سلول را از جنین در حال تقسیم جدا می کنند و جنسیت آن را تعیین می کنند و جنین با جنسیت مطلوب وارد رحم مادر می شود.مرتب کردن اسپرم ها: این تکنیک شامل جداسازی اسپرم حاوی کروموزوم Y از اسپرم حاوی کروموزوم X در آزمایشگاه و انتقال اسپرم با جنسیت مطلوب به داخل رحم زن از طریق روش تلقیح داخل رحمی (IUI) یا بارورسازی تخمک در آزمایشگاه است.

انتخاب جنسیت از طریق روش هایی با اساس علمی کم
روش شتل(Shettles method) یا روش زمان بندی شده. در این روش همه چیز بستگی به زمان بندی دارد. طبق روش شتل اسپرم حاوی کروموزوم Y سریع تر از اسپرم حاوی کروموزوم X حرکت می کند و طول عمر کمتری دارد. به همین علت اگر فرزند پسر دوست دارید، باید نزدیکی شما تا جایی که ممکن است به روز تخمک گذاریتان نزدیک باشد. گفته می شود نرخ موفقیت این روش تا ۷۵درصد است. البته جز موارد ذکر شده، جزئیات دیگری هم هستند که کانال واژن را پذیرای یکی از دو اسپرم حاوی کروموزوم X یا Y می کند، مانند طرز قرارگیری هنگام نزدیکی یا اینکه زن به ارگاسم برسد یا نه.روش ولان (Whelan method). این روش مخالف روش شتل است و علم تا حدودی در آن دخالت دارد. اساس این روش براین است که تغییرات بیوشیمیایی که در بازه های زمانی خاص در هر چرخه بدن زن رخ می دهد احتمال لقاح اسپرم دارای کروموزوم Y را با تخمک افزایش می دهد در حالی که در باقی زمان ها شانس لقاح اسپرم حاوی کروموزوم X بیشتر است. در نتیجه برای داشتن فرزند پسر شما باید ۴ تا ۶ روز قبل از تخمک گذاری نزدیکی داشته باشید. انتقاداتی که بر این روش وارد است این است که ۴ تا ۶ روز قبل از تخمک گذاری نزدیکی داشتن خیلی از زمان آزاد شدن تخمک فاصله دارد و اسپرم تا این حد توانایی زنده ماندن ندارد.کیت های انتخاب جنسیت. برای این کار کیت های متنوع وجود دارد که اساس کار آن ها تغییر شرایط پیرامون اسپرم و تخمک (با استفاده از مکمل های طبیعی و مواد شست و شو دهنده) است تا کانال واژن آماده دریافت اسپرم دارای کروموزوم X یا Y باشد. هر چند که بیشتر متخصصین ادعای این کیت ها را زیر سوال برده اند.

انتخاب جنسیت براساس روش هایی بدون اساس علمی
از دیگر روش های خانگی تعیین جنسیت کودکتان در آینده می توان به موارد زیر اشاره کرد:
گایافنزین که در شربت سینه وجود دارد و مخاط بینی شما را نازک می کند دربخش های زنانه بدن شما نیز احتمالا همین اثر را خواهد داشت. احتمالا این اتفاق برای اسپرم دارای کروموزوم Y مطلوب تر است.به ارگاسم رسیدن زن اسپرم را به دهانه رحم نزدیک تر می کند و باعث ترشح موادی می شود که محیط را قلیایی می کند تا احتمال رسیدن اسپرم حاوی کروموزوم Y که سریع تر نیز حرکت می کند به سلول تخمک بیشتر شود و شانس پسردار شدن افزایش یابد.شرایط اسیدی اسپرم های حاوی کروموزوم Y را از بین می برد. افزایش پتاسیم و نمک نیز کمک به پسردار شدن شما می کند. در نتیجه چندهفته قبل از لقاح از رژیم غذایی با خاصیت قلیایی (نه اسیدی) استفاده کنید.به ورزش کردن ادامه بدهید و روی افزایش قدرت بدنی خود تمرکز کنید.در غیراین صورت کاهش وزن ممکن است منجر به دختردارشدن شما شود.طرز قرار گیری حین نزدیکی که باعث نفوذ بیشتر می شود، باعث پیروز شدن اسپرم های دارای کروموزوم Y و دور شدن آن ها از ورودی اسیدی واژن می شود. دخول عمیق تر اسپرم ها را بیشتر به تخمک ها نزدیک تر می کند و اسپرم های کندتر حاوی کروموزوم Y شانس بیشتری برای رسیدن به تخمک خواهند داشت. در نتیجه قرارگیری قرارگیری در وضعیت سگی نیز برای پسردار توصیه می شود.

تعداد اسپرم ها نیز یک فاکتور مهم است. واضح است که شمارش پایین اسپرم در هنگام شروع برای باردارشدن به نفع هیچ کدام از دو جنسیت پسر و دختر نیست ولی شمارش بالای اسپرم ها به نفع پسردار شدن شماست. بنابراین اگر پسر می خواهید، بهتر است سه تا چهار روز قبل از رسیدن به تاریخ هدف (یعنی یک یا دو روز قبل از تخمک گذاری)، نزدیکی نداشته باشید. دمای اتاق در پسردار شدن موثر است، البته مردان قبل از نزدیکی می توانند از دوش آب سرد نیز برای بهبود طول عمر اسپرم استفاده کنند.آقایان نیز با مصرف کافئین قبل از نزدیکی می توانند اسپرم های دارای کروموزوم Y فعال تری را تولید کنند.

خلاصه روش های مورد استفاده برای پسردار شدن:
داشتن رابطه جنسی نزدیک تخمک گذاری (کمتر از دو روز قبل از تخمک گذاری)
قرارگیری در وضعیت (پوزیشن) حالت سگی یا دخول از پشت هنگام آمیزش جنسی
به ارگاسم رسیدن زن
مرتبط با تعداد اسپرم ها، هنگامی که برای پسردار شدن تلاش می کنید سه تا چهار روز قبل از رسیدن به تاریخ هدف یعنی یک یا دو روز قبل از تخمک گذاری نزدیکی نداشته باشید.
قبل از نزدیکی، زن باید با محلول های قلیایی مناسب دوش بگیرد و مرد نیز باید با آب سرد حمام کند تا اسپرم های ضعیف تر دارای کروموزوم Y از بین نروند.


محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.