۱۳۷۶۰۰
۱۱۵۷
۱۱۵۷

علت چاقی زنان، مراقب باشید

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در حدود ۵۰ درصد زنان و ۳۹ درصد مردان ۱۵ تا ۶۴ ساله در کشور دچار اضافه وزن و چاقی هستند.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در حدود ۵۰ درصد زنان و ۳۹ درصد مردان ۱۵ تا ۶۴ ساله در کشور دچار اضافه وزن و چاقی هستند.

دکتر زهرا عبداللهی گفت: بیماری‌های غیر واگیر مهمترین علت مرگ و میر در کشور بشمار می‌روند به طوری که 76 درصد کل بار بیماریها در ایران به بیماری‌های غیرواگیر اختصاص دارد. یکی از مهمترین عوامل خطر بیماری‌های غیرواگیر تغذیه نامناسب و مصرف زیاد قند، نمک و چربی است.

وی افزود: مطالعات انجام شده نشان داده است که تغذیه نامناسب و الگوی غذایی بیشترین علت بروز اضافه وزن و چاقی، بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت نوع ۲ و برخی انواع سرطان‌ها است.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت بیان کرد: بر اساس توصیه سازمان جهانی بهداشت حداکثر مقدار مصرف روزانه نمک 5 گرم است (معادل یک قاشق چایخوری) در حالیکه میزان مصرف نمک در خانوارهای ایرانی 2 تا 3 برابر این مقدار برآورد شده است.دکتر عبداللهی گفت: سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است که 33 درصد بزرگسالان در دنیا به فشار خون بالا مبتلا هستند.

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.