۱۵۹۶۱۱
۱۰۸۳
۱۰۸۳

عوارض یائسگی زودرس، بیشتر بیمار شدن هست؟

تحقیقات جدید نشان می‌دهد زنانی که دچار یائسگی زودرس می‌شوند، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی و مرگ زودرس قرار دارند.

زنانی که پیش از سن ۴۵ سالگی یائسه می‌شوند بیشتر دچار بیماری‌های قلبی شده، بیش از دیگر زنانی که در سنین بالاتر این دوران را تجربه می‌کنند نیز در معرض خطر مرگ زودرس قرار می‌گیرند.
یافته‌ها حکایت از آن دارد که سن یائسگی می‌تواند نوعی عامل هشداردهنده برای زنان در ابتلا به بیماری‌های قلبی باشد. دانشمندان دانشگاه مرکز پزشکی Erasmus در روتردام، هلند معتقدند زنانی که زودتر از حد معمول دچار یائسگی می‌شوند جزء گروه فعال ابتلا به بیماری‌های قلبی قرار دارند.
بر اساس برخی آمار، از هر ۱۰ زن، یک زن تا ۴۵ سالگی دچار یائسگی طبیعی می‌شود. یائسگی طبیعی زمانی رخ می‌دهد که تولید هورمون‌های تخمدان‌ها مانند استروژن به طور همزمان کاهش می‌یابد یا متوقف می‌شود. یائسگی همچنین به دنبال عمل جراحی یا برخی مشکلات دیگر ممکن است پیش از موعد ایجاد شود.
محققان با تحقیقی درباره بیش از ۳۱۰ هزار زن دریافتند زنانی که زودتر یائسه می‌شوند ۵۰ درصد بیشتر دچار بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شوند و معمولا درد قفسه سینه، حملات قلبی و سکته‌های قلبی در آنها باعث تشکیل پلاک در دیواره عروق می‌شود. از سوی دیگر، در این آزمایش‌ها مشخص شد زنانی که پیش از ۴۵ سالگی یائسه می‌شوند حدود ۲۰ درصد بیشتر از زنانی که دیرتر یائسه می‌شوند، بر اثر بیماری قلبی و عروقی جان خود را از دست می‌دهند. به طور کلی، زنانی که زودتر یائسه می‌شوند، ۱۲ درصد بیشتر در معرض خطر مرگ قرار دارند.
محققان اعلام کرده‌اند زنانی که زودتر دچار یائسگی می‌شوند باید بیشتر مراقب فشار خون، کلسترول، قند خون و سایر عوامل پرخطر باشند.

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.