۲۴۰۲۷۱
۱۳۱
۱۳۱

رابطه جنسی در زندگی زناشویی با حضور بچه

برقراری رابطه جنسی در زندگی زناشویی با حضور بچه، یکی از معضلات بزرگ زوج‌هایی است که به تازگی والدین شده‌اند و پیچیدگی‌هی خاص خود را دارد.

رابطه جنسی در زندگی زناشویی با حضور بچه

والدین شدن یک نقطه عطف مهم در زندگی یک زوج است و شادی بی حد و حصر و احساس رضایت را به ارمغان می آورد، اما چالش های جدیدی را برای زوج‌ها ایجاد می‌کند که می‌تواند بر روابط زناشویی آن‌ها تاثیر منفی بگذارد. آمدن یک کودک می‌تواند یک موقعیت شاد باشد، اما می‌تواند حتی در محکم ترین روابط عاطفی نیز مشکلاتی را ایجاد کند. برقراری رابطه جنسی در زندگی زناشویی با حضور بچه، یکی از معضلات بزرگ زوج‌هایی است که به تازگی والدین شده‌اند و پیچیدگی‌هی خاص خود را دارد. در این مقاله بیشتر درباره این موضوع و نکات مرتبط با آن صحبت خواهیم کرد.

در این مقاله می‌خوانید:


بیشتر بخوانید: نشانه های رابطه جنسی بد و انواع راه حل برای این مشکل!


نکات مهم در رابطه زناشویی بعد از بچه دار شدن

دوره پس از زایمان، زمان تغییرات عظیم، هم از نظر جسمی و هم از نظر احساسی است. همان طور که والدین جدید با نقش ها و مسئولیت های خود سازگار می‌شوند، صمیمیت و ارتباط جنسی می‌تواند پیچیده‌تر شود. بیایید نکات مهم در مورد رابطه جنسی پس از بچه دار شدن و اینکه چگونه زوج ها می‌توانند رابطه خود را در طول این مرحله مدیریت کنند، بررسی کنیم.

رابطه جنسی در زندگی زناشویی با حضور بچه

صبور باشید

اکثر پزشکان توصیه می‌کنند قبل از شروع مجدد فعالیت جنسی، تقریباً چهار تا شش هفته پس از زایمان صبر کنید. این دوره به بدن شما اجازه می‌دهد تا بهبود یابد، به خصوص اگر زایمان واژینال یا سزارین داشته اید. با این حال، به یاد داشته باشید که به بدن خود گوش دهید و با شریک زندگی خود درباره آمادگی شروع رابطه جنسی صحبت کنید.

به تغییرات فیزیکی توجه کنید

  • خشکی واژن: تغییرات هورمونی پس از زایمان ممکن است منجر به خشکی واژن شود. استروژن که به تامین روانکاری طبیعی واژن کمک می‌کند، پس از زایمان به طور قابل توجهی کاهش می یابد. بافت خشک می‌تواند باعث ناراحتی و حتی خونریزی در حین رابطه جنسی شود. صبور باشید و برای افزایش راحتی از روان کننده های مبتنی بر آب استفاده کنید.
  • از دست دادن خاصیت ارتجاعی: زایمان واژینال می‌تواند به طور موقت عضلات کانال واژن را کشش دهد. این عضلات برای بازیابی قدرت و ثبات خود به زمان نیاز دارند. اگر پارگی پرینه یا اپیزیوتومی داشتید، بهبودی شما ممکن است بیشتر طول بکشد. برای جلوگیری از عوارض از عجله در فعالیت جنسی خودداری کنید.
  • زایمان سزارین: حتی بعد از زایمان سزارین، مسائل هورمونی می‌تواند بافت های واژن را خشک و نازک کند. قبل از شروع مجدد رابطه جنسی مطمئن شوید که برش شکم شما به درستی بهبود یافته است.

عوامل عاطفی را دست کم نگیرید

  • هورمون های بعد از زایمان: نوسانات هورمونی بر میل جنسی تأثیر می گذارد. سطح استروژن کاهش می یابد و به طور بالقوه منجر به کاهش میل جنسی می‌شود. درک کنید که این طبیعی است و به خودتان زمان بدهید تا احساسات عاطفی و جنسی خود را بازیابید.
  • خستگی: والدین جدید اغلب به دلیل شب های بی خوابی و مراقبت از نوزاد دچار خستگی شدید می‌شوند. احساس بی حالی و خستگی بعد از در آغوش گرفتن کودک در تمام طول روز امری عادی است. استراحت و مراقبت از خود را در اولویت قرار دهید.

رابطه جنسی در زندگی زناشویی با حضور بچه

ارتباط و صمیمیت کلید حل مشکل است

  • بازسازی صمیمیت: ایجاد حس صمیمیت فراتر از رابطه جنسی بر قلب و ذهن شما و شریک عاطفی‌تان نفوذ می‌کند. اگر نمی‌توانید رابطه جنسی داشته باشید، سایر اشکال ارتباط مانند در آغوش گرفتن، بوسیدن و پیوند عاطفی را امتحان کنید. با شریک زندگی خود درباره خواسته ها، ترس ها و انتظارات خود به طور آشکار ارتباط برقرار کنید. همچنین اگر رابطه جنسی در ابتدا با احساس همراه است، ناامید نشوید. آهسته پیش بروید و بر نزدیکی عاطفی تمرکز کنید. در صورت نیاز به دنبال پشتیبانی حرفه ای باشید.
  • تمرین صبوری: درک کنید که رابطه جنسی پس از تولد ممکن است به زمان و تلاش نیاز داشته باشد. با خود و همسرتان صبور باشید. طبیعی است که همه چیز در ابتدا متفاوت باشد. همان طور که بدن شما بهبود می یابد، آنچه را که باعث لذت شما می‌شود، کشف کنید. با موقعیت ها و تکنیک های مختلف رابطه جنسی را در زمان مناسب از سر بگیرید وبه بدن خود فشار نیاورید.

پیشنهاد ویژه نی نی بان:  فواید یائسگی، پیش به سوی زندگی بهتر


چرا داشتن رابطه جنسی در حضور نوزاد اشتباه است؟

وقتی صحبت از این می‌شود که آیا والدین باید در حضور کودک خود فعالیت جنسی داشته باشند، نظرات متفاوت است. با این حال، مهم است که پیامدهای بالقوه ای را که می‌تواند روی کودک داشته باشد، در نظر بگیرید، حتی اگر آنها برای درک آنچه اتفاق می‌افتد بسیار کوچک هستند.

ملاحظات روانی و عاطفی

  • عدم آگاهی: نوزادان فاقد توانایی شناختی برای درک یا پردازش فعالیت جنسی هستند. بعید است که آنها از ماهیت جنسی اعمال والدین خود آگاه باشند یا آنها را به خاطر بسپارند.
  • تعیین مرزها: همان طور که کودکان بزرگتر می‌شوند، تعیین مرزها و حریم خصوصی برای الگوبرداری از رفتار مناسب بسیار مهم می‌شود. در حالی که ممکن است یک نوزاد تحت تأثیر رابطه جنسی والدین خود قرار نگیرد، اما حفظ این مرزها از همان ابتدا می‌تواند تاثیر مثبتی بر آینده آن‌ها داشته باشد.

رابطه جنسی در زندگی زناشویی با حضور بچه

ایمنی و امنیت

محیط امن: اطمینان از اینکه کودک در یک محیط امن و مطمئن قرار دارد، بسیار مهم است. اگر والدین تصمیم می‌گیرند در زمانی که کودک در اتاق است رابطه جنسی داشته باشند، ضروری است که کودک در مکانی امن مانند گهواره خود قرار داشته باشد و در خطر آسیب ناخواسته قرار نگیرد.

آسایش والدین و تصمیم گیری

  • سطوح آسایش شخصی: والدین باید سطح راحتی خود را با صمیمیت در حضور کودک خود در نظر بگیرند. چیزی که برای یک زوج قابل قبول است ممکن است برای زوج دیگر جالب نباشد.
  • رضایت متقابل: هر دو شریک باید با تصمیم برای شرکت در فعالیت جنسی با حضور نوزاد موافق باشند و احساس راحتی کنند. ارتباط و رضایت متقابل کلیدی است.

مطالب پیشنهادی: طول مدت استاندارد رابطه جنسی چقدر باید باشد؟/ مدت زمان مناسب رابطه زناشویی!


اگر فرزند رابطه جنسی والدین را دید، چه باید کرد؟

کشف اینکه کودکی شاهد فعالیت جنسی والدین خود بوده است می‌تواند برای هر والدینی یک تجربه نگران کننده باشد. این وضعیتی است که نیاز به حساسیت، صداقت و ارتباط مناسب سن دارد. در این بخش برخی از راهکارهای مناسب رد این شرایط را بررسی خواهیم کرد.

رابطه جنسی در زندگی زناشویی با حضور بچه

آرام و مطمئن باشید

  • خونسرد بمانید: اگر متوجه شدید که فرزندتان شما را در یک لحظه صمیمی دیده است، مهم است که آرام بمانید. واکنش شما بر نحوه درک فرزندتان از موقعیت تأثیر می گذارد.
  • به او آرامش دهید: به کودک خود اطمینان دهید که همه چیز خوب است. آنها ممکن است آنچه را که دیده اند کاملاً درک نکنند، اما می‌توانند نشانه های عاطفی را دریافت کنند. یک رویکرد آرامش بخش می‌تواند به جلوگیری از احساس اضطراب یا ترس در کودک کمک کند.

توضیح مناسب سن

  • توضیح ساده و صادقانه: توضیحی ساده و صادقانه که مناسب سن فرزندتان است، ارائه دهید. برای بچه‌های کوچک‌تر، ممکن است بگویید که لحظه‌ای خاص از صمیمیت را سپری می‌کردید یا عشق را به گونه‌ای نشان می‌دادید که بزرگسالان انجام می‌دهند.
  • پاسخ به سوالات: برای پاسخ به هر سوالی که ممکن است فرزندتان داشته باشد، آماده باشید. با پاسخ های سرراستی که کنجکاوی آن‌ها را برآورده می‌کند، بدون ارائه جزئیات بیشتر از آنچه لازم است، پاسخ دهید.

رابطه جنسی در زندگی زناشویی با حضور بچه

تقویت حریم خصوصی و مرزها

  • آموزش حریم خصوصی: از این اتفاق به عنوان فرصتی برای آموزش در مورد حریم خصوصی و مرزها استفاده کنید. توضیح دهید که فعالیت‌های خاصی خصوصی هستند و فقط باید در فضاهای خصوصی انجام شوند.
  • احترام متقابل: به حریم خصوصی فرزندتان نیز احترام بگذارید و این ایده را تقویت کنید که هر کسی سزاوار فضای شخصی خودش است.

رفع هرگونه سوء تفاهم

  • کاهش سردرگمی: اگر کودک شما گیج یا ناراحت به نظر می رسد، برای رسیدگی به احساسات او وقت بگذارید. آنها ممکن است به این اطمینان نیاز داشته باشند که آنچه می‌بینند بیان عادی عشق بین بزرگسالان است.

در صورت نیاز به دنبال مشاوره حرفه ای باشید

اگر درباره نحوه برخورد با این وضعیت مطمئن نیستید یا رفتار فرزندتان به دنبال این اتفاق و مشاهداتش تغییر کرده است، در جستجوی مشاوره از یک روانشناس کودک یا یک مشاور خانواده دریغ نکنید.

رابطه جنسی در زندگی زناشویی با حضور بچه


پیشنهاد ویژه نی نی بان:  قهوه با مغز چه میکند؟ فِرِش و شاداب


کلام اخر

همان طور که در این مقاله اشاره شد، رابطه جنسی در زندگی زناشویی با حضور بچه یک تصمیم شخصی و کاملا پیچیده است. آنچه بیش از همه مهم است احترام متقابل، ارتباط و یافتن تعادلی است که هم صمیمیت زوجین و هم مسئولیت های والدینی آنها را ارج می نهد. در این شرایط حساس، زوج ها می‌توانند با انجام برخی برنامه ریزی‌ها و مدیریت وظایف خود، این سفر را با عشق، درک و صبر پشت سر بگذارند.

 

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.