۶۱۶۰۷
۱۲۶۱۷
۱۲۶۱۷

چه کار کنم دوقلو باردار شوم؟

ما معمولا توصیه ای برای اینکه فرد دوقلو باردار شود نداریم چون برای مادرهایی که بارداری دوقلو را تجربه می کنند ریسک سقط و زایمان زودرس بیشتر است.

سوال مخاطب نی‌نی‌بان: سلام و خسته نباشید خانمی ۳۲ ساله هستم و از قرص ضد بارداری یاز استفاده می کنم و تصمیم دارم از ماه آینده برای بارداری اقدام کنم پنجم تیرماه پریود می شوم و به شدت دوست دارم دوقلو باردار بشوم چکار کنم؟

پاسخ دکتر کتایون برجیس جراح و متخصص زنان و زایمان و فلوشیپ نازایی:
دوست عزیز بارداری دوقلویی از جمله بارداری های پرخطر است و ما معمولا توصیه ای برای اینکه فرد دوقلو باردار شود نداریم چون برای مادرهایی که بارداری دوقلو را تجربه می کنند ریسک سقط و زایمان زودرس بیشتر است. دوقلوزایی به طور کلی یک شانس عمومی در جمعیت دارد و کسانی که در خانواده شان سابقه دوقلوزایی بوده شانس بیشتری برای این مساله دارند البته کسانی هم که به دستور پزشک شان باید از داروهای تحریک تخمک گذاری یا روش های کمک باروری مانند آی وی اف استفاده کنند شانس بیشتری برای دوقلوزایی دارند ولی به هر حال این نوع بارداری پرخطر محسوب می شود.

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.