۲۳۸۱۱۶
۲۱۵
۲۱۵

عوارض تزریق ژل در دوران بارداری: آیا خطرناک است؟

اگر می‌خواهید فیلر بزنید؛ درباره عوارض تزریق ژا در دوران بارداری باید تمام نکات مهم صورت، گونه و لب را بدانید.

عوارض تزریق ژل در دوران بارداری: آیا خطرناک است؟

کسانی که به زیبایی صورت خود اهمیت می‌دهند؛ حتما برای‌شان مهم است که درباره عوارض تزریق ژل در دوران بارداری بیشتر بدانند. فیلرهایی که افراد در صورت خود تزریق می‌کنند در سه ماهه اول، دوم و سوم بارداری می‌تواند شامل ژل‌ها، چربی و بوتاکس باشد و تمام نواحی زیر چشم، پیشانی، گونه، خط خنده و لب و چانه را شامل شود. در ادامه با تمام عوارض و خطرات تزریق ژل در بارداری بیشتر آشنا خواهیم شد. 

تزریق ژل در بارداری

درک خطرات و مزایای مصرف فیلر ژلهای پوستی در دوران بارداری بسیار مهم است. در اینجا مواردی وجود دارد که باید هنگام تصمیم گیری شخصی در نظر بگیرید.

فیلر پوستی، روش‌های زیبایی مورد تایید FDA هستند که حجم از دست رفته را به صورت باز می‌گرداند. تزریق آنها به گونه‌ها، مچ دست و لب‌ها مجاز است، در حالی که مارک‌های خاصی برای سایر قسمت‌های بدن مانند دست‌ها نیز تایید شده اند. فیلرهای صورت مواد ژل مانندی هستند که برای بازگرداندن حجم از دست رفته، صاف کردن چین و چروک‌ها، کاهش چین و چروک‌ها و بهبود ویژگی‌های صورت به زیر پوست تزریق می‌شوند. این مواد تزریقی معمولاً برای جبران کلاژن، الاستین و چربی از دست رفته استفاده می‌شوند که با افزایش سن شروع به کاهش می‌کنند و منجر به پوکی و شلی پوست می‌شوند.

عوارض تزریق ژل در بارداری

 

در نهایت، ایمنی بیمار همیشه دغدغه شماره یک ما در مطب است. وقتی صحبت از ایمنی به میان می‌آید، توصیه می‌شود که از جانب احتیاط اشتباه کنید. اگر در طول بارداری خود به استفاده از داروهای تزریقی فکر می‌کنید، توصیه می‌شود که درمان را به بعد از تولد نوزاد موکول کنید. زنان همچنین می‌توانند با شروع مجدد درمان، زمانی که سطح هورمون‌هایشان پس از بارداری یکنواخت شد، نتایج دلپذیرتر و ثابت‌تری داشته باشند. در ضمن بهتر است حواستان به مصرف فیبر در بارداری هم باشد.

 

 

تزریق ژل لب در بارداری ضرر دارد

فیلر ژلهای پوستی اغلب از اسید هیالورونیک ساخته می‌شوند که به طور طبیعی در بدن یافت می‌شود. بسیاری از فیلر ژلهای پوستی برای یک مکان خاص طراحی شده اند و مدت زمان متفاوتی دوام می‌آورند. پرکننده‌های پوستی را می‌توان تقریباً در همه جای صورت، از لب‌ها تا گونه‌ها و زیر چشم‌ها تا نوک دست‌ها استفاده کرد. بیشتر فیلرهای پوستی 6 تا 12 ماه دوام دارند. با این حال، در صورت تمایل می‌توانید فیلر خود را زودتر حل کنید.

تزریق ژل در ماه اول بارداری

برای حفظ زیبایی ایمن، معمولاً به بیماران توصیه می‌شود که از تزریق در دوران بارداری خودداری کنند. در حالی که هیچ عارضه نامطلوبی مرتبط با فیلر ژلهای پوستی وجود نداشته است، اما مطمئن ترین گزینه برای زنانی است که می‌خواهند از نوزادان خود محافظت و نگهداری کنند.

بارداری و پس از زایمان نیز می‌تواند تغییراتی را در پوست زنان ایجاد کند و باعث می‌شود که تزریق‌ها و پرکننده‌ها نتایج پیش‌بینی‌نشده‌تری داشته باشند. با این حال، مطالعات کمی‌در مورد تأثیر و ایمنی تزریق‌ها و پرکننده‌ها در زنان باردار یا شیرده انجام شده است. به دلیل این کمبود اطلاعات، FDA و بسیاری از پزشکان به زنان باردار توصیه می‌کنند که دریافت مواد تزریقی یا پرکننده‌ها را تا پایان شیردهی (در صورت تمایل) به تعویق بیندازند.

 

تزریق ژل لب در اقدام برای بارداری

اشکالی ندارد که برای دریافت بوتاکس، فیلر ژلهای پوستی یا هر روش نگهداری کمی‌بیشتر صبر کنید. این واقعیت که این درمان‌ها به سرعت اثر می‌گذارند، یک مزیت مهم است. اگر با بوتاکس آشنایی دارید، می‌دانید که نتایج کامل تقریباً در عرض یک هفته ظاهر می‌شود. فیلر ژلهای پوستی با اسید هیالورونیک اثرات فوری دارند (اگرچه تورم می‌تواند حدود دو روز پس از درمان ایجاد شود). هنگامی‌که کودک شما متولد می‌شود یا شیردهی را متوقف می‌کنید، تزریقی و فیلر ژلهای پوستی را به عنوان یک درمان آینده در نظر بگیرید.

عوارض تزریق ژل در دوران بارداری: آیا خطرناک است؟

 

تزریق ژل به صورت در بارداری

تنظیم رژیم غذایی و سبک زندگی خاص می‌تواند به طور قابل توجهی ظاهر پوست صورت را بهبود بخشد. خوردن یک رژیم غذایی متعادل و غنی از غلات، سبزیجات، میوه‌ها و پروتئین برای تغذیه پوست شما حیاتی است. علاوه بر این، پوشیدن لباس‌های محافظ در برابر اشعه ماوراء بنفش و استفاده از کرم‌های ضد آفتاب به شما کمک می‌کند تا از عامل شماره یک پیری پوست – آسیب‌های ناشی از نور خورشید – جلوگیری کنید.

تزریق ژل و بوتاکس در بارداری

در حالی که درمان‌های موضعی مبتنی بر رتینوئید می‌توانند پوست آسیب دیده خورشید را بهبود بخشند و ظاهر چین و چروک را به حداقل برسانند ، برخی از مواد شیمیایی موجود در مارک‌های خاص نباید در دوران بارداری استفاده شوند. قبل از استفاده از هر نوع درمان موضعی، همیشه در مورد ایمنی آن با پزشک خود صحبت کنید.

 

عوارض تزریق ژل در دوران بارداری: آیا خطرناک است؟

تزریق ژل زیر چشم در بارداری

این درمان‌ها در درمان پوست پیر بسیار مفید هستند. با این حال، چه بیمار باردار باشد یا نه، همیشه در هنگام استفاده از این دارو خطر قرمزی، تحریک و سایر اثرات تیره‌کننده وجود دارد. از آنجایی که لیزرها اثر موضعی دارند، خطرات استفاده از لیزردرمانی در دوران بارداری به خوبی مورد بررسی قرار نگرفته است. اگرچه لیزرها به طور ایمن برای روش‌های مختلف پزشکی در زنان باردار استفاده شده است، شواهد نسبتا کمی‌مبنی بر استفاده از آنها در دوران بارداری وجود دارد.

تزریق ژل و فیلر در بارداری

راه‌های مختلفی برای نوازش خود در دوران بارداری یا شیردهی وجود دارد که ثابت شده است برای نوزادان تازه متولد شده یا نوزادان شیرده ضرری ندارد. میکرونیدلینگ یکی از محبوب ترین‌هاست. این روش از توانایی‌های درمانی طبیعی بدن استفاده می‌کند تا پوست را انعطاف‌پذیرتر، جوان‌تر و روشن‌تر نشان دهد. برای بهترین نتیجه، میکرونیدلینگ را با صورت ترکیب کنید و با یک متخصص زیبایی برای رفع مقاوم‌ترین «پوست بارداری»، از جوش تا ملاسما، کار کنید.

تزریق ژل و چربی در بارداری  

 
انتخاب لایه برداری شیمیایی وقتی در دوران بارداری برای مدت کوتاهی انجام شود، اسید گلیکولیک لایه برداری می‌کند معمولا ایمن هستند در صورت امکان باید از لایه برداری با اسید سالیسیلیک اجتناب شود، بنابراین با پزشک خود در مورد بی خطر بودن درمان‌های خاص در دوران بارداری صحبت کنید. برای داشتن پوستی سالم تر، سبک زندگی خود را تغییر دهید

عوارض تزریق ژل در دوران بارداری: آیا خطرناک است؟

 

اثر تزریق ژل در بارداری

طبیعی است که هنگام بارداری یا به عنوان یک مادر جدید، خود را نوازش کنیم. این امر به ویژه اگر قبل از بارداری به طور مرتب تزریق یا فیلر داشته باشید، صادق است. اگرچه هیچ مدرکی مبنی بر اینکه نوروتوکسین‌های موجود در مواد تزریقی مانند بوتاکس یا اسید هیالورونیک موجود در فیلرها در بدن گردش می‌کنند وجود ندارد، بسیاری از مادران ترجیح می‌دهند محتاط باشند. بنابراین، در جای آن چه کاری می‌توانید انجام دهید؟

 

عوارض تزریق ژل در دوران بارداری: آیا خطرناک است؟

 

تزریق ژل چانه در بارداری

طبق گفته FDA، زنان باردار و شیرده باید از مصرف فیلر ژلهای پوستی به دلیل تغییر هورمون‌های بارداری خودداری کنند. می‌تواند در جریان خون اختلال ایجاد کند و ادم ایجاد کند. به عبارت دیگر، ممکن است برای مادر مشکل ایجاد کند تا نوزاد. علاوه بر این، بسیاری از زنان باردار در حال حاضر لب‌های بزرگ‌تری دارند، بنابراین استفاده از پرکننده‌های پوستی معمولاً انتخاب عاقلانه‌ای نیست، به خصوص اگر به پرکننده‌های طولانی‌مدت نیاز دارید.

تزریق ژل خط خنده در بارداری

مطالعات در مقیاس بزرگ کمی‌وجود دارد که به طور مستقیم اثرات فیلر ژلهای پوستی را بر روی زنان باردار بررسی می‌کند. این عمدتاً به دلیل اخلاقی است که به طور بالقوه یک کودک متولد نشده را به خطر می‌اندازد. از سوی دیگر، یک تحقیق اطلاعاتی را از 12 پزشک که فیلرهای پوستی را روی زنان باردار انجام داده بودند جمع آوری کرد. در حالی که این مطالعه هیچ ارتباط آشکاری بین استفاده از مواد تزریقی و هر گونه ناهنجاری جنینی نشان نداد، حجم نمونه آنقدر کوچک بود که محققان تشخیص دادند که تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

عوارض تزریق ژل در دوران بارداری: آیا خطرناک است؟عوارض تزریق ژل در دوران بارداری: آیا خطرناک است؟

جمع‌بندی 

فیلرهای پوستی در میان زنانی که از آنها به عنوان بخشی از روتین آرایشی منظم خود استفاده می‌کنند، محبوب هستند. برخی از بیماران باردار می‌خواهند درمان‌های خود را در طول بارداری ادامه دهند، زیرا برای نتایج ثابت ارزش قائل هستند. با این حال، استفاده از مواد تزریقی در دوران بارداری یک تجارت دشوار است. در حالی که هیچ خطر قابل توجهی برای سلامتی یک زن بالغ برای استفاده از داروهای تزریقی وجود ندارد، داده‌های مربوط به تأثیر آن بر کودکان متولد نشده کمتر واضح است.

 

 

منبع: webmd

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.