۲۳۹۲۶۲
۳۹۴
۳۹۴

آیا ارگاسم هنگام رابطه جنسی در بارداری، برای جنین خطرناک است؟

بسیاری از زنان باردار نگران این هستند که آیا داشتن رابطه جنسی یا تجربه ارگاسم در دوران بارداری بی خطر است یا خیر. در واقع، زوجین ممکن است نگران آسیب رسیدن به زن باردار یا جنین داخل شکم‌ باشند و به همین دلیل نتوانند رابطه برقرار کنند. این مقاله را بخوانید تا با همه چیز درباره رابطه جنسی و ارگاسم در دوران بارداری آشنا شوید.

آیا ارگاسم هنگام رابطه جنسی در بارداری، برای جنین خطرناک است؟

رابطه جنسی و ارگاسم در دوران بارداری برای اکثر افراد، حتی در سه ماهه سوم بارداری تا تاریخ زایمان، ایمن است. علاوه بر این، صمیمیت جنسی راه‌های سودمندی را برای کاهش استرس، ارتباط با همسر و افزایش رفاه عاطفی در زمانی که احساسات شما درهم برهم هستند و کمی نامطمئن به نظر می‌رسند، فراهم می‌کند. به خواندن ادامه دهید تا با همه چیز درباره ارضا شدن در بارداری آشنا شوید.


بیشتر بخوانید: قواعد رابطه زناشویی در دوران بارداری


در این مقاله می‎خوانید:

رابطه جنسی در بارداری چگونه باید باشد؟

داشتن رابطه جنسی وقتی باردار هستید خطری برای شما ندارد؛ مگر این‌که پزشک یا ماما به شما گفته باشد که این کار را نکنید. داشتن رابطه جنسی به جنین شما آسیبی نمی‌ساند و حتی نیازی به محدود کردن میزان رابطه جنسی خود ندارید. جای جنین شما در رحم امن و سالم است و نمی‌تواند بگوید که چه اتفاقی دارد می‌افتد.
البته در این دوران به دلیل تغییرات هورمونی ممکن است واژن شما کمی خشک شود و هنگام رابطه جنسی درد داشته باشید. این طبیعی است و کمی لوبریکانت یا روان کننده بر پایه آب می‌تواند مشکل خشکی واژن در هنگام رابطه جنسی را برطرف کند.

آیا ارگاسم هنگام رابطه جنسی در بارداری، برای جنین خطرناک است؟


بیشتر بخوانید: تغییر میل جنسی در بارداری، آن‌قدر که فکر می‌کنید چیز بدی نیست!


ارضا شدن در سه ماهه اول بارداری

مسائل مربوط به رابطه جنسی و ارگاسم در دوران بارداری ممکن است بسته به ماه بارداری شما کمی متفاوت باشد. به عنوان مثال، تهوع صبحگاهی و خستگی در سه ماهه اول بارداری می‌تواند فعالیت جنسی را محدود کند؛ اما این بدان معنا نیست که شما نمی‌خواهید رابطه جنسی داشته باشید. علاوه بر این، به دلیل افزایش جریان خون، تورم این نواحی و شروع تغییرات هورمونی، هم لگن و هم سینه‌های شما حساس‌تر می‌شوند.

ارضا شدن در سه ماهه دوم بارداری

زندگی جنسی شما به احتمال زیاد در سه ماهه دوم بارداری در بهترین حالت خود قرار دارد. این ممکن است به این دلیل باشد که علائمی مانند حالت تهوع صبحگاهی و خستگی در سه ماهه اول بیشتر شایع هستند و در سه ماهه سوم بارداری نیز اندازه جنین شما به حدی می‌رسد که می‌تواند در رابطه جنسی شما تداخل ایجاد کند و باعث ناراحتی فیزیکی شود.

ارضا شدن در سه ماهه سوم بارداری

خوشبختانه، در اکثر موارد، ارگاسم در ماه‌های آخر بارداری برای جنین شما کاملاً ایمن است. با این حال، شکم بزرگ‌تر و دردهای منظم در سه ماهه سوم بارداری ممکن است با مقاربت جنسی تداخل داشته باشد و کار سخت رشد کودک نیز می‌تواند انرژی و در نتیجه میل جنسی شما را کاهش دهد. با این حال، هنوز امکان رابطه جنسی در بارداری و لذت بردن از آن وجود دارد؛ هر چند که ممکن است لازم باشد در مورد پوزیشن‌های جنسیتان خلاقیت به خرج دهید تا موقعیت‌های مناسب خود را پیدا کنید.

آیا ارگاسم هنگام رابطه جنسی در بارداری، برای جنین خطرناک است؟


بیشتر بخوانید: ۱۰ اشتباه رایج در رابطه جنسی که زندگی تان را نابود می کند!


علل و فواید برقراری رابطه جنسی در بارداری

رابطه جنسی در این دوران نه تنها بی خطر است، بلکه می‌تواند فواید زیادی داشته باشد که عبارتند از:

  • کاهش استرس: بارداری می‌تواند استرس زا باشد، اما فعالیت جنسی به دلیل ترشح اندورفین می‌تواند به عنوان یک کاهش دهنده طبیعی استرس عمل کند و برای شما آرامش و خواب بهتر به همراه داشته باشد.
  • تقویت پیوند عاطفی: رابطه جنسی می‌تواند به تقویت پیوند عاطفی بین زوج‌ها کمک کند و در طول این مرحله خاص، یک ارتباط عمیق‌تر را شکل دهد.
  • آسایش فیزیکی: ارگاسم ممکن است با تحریک انقباضات در رحم، درد و ناراحتی شما را کاهش دهد.
  • آمادگی برای زایمان: برخی مطالعات نشان می‌دهند که رابطه جنسی در اواخر بارداری ممکن است به آماده سازی بدن برای زایمان کمک کند.

بیشتر بخوانید: رابطه از پشت در دوران حاملگی، خطرات و مضرات


آیا ارضا شدن در بارداری خطرناک است؟

اگر بارداری شما به طور طبیعی و بدون عارضه سپری شود، ارضا شدن در بارداری خطری ندارد و خطر زایمان زودرس یا سقط جنین را افزایش نمی‌دهد. فقط در طول سه ماهه دوم یا سوم بارداری است که رابطه جنسی و ارگاسم می‌تواند باعث انقباضات براکستون هیکس شود. این انقاباضات ممکن است ناراحت کننده باشند، اما به شما و کودک‌تان آسیبی نمی‌رسانند.

آیا ارگاسم هنگام رابطه جنسی در بارداری، برای جنین خطرناک است؟


بیشتر بخوانید: آیا رسیدن به ارگاسم در بارداری ممنوع است؟


در چه صورتی ارگاسم در بارداری ممنوع است؟

با وجود امن بودن ارگاسم، شرایطی وجود دارند که ممکن است به شما توصیه شود از رابطه جنسی خودداری کنید. این شرایط عبارتند از:

  • خونریزی شدید قبلی در دوران بارداری
  • خونریزی فعلی (حتی اگر خفیف یا لکه بینی باشد.)
  • پاره شدن کیسه آب
  • هر گونه مشکل در دهانه رحم
  • بارداری دوقلو یا بیشتر و بودن در مراحل آخر بارداری
  • تجربه قبلی زایمان زودرس و بودن در مراحل آخر بارداری
  • جفت کم ارتفاع
  • همسر مبتلا به عفونت مقاربتی (STI)

اگر هر یک از موارد بالا در مورد شما صدق می‌کند، باید با ماما یا پزشک خود در مورد خطرات آن صحبت کنید و ببینید اگر مجبور به اجتناب از هر نوع فعالیت جنسی هستید، چه گزینه‌های دیگری در اختیار دارید.

آیا ارگاسم هنگام رابطه جنسی در بارداری، برای جنین خطرناک است؟


بیشتر بخوانید: بایدها و نبایدهایی که هنگام رابطه جنسی باید رعایت شود!


آیا ارگاسم در بارداری سبب زایمان می شود؟

ارگاسم در بارداری به طور کلی باعث زایمان نمی‌شود. در واقع، داشتن رابطه جنسی در اواخر بارداری ممکن است دشوار باشد و هیچ مدرکی مبنی بر این‌که به شروع زایمان شما کمک کند وجود ندارد. با این حال، مقداری علم پشت این نظریه هست که باید بررسی شود. به عبارت بهتر، مایع منی حاوی ماده‌ای هورمون مانند به نام پروستاگلاندین است که می‌تواند به نرم شدن دهانه رحم کمک کند.
بنابراین، اگر بارداری کم خطری دارید، تلاش برای شروع زایمان با داشتن رابطه جنسی ضرری ندارد؛ اما اگر کیسه آب شما پاره شده است، رابطه جنسی نداشته باشید، زیرا ممکن است باعث عفونت شود.


بیشتر بخوانید: علت ارضا نشدن زنان، این راه ها را امتحان کنید!


کلام آخر

رابطه جنسی و ارگاسم در دوران بارداری نه تنها خطر سقط جنین یا زایمان زودرس را در یک بارداری طبیعی و سالم افزایش نمی‌دهد؛ بلکه حتی ممکن است با افزایش جریان خون و در نتیجه، رساندن اکسیژن به رحم و تقویت هورمون‌هایی مانند اکسی توسین برای سلامت بارداری شما کمک کننده نیز باشد.

برای اطلاعات بیشتر و آشنایی با متخصص زنان، به کلینیک نی نی بان سر بزنید.

منبع: tommys

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.