۲۳۹۱۸۴
۵۱۲
۵۱۲

آیا رسیدن به ارگاسم در بارداری ممنوع است؟

بسیاری از خانم‌های باردار نگران این موضوع هستند که رابطه جنسی در بارداری یا آیا رسیدن به ارگاسم در بارداری ممنوع است یا نه.

آیا رسیدن به ارگاسم در بارداری ممنوع است؟

بسیاری از خانم‌های باردار نگران این موضوع هستند که آیا رابطه جنسی در بارداری یا رسیدن به ارگاسم در بارداری ممنوع است یا نه؟ پاسخ کوتاه این است که: نه!

در این مقاله می‌خوانید:

آیا رسیدن به ارگاسم در بارداری ممنوع است؟

رابطه جنسی و ارگاسم در بارداری

خانم‌های باردار ممکن است فکر کنند که رسیدن به ارگاسم در بارداری می‌تواند به جنین آسیب برساند یا بارداری را تهدید کند. مردها هم از آسیب رساندن به همسر خود، یا جنین داخل رحم در حین رابطه جنسی می‌ترسند. با این حال، برای اکثریت قریب به اتفاق زنان، رابطه جنسی و ارگاسم نه تنها در دوران بارداری بی‌خطر است، بلکه راهی سالم برای کاهش استرس و ارتقای سلامت عاطفی است.

تحقیقات نشان داده که رابطه جنسی، باعث افزایش خطر پیامدهای منفی برای نوزاد یا مادر نمی‌شود و در یک بارداری طبیعی و سالم، ارگاسم خطر سقط جنین، یا زایمان زودرس را افزایش نمی‌دهد. فعالیت جنسی حتی می‌تواند با تقویت هورمون‌های احساس خوب مانند اکسی‌توسین و افزایش جریان خون به رحم، فواید مثبت بارداری را افزایش دهد. 

در این مقاله اطلاعاتی را درباره این موضوع به شما ارائه می‌دهیم تا به شما کمک کند بهتر متوجه شوید که ارگاسم در دوران بارداری بر جنین تاثیر نمی‌گذارد.

بیشتر بخوانید: درصد لذت زن و مرد، مقایسه میل به رابطه زناشویی

آیا رسیدن به ارگاسم در بارداری ممنوع است؟

آیا رسیدن به ارگاسم در بارداری ممنوع است؟

بسیاری از زوج‌ها از متخصص زنان و زایمان می‌پرسند، آیا رابطه جنسی در دوران بارداری اشکالی ندارد؟ پاسخ این است که اگر رابطه جنسی در بارداری به درستی انجام شود، انجام آن بی‌ضرر است. یک خانم باردار ممکن است بیش از حد معمول نیاز به رابطه جنسی و ارگاسم داشته باشد. ارگاسم در دوران بارداری برای مادر کاملا طبیعی و بی‌خطر است. در بارداری سالم، ارگاسم خطر زایمان زودرس یا سقط جنین را افزایش نمی‌دهد. با این حال، اگر بارداری دارای عوامل خطر زیادی باشد، پزشکان به هر دو زوج توصیه می‌کنند که رابطه جنسی را محدود کنند.

فعلا هیچ تحقیقی وجود ندارد که ثابت کند رابطه جنسی و ارگاسم در دوران بارداری به جنین آسیب می‌رساند. در واقع، در یک بارداری طبیعی، آلت تناسلی مرد نمی‌تواند به جنین برسد و منی نیز نمی‌تواند وارد رحم شود، چون دهانه رحم دارای یک پلاک ضخیم و چسبناک است که از تماس منی و باکتری با جنین جلوگیری می‌کند. در هنگام ارگاسم، دهانه رحم با شدت بیشتری منقبض می‌شود و جنین بیشتر حرکت می‌کند، اما تاثیری بر سلامت جنین ندارد.

بیشتر بخوانید: آیا رابطه زناشویی در بارداری ضرر دارد؟

آیا رسیدن به ارگاسم در بارداری ممنوع است؟

چه زمانی رابطه جنسی در بارداری ناامن است؟

اگر شرایط زیر را دارید، پزشک به شما توصیه می‌کند که در دوران بارداری رابطه جنسی نداشته باشید:

خونریزی غیرطبیعی 

خونریزی بعد از رابطه جنسی، در دوران بارداری طبیعی و ممکن است ناشی از برآمدگی در دهانه رحم باشد. با این حال، خونریزی در اوایل بارداری می‌تواند نشانه سقط جنین باشد. پزشک ممکن است توصیه کند که برای مدتی از رابطه جنسی خودداری کنید تا زمانی که بارداری شما ثابت شود. 

جفت سر راهی 

رشد جفت در محل نامناسب دیواره رحم که به آن «جفت سرراهی» می‌گویند، وضعیتی است که در آن جفت در پایین دیواره رحم قرار می‌گیرد و به طور کامل یا تا حدی، دهانه رحم را می‌پوشاند. داشتن رابطه جنسی در این شرایط، خطر خونریزی شدید را افزایش می‌دهد. 

بیشتر بخوانید: رابطه (جنسی) زناشویی در صبح، چه فوایدی دارد؟

آیا رسیدن به ارگاسم در بارداری ممنوع است؟

دهانه رحم ضعیف یا گشاد 

این شرایط یعنی دهانه رحم شما قوی نیست. فشار سر نوزاد به دهانه رحم باعث باز شدن زودرس دهانه رحم و گاهی اوقات منجر به سقط جنین در سه ماهه دوم بارداری می‌شود. ممکن است برای بسته نگه داشتن دهانه رحم، بخیه دهانه رحم انجام شود. اکثر پزشکان در چنین شرایطی، عدم رابطه جنسی، یا رابطه جنسی بسیار محدود را توصیه می‌کنند. 

فشار سر نوزاد به دهانه رحم باعث باز شدن زودرس دهانه رحم و گاهی اوقات منجر به سقط جنین در سه ماهه دوم بارداری می‌شود.

کیسه آب شکسته 

داشتن رابطه جنسی پس از شکستن کیسه آب می‌تواند خطر عفونت را افزایش دهد. 

بارداری چند قلویی 

وقتی رحم بیش از حد معمول به دلیل حاملگی‌های متعدد کشیده می‌شود، داشتن ارگاسم خطر زایمان زودرس را افزایش می‌دهد. اگر در گذشته زایمان زودرس داشته‌اید، در معرض خطر زایمان زودرس هستید. با این حال همیشه این اتفاق رخ نمی‌دهد. اما پزشکان در چنین شرایطی توصیه می‌کنند که از رابطه جنسی خودداری کنید. 

بیشتر بخوانید: مراحل رشد جنین دوقلو، وزن نرمال

آیا رسیدن به ارگاسم در بارداری ممنوع است؟

عفونت باکتریایی

در صورت داشتن عفونت باکتریایی نیز پزشکان شما را از انجام رابطه جنسی منع می‌کنند. برخی از عفونت‌های باکتریایی می‌توانند خطر زایمان زودرس را افزایش دهند.

ارگاسم در سه ماهه اول بارداری

در سه ماهه اول بارداری، تهوع صبحگاهی و خستگی می‌تواند در عملکرد جنسی اختلال ایجاد کند. با این حال، به این معنا نیست که شما تمایلی به رابطه جنسی ندارید، بلکه برعکس، احتمالا میل شما به رابطه جنسی افزایش می‌یابد

در برخی از زنان، به دلیل تهوع صبحگاهی شدید، میل جنسی برای مدتی کاهش می‌یابد، اما نگران نباشید. زمانی که از علائم تهوع صبحگاهی خلاص شوید، میل جنسی شما به حالت عادی باز می‌گردد.

بیشتر بخوانید: درصد لذت زن و مرد، مقایسه میل به رابطه زناشویی

آیا رسیدن به ارگاسم در بارداری ممنوع است؟

ارگاسم در سه ماهه دوم بارداری

سه ماهه دوم بارداری می‌تواند زمان خوبی برای صحبت در مورد ارگاسم باشد، چون در این زمان حالت تهوع صبحگاهی از بین رفته و بدن شما در حال آرام شدن است، بنابراین رابطه جنسی در سه ماهه دوم بارداری ایده‌آل است. هنگام رابطه جنسی در سه ماهه دوم بارداری چند علامت را ممکن است تجربه کنید:

ارگاسم آسان‌تر

دلایل متعددی برای ارگاسم آسان‌تر وجود دارد که یکی از آن‌ها افزایش جریان خون در دوران بارداری است که باعث حساسیت بیشتر و ارگاسم راحت‌تر است. این موضوع از فردی به فرد دیگر متفاوت است، اما برای اکثر زنان باردار اتفاق می‌افتد. ممکن است بعد از ارگاسم احساس انقباضات رحمی یا گرفتگی کنید که کاملا طبیعی است و حتی زمانی که باردار نیستید نیز اتفاق می‌افتد. 

ممکن است بعد از ارگاسم احساس انقباضات رحمی یا گرفتگی کنید که کاملا طبیعی است و حتی زمانی که باردار نیستید نیز اتفاق می‌افتد.

نگران نباشید! این انقباضات زایمان نیستند و صرفا انقباضاتی هستند که هنگام ارگاسم با هم ترکیب می‌شوند. گرفتگی عضلات معمولا با استراحت کاهش می‌یابد. ممکن است بعد از ارگاسم حتی اگر باردار نباشید، شکم شما بسیار سفت شود که کاملا طبیعی است. 

پیشنهاد ویژه نی نی بان: آشنایی با پزشکان متخصص زنان و زایمان

آیا رسیدن به ارگاسم در بارداری ممنوع است؟

ترشح هورمون عشق/ اکسی توسین

در دوران بارداری، بدن شما اکسی‌توسین بیشتری تولید می‌کند و هنگام ارگاسم، بدن این مقدار بیشتر هم می‌شود. این هورمون، احساس شما را بهبود می‌بخشد و شما را شادتر می‌کند.

ارگاسم در سه ماه آخر بارداری

حتی زمانی که باردار هستید هنوز هم می‌توانید رابطه جنسی داشته باشید، اما در سه ماهه آخر بارداری، بزرگ شدن شکم شما در رابطه جنسی اختلال ایجاد می‌کند. بنابراین باید درباره موقعیت‌های جنسی خلاق باشید. البته سه ماهه سوم بارداری با مشکلاتی مانند کمردرد و مشکلات خواب همراه است که می‌تواند میل جنسی شما را کاهش دهد.

علاوه بر این، طبق برخی باورها، داشتن رابطه جنسی در روزهای نزدیک به تولد برای تسهیل زایمان طبیعی مفید است چون منی باعث نرم‌تر شدن دهانه رحم می‌شود. یا بعد از رابطه جنسی، غلظت پروستاگلاندین‌ها در مخاط دهانه رحم 10 تا 50 برابر بیشتر از بعد از رابطه جنسی است. پروستاگلاندین‌ها هورمون‌هایی هستند که انقباضات رحمی را تحریک می‌کنند.

با این حال، با توجه به تعدادی از مطالعات رندوم کنترل‌شده که بر زنان باردار صورت گرفته، این نتیجه به دست آمده است که رابطه جنسی، زایمان را تسریع نمی‌کند. در واقع، داشتن رابطه جنسی به احتمال زیاد منجر به زایمان زودرس نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: عوارض رابطه دهانی، تمام بیماری هایی که منتقل می شود

آیا رسیدن به ارگاسم در بارداری ممنوع است؟

خلاصه

بارداری، برای زوج‌ها دوره‌ای خاصی است. با گذراندن آن در کنار هم و خاطره‌سازی با همسرتان، آن را خاص‌تر کنید. شما می‌توانید در دوران بارداری هر زمان که حال و حوصله دارید با همسرتان رابطه جنسی داشته باشید. رابطه جنسی در بارداری به تقویت پیوند بین دو نفر کمک می‌کند و حتی ممکن است به القای زایمان در روزهای آخر بارداری کمک کند. رابطه جنسی، باعث افزایش خطر پیامدهای منفی برای نوزاد یا مادر نمی‌شود و در یک بارداری طبیعی و سالم، ارگاسم خطر سقط جنین، یا زایمان زودرس را افزایش نمی‌دهد، بنابراین رسیدن به ارگاسم در بارداری، اشکالی ندارد. 

برای یافتن متخصصان مورد نظر خود به کلینیک نی نی بان سر بزنید. 

منبع: parents

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.