۱۱۴۳۳۲
۲۳۳۶
۲۳۳۶

قنداق کردن نوزاد، ایرادی ندارد؟

قنداق کردن نوزاد نه تنها او را گرم و ایمن نگه می دارد ، بلکه باعث کمتر شدن پریشانی او نیز میشود.

فواید برای شیردهی پستانی
قنداق کردن نوزاد نه تنها او را گرم و ایمن نگه می دارد ، بلکه باعث کمتر شدن پریشانی او نیز میشود. قنداق دست نوزاد را به سمت پایین نگه می دارد و اجازه نمی دهد که نوزاد دستانش را تکان دهد ، بنابراین در موقع شیردهی نوزاد پستان مادر را به شکلی صحیح می گیرد.
توجه داشته باشید:
قنداق کردن نوزاد ، در صورتی اشکال دارد که سفت باشد . اگر این طور نباشد ، مشکلی ایجاد نمی کند. نوزاد را قنداق کنید ، ولی نه خیلی محکم و سفت. برای اینکه مطمئن شوید نوزاد را خیلی سفت قنداق نکرده اید ، باید بتوانید انگشت اشاره تان را به راحتی بین بدن او و قنداق قرار دهید.قنداق کردن و محدود شدن حرکات دست و پای نوزاد می تواند جلوی سندروم مرگ ناگهانی نوزاد را بگیرد. وقتی نوزاد را قنداق می کنیم و او را به پشت می خوابانیم ، احتمال برگشتن روی شکم کمتر و در نتیجه احتمال وقوع سندروم مرگ ناگهانی نوزاد کم میشود.
یکی از بهترین روش های آرام کردن نوزادان نق نقو و ایرادگیر ، قنداق کردن است.نوزادی که بیش از حد معمول گریه می کند ، اغلب با قنداق کردن آرام میشود. محققان به این نتیجه رسیده اند که تمایل بچه ها به گریه در قنداق ، کمتر از دیگر اوقات است و اینکه بعد از اولین قنداق ، نوزادان در خارج از قنداق احساس ناامنی می کنند.تقریبا تمام بچه ها وقتی به دنیا می آیند پاهایشان به خاطر وضعیت داخل رحم ، جمع شده است و مدتی طول می کشد تا بتوانند پایشان را به طور کامل صاف کنند. بعد از مدتی ، کمی پاهایشان را صاف و گاهی جمع می کنند.

ولی تقریبا در ماه های اول ، اغلب پاهای نوزادان جمع یا به شکل پرانتزی است. خیلی وقت ها مادرها نوزادشان را به خاطر اصلاح پرانتزی بودن پاها یا جهت صاف کردن آنها ، قنداق می کنند. در حالی که متخصصان ارتوپد معتقد هستند ، قنداق کردن به هیچ وجه باعث رفع عیب پای پرانتزی نمی شود و کمکی به صاف شدن پای بچه ها نمی کند.روی شکم و زانوهای نوزاد را سفت و محکم نبندید . زانوهای کودک را هم به هم نچسبانید زیرا حالت طبیعی زانوهای نوزاد این است کهاز هم باز باشد . علاوه بر این ، اگر او را محکم نبندید ، کودک میتواند ران هایش را از هم باز نگه دارد که این عمل از در رفتگی لگن خاصره او جلوگیری میکند . ممکن است بشنوید که هیچگاه کودک را قنداق نکنید ، زیرا احتمالا چنین و چنان ! و انواع مضرات را برای قنداق کودک بیان کنند ، اما واقعیت این است که این خطرات درباره پوشک کردن نوزاد نیز صدق میکند و ممکن است در این باره هم اخبار متناقضی وجود داشته باشد.پژوهش ها نشان داده است که ضربان قلب کودکان قنداق شده ، از ثبات بیشتری برخوردار بوده و کمتر گریه خواهند کرد و زمانی که به درستی قنداق شده باشد ، برای مدت طولانی تری می خوابند ، اگر از خواب بیدار شده و شروع به گریه کنند ، خودشان آرام میشوند و دوباره به خواب می روند.

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.