۲۳۹۵۶۳
۲۲۰
۲۲۰

پریود بعد از لابیاپلاستی، هر آنچه باید بدانید!

لابیاپلاستی نوعی جراحی است که برای تغییر ظاهر لابیاها انجام می‌شود و مقل هر روش دیگری مراقبت‌های مخصوص به خودش را می‌طلبد. روی این مقاله کلیک کنید تا با همه چیز درباره پریود بعد از لابیاپلاستی آشنا شوید.

پریود بعد از لابیاپلاستی، هر آنچه باید بدانید!

پریود بعد از لابیاپلاستی تاثیر قابل توجهی بر روند کلی بهبودی شما ندارد، اما می‌تواند کمی ناراحت کننده یا ناخوشایند باشد. مهم این است که شما قبل از انجام این عمل، با همه چیز درباره پریود شدن بعد از لابیاپلاستی و تاثیراتی که دارد آشنا شوید تا استرس بیهوده نکشید و با مراقبت‌های لازم از خود محافظت کنید.


بیشتر بخوانید: دکتر خوب برای لابیاپلاستی، ۱۰ ویژگی و قیمت در سال ۱۴۰۳


در این مقاله می‌خوانید:

لابیاپلاستی چیست و چگونه انجام می شود؟

لابیاپلاستی نوعی جراحی است که برای تغییر شکل لابیای مینور یا ماژور در ناحیه تناسلی زنان انجام می‌شود. روش انجام لابیاپلاستی به این صورت است که ابتدا تحت بی حسی قرار می‌گیرید تا دردی را احساس نکنید. سپس، جراح برش‌هایی را برای انجام تغییرات مورد نظر در ناحیه تناسلی شما ایجاد می‌کند.
در واقع، جراح ممکن است بافت اضافی این قسمت را بردارد یا شکل لابیاهای شما را بازسازی کند تا تغییرات مورد نظر را به ثمر برساند. در نهایت، عمل با بخیه زدن پایان می‌یابد و شما باید برای دوره نقاهت خود آماده شوید.

پریود بعد از لابیاپلاستی، هر آنچه باید بدانید!


بیشتر بخوانید: لابیاپلاستی با لیزر بهتر است یا جراحی؟


مراقبت های بعد از لابیاپلاستی

قبل از این‌که به موضوع پریود بعد از لابیاپلاستی بپردازیم، باید شما را مراقبت‌های بعد از این عمل آشنا کنیم. در اکثر زنان دوره نقاهت لابیاپلاستی ۶ هفته زمان می‌برد و مراقبت‌هایی که باید در این مدت رعایت شوند، عبارتند از:

  • بالا نگه داشتن ناحیه لگن: در چند روز اول پس از جراحی سعی کنید لگن خود را به کمک چند بالش بالا نگه دارید تا با دور کردن مایع از محل جراحی، تورم خود را کاهش دهید.
  • استفاده از کمپرس سرد: در 48 ساعت اول پس از عمل از کمپرس سرد کمک بگیرید تا تورم و ناراحتی فیزیکی خود را کاهش دهید.
  • پوشیدن لباس‌های گشاد: شلوار و لباس زیر گشاد بپوشید تا اصطکاک اطراف واژن را به حداقل برسانید و از درد گرفتن محل عمل خود جلوگیری کنید.
  • خودداری از رابطه جنسی: در 6 تا 8 هفته اول پس از جراحی، باید از رابطه جنسی خودداری کنید تا به واژن شما فشاری وارد نشود و بهبودی شما نیز به تاخیر نیفتد.
  • رعایت بهداشت: شما باید زخم‌های جراحی خود را تمیز نگه دارید تا خطر ایجاد عفونت را کاهش دهید.

پریود بعد از لابیاپلاستی، هر آنچه باید بدانید!


بیشتر بخوانید: مراقبت های بعد از لابیاپلاستی، هر آنچه باید بدانید!


پریود بعد از لابیاپلاستی روی جراحی تاثیر دارد؟

وقتی صحبت از پریود شدن بعد از لابیاپلاستی و تاثیرات آن بر نتایج این عمل می‌شود، باید چند نکته را در نظر بگیرید. قبل از هر چیز، خوب است بدانید که قاعدگی نباید هیچ تأثیر قابل توجهی بر روند کلی بهبودی شما داشته باشد. در واقع، پریود شدن در این دوران فقط کمی ناراحت کننده یا ناخوشایند است و نباید خطرات یا عوارض عمده‌ای ایجاد کند.

قاعدگی نباید هیچ تأثیر قابل توجهی بر روند کلی بهبودی شما داشته باشد.

البته شایان ذکر است که برخی از خانم‌ها ممکن است به دلیل تغییرات هورمونی و افزایش جریان خون در آن ناحیه دچار افزایش تورم یا ناراحتی در دوره قاعدگی شوند. این غیرمعمول نیست و معمولاً طی چند روز خود به خود برطرف می‌شود.


بیشتر بخوانید: لابیاپلاستی و رابطه جنسی، میل جنسی را کم می‌کند؟


پریود بعد از لابیاپلاستی

برای مدیریت هر گونه ناراحتی احتمالی در طول قاعدگی، توصیه می‌شود که از تامپون یا کاپ قاعدگی استفاده نکنید، زیرا این‌ها می‌توانند بر ناحیه تازه جراحی شده شما فشار وارد کنند. پس در عوض، از نوار بهداشتی‌های نرم و باکیفیت کمک بگیرید و سراغ محصولات معطر یا دارای مواد شیمیایی مضر نروید. هم‌چنین، دوباره توصیه می‌شود که در این دوران و به طور کلی، بهداشت ناحیه تناسلی خود را رعایت کنید.
علاوه بر این، اگر نگرانی یا سوالی در مورد پریود بعد از عمل لابیاپلاستی و اثرات بالقوه آن بر بهبودی خود دارید، همیشه بهتر است با جراح‌تان مشورت کنید و از او کمک بخواهید. در واقع، جراح شما تنها کسی است که می‌تواند براساس شرایط خاص شما مشاوره و راهنمایی شخصی ارائه دهد و کمک رسان واقعی باشد.

پریود بعد از لابیاپلاستی، هر آنچه باید بدانید!


بیشتر بخوانید: آیا عفونت بعد از لابیاپلاستی قابل پیشگیری است؟


توصیه های لازم برای پریود بعد از لابیاپلاستی

در طول قاعدگی، رعایت برخی اقدامات احتیاطی اضافی برای اطمینان از روند بهبودی خوب و روان پس از لابیاپلاستی مهم است. به طور کلی، قاعدگی نباید تأثیر قابل توجهی بر بهبودی داشته باشد، اما این بدان معنی نیست که از انجام مراقبت‌های لازم غافل شوید.

توصیه می‌شود که از تامپون یا کاپ قاعدگی استفاده نکنید.

یکی از اقدامات احتیاطی مهم استفاده از نوار بهداشتی به جای تامپون یا کاپ قاعدگی است. همان‌طور که گفتیم، تامپون‌ها و کاپ‌های قاعدگی می‌توانند بر ناحیه جراحی شما فشار وارد کرده و به طور بالقوه در روند بهبودی بدن اختلال ایجاد کنند. پس استفاده از نوار بهداشتی باعث می‌شود تا در طول دوره قاعدگی خود تماس ملایم و راحت‌تری داشته باشید.


بیشتر بخوانید: رابطه لابیاپلاستی با بی اختیاری ادرار یا کاهش میل جنسی


چند توصیه در هنگام پریود شدن بعد از عمل لابیاپلاستی

یکی از مهم‌ترین مسائل مربوط به پریود شدن بعد از عمل لابیاپلاستی، رعایت بهداشت مناسب در دوران قاعدگی است که چندین بار در همین مقاله به آن اشاره کردیم. چند مورد کلی که در این دوران توصیه می‌شوند، عبارتند از:

  • از محصولات دارای مواد خشن یا معطر در محل جراحی خود استفاده نکنید، زیرا ممکن است باعث تحریک یا عفونت شود.
  • برای تمیز نگه داشتن ناحیه و جلوگیری از هر گونه عارضه احتمالی، از محصولات ملایم و بدون عطر استفاده کنید.
  • اگر در طول قاعدگی خود احساس ناراحتی یا تورم کردید، مطمئن باشید که معمولاً موقتی است و ظرف چند روز فروکش می‌کند.
  • با این حال، اگر در مورد وضعیت خاص خود نگرانی یا سؤالی دارید، از تماس و مشورت با جراح خود دریغ نکنید.
  • یادتان نرود که انجام این اقدامات احتیاطی در طول قاعدگی می‌تواند به بهبودی آرام و موفقیت‌آمیز شما بعد از عمل لابیاپلاستی کمک کند.

پریود بعد از لابیاپلاستی، هر آنچه باید بدانید!


بیشتر بخوانید: لابیاپلاستی بهترین روش برای زیبایی بیشتر زنان


کلام آخر

پریود بعد از لابیاپلاستی اثرات خطرناکی روی نتایج شما نمی‌گذارد. در واقع، فقط کافی است که رعایت بهداشت را جدی بگیرید و به جای کاپ و تامپون، از نوار بهداشتی استفاده کنید تا مطمئن شوید که آسیبی به ناحیه تازه جراحی شده خود وارد نمی‌کنید.

برای اطلاعات بیشتر و آشنایی با متخصص زنان، به کلینیک نی نی بان سر بزنید.

منبع: kristihustakmd

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.