۱۷۶۷۳۰
۱۸۱۵
۱۸۱۵

تاثیر فیلمهای خشن بر کودکان، چیست؟

کودکانی که فیلم های خشن را تماشا می کنند نسبت به کودکانی که فیلم های غیر خشن را تماشا می کنند در بازی هایشان از خشونت بیشتری استفاده می کنند.

تحقیقاتی که در این زمینه بررسی کودکان انجام شده ، نشان داده کودکانی که فیلم های خشن را تماشا می کنند نسبت به کودکانی که فیلم های غیر خشن را تماشا می کنند در بازی هایشان از خشونت بیشتری استفاده می کنند .
کودکان معمولا از شخصیت اصلی این فیلم ها برای خود قهرمان می سازند و او را الگوی اعمال روزمره خود قرار می دهند و این کار باعث افزایش اعمال تهاجمی و پرخاشگرانه و در نتیجه ناهنجاری رفتاری می شود . بر این اساس لازم است والدین به نکاتی توجه باشند .
همانطور که کودکان با مشاهده ی رفتارهای بد آنها را می آموزند و تقلید می کنند ، به همان نسبت می توانند رفتارهای خوب را بیاموزند وتقلید کنند . پس هیچ گاه مقابل چشم کودکان باهم دعوا نکنیم ، اشیاء را پرتاب نکنیم و خدای ناکرده با هم کتک کاری نکنیم .
رفتارهای پرخاشگرانه کودکمان را تقویت کنیم ، مثلا اگر با گریه و زاری یا فریاد و خود را به زمین کوبیدن چیزی خواست هرگز تسلیم نشویم .
زمان تماشای برنامه ها را محدود کنید توجه داشته باشید که تلویزیون را نباید در اتاق خواب بچه ها قرار دهید ، چرا که نظم ساعات خواب و بیداری او را هم خواهد ریخت .

تاثیر تفکر بر زندگی بشر
با توجه به این که منفی اندیشی معضلی است که هم جامعه جهانی وهم جامعه ایرانی را فرا گرفته و موقعیت نقد و انتقاد را برای همه امور فراهم آورده اند سبب شده در زندگی انسان تاثیر گذار شود این منفی اندیشی در درون جسم انسان به صورت ترشحات مسموم غدد و در بیرون و ظاهر جسم نیز به صورت اخم وچروک شدن چهره نمایان می شود جنگ های درونی که در ما وجود دارد با جنگ های بیرونی افراد دیگر برخورد کرده و ادامه می یابد و تا آنجا پیش می رود که جنگ های جهانی را به وجود می آورد .

عوامل مثبت اندیشی اندیشی
ژنتیک و وراثت ، پدر و مادر مثبت اندیشی پایه مثبت اندیشی فرزندانشان را می گذراند . شرایط دوران بارداری: شادی و روشنی و تغذیه خوب دوران بارداری روی آینده کودک موثر است

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.