۲۴۰۴۸۹
۲۹۰
۲۹۰

از حالا به فکر انتخاب مدرسه باشیم؟

مقدمه: در این مقاله سعی داریم مروری داشته باشیم بر یکی از دغدغه های والدینی که دارای کودک خردسال هستند و می خواهند بدانند چه زمانی بهترین زمان تحقیق و انتخاب مدرسه برای فرزندشان است؟ مهمترین فاکتورها در انتخاب مدرسه چیست؟، از چه مراجعی می توان کمک گرفت و نقش فضای مجازی در انتخاب مدرسه چیست؟ وب سایت های تخصصی مثل مدرسه کلوب را معرفی می کنیم وبا ماژول مدرسه یاب آشنا خواهیم شد.

از حالا به فکر انتخاب مدرسه باشیم؟

مقدمه: در این مقاله سعی داریم مروری داشته باشیم بر یکی از دغدغه های والدینی که دارای کودک خردسال هستند و می خواهند بدانند چه زمانی بهترین زمان تحقیق و انتخاب مدرسه برای فرزندشان است؟ مهمترین فاکتورها در انتخاب مدرسه چیست؟، از چه مراجعی می توان کمک گرفت و نقش فضای مجازی در انتخاب مدرسه چیست؟ وب سایت های تخصصی مثل مدرسه کلوب را معرفی می کنیم وبا ماژول مدرسه یاب آشنا خواهیم شد.

تا انتهای این مقاله با ما باشید.

بهترین زمان برای انتخاب مدرسه

یکی از مشکلات والدین، مخصوصا والدینی که فرزندشان در حال ورود به سال اول در مقاطع مختلف است، زمان انتخاب مدرسه است. به نظر می رسد انتخاب مدرسه بعد از تصمیم به داشتن فرزند مهمترین تصمیم والدین درباره فرزندشان باشد. در گذشته مهمترین فاکتور انتخاب مدرسه نزدیکی آن به محل زندگی بود. ولی با بالارفتن تحصیلات و آگاهی والدین، پدیدار شدن و بلوغ مدارس غیر دولتی و ظهور مدارس تخصصی، فاکتورهای بیشتری برای انتخاب مدرسه در نظر گرفته می شود. والدین از مدارس انتظارات بیشتری دارند و از سوئی مدارس نیز گزینه های بسیار زیادی از نظر آموزش، رفاه، امکانات و شهریه در اختیار والدین قرار می دهند که باعث می شود انتخاب سخت تر شود.

زمان انتخاب مدرسه بسیار مهم است زیرا بیشتر والدین تمایل دارند که تحقیقات مفصلی درباره گزینه های موجود مدارس داشته باشند. به همین دلیل بهتر است فاصله زمانی مناسبی را برای تحقیق در نظر گرفت. والدین باید موضوع های زیادی را برای مناسب بودن مدرسه با وضعیت مالی، استعداد و علائق فرزندشان، امکانات مدرسه و ده ها فاکتور دیگر را در نظر بگیرند.

به یاد داشته باشید هیچ مدرسه ای نمی تواند 100% فاکتورهای مورد نظر شما را تامین کند. اگر بتوان مدرسه ای را پیدا کرد که بین 70% تا 80% پاسخگوی نیازهای شما و فرزندتان باشد، مدرسه مناسبی است.

از حالا به فکر انتخاب مدرسه باشیم؟

در واقع برای یافتن یک مدرسه خوب و مناسب باید به چند سوال اساسی پاسخ داد؟

  • تحقیق درباره مدرسه را از کی شروع کنیم؟
  • درباره مدرسه چه باید بدانیم؟

در واقع تشخیص مهمترین فاکتورها در انتخاب مدرسه است که باعث می شود والدین یک انتخاب صحیح را داشته باشند. برای انتخاب یک مدرسه مناسب باید ابتدا یک سری سوالاتی از طرف والدین مطرح شود و بعد از یافتن پاسخ این سوالات است که والدین می توانند مدرسه مناسب را انتخاب کنند، سوالاتی مانند:

  • توانایی پرداخت چه مبلغی برای شهریه را دارم؟
  • آیا فاصله مدرسه تا محل سکونت به اندازه ای است که بتوان بدون مشکل رفت و آمد را انجام داد؟
  • آیا مدرسه از نظر فرهنگی با وضعیت خانواده ما سنخیت دارد؟
  • مدرسه چه نوع فعالیت های فوق برنامه ای دارد؟
  • آیا جو مدرسه شاد است یا دیسیپلین قوی بر آن حاکم است؟
  • ایا معماری و فضای فیزیکی مناسب دارد؟
  • آیا تیم مشاوره تحصیلی دارد؟

    آیا مراقب و ناظر بهداشت دارد؟

  • آیا غذا در آن به دانش آموزان داده می شود؟ یا باید از منزل غذا را فراهم کرد و هزینه های آن در چه حدیست؟
  • آیا برنامه ای برای جشن و مراسم و مناسبت ها دارند؟
  • ایا مدرسه رویکرد مثبتی نسبت به انجمن اولیاء و مربیان دارد؟
  • آیا سرویس ایاب و ذهاب دارد؟
  • دستآورد مدرسه از نظر امتحان نهایی؟ مسابقات کشوری، جشنواره ها و غیره چیست؟
  • آیا برنامه ای برای آشنا سازی دانش آموزان برای مهارت های نرم دارند؟
  • آیا مدرسه روی ورزش، هنر یا توانایی بخصوصی تمرکز دارد و آیا آن فعالیت با واقعیت های فرزند من مطابقت می کند؟

و ده ها سوال دیگر که پاسخ به این سوالات نیازمند چند ماه زمان است. بهترین کار این است که والدین از حداقل یکسال قبل از ورود فرزندشان به مدرسه جدید شروع به تحقیق کنند.

از حالا به فکر انتخاب مدرسه باشیم؟

برای شروع تحقیق فضای مجازی بهترین گزینه است. مدرسه کلوب بعنوان اولین شبکه اجتماعی تخصصی درباره مدرسه، دانش آموز و آموزش و پرورش بهترین اطلاعات را در اختیار والدین می گذارد. مدرسه کلوب با امکانات فوق العاده ای که برای والدین و مسئولین مدارس فراهم کرده سعی کرده است به تمامی سوالات والدین پاسخ دهد. توصیه می شود ابتدا مقالات مربوط به انتخاب مدرسه را در مدرسه کلوب مطالعه کرده و سپس چک لیستی از سوالات خود تهیه کنید. مرحله بعد استفاده از ماژول مدرسه یاب است که به شما امکان می دهد تمامی مدارس را بر اساس استان، شهر، جنسیت، مقطع، منطقه، ناحیه، محله، نام مدرسه بیابید. از نزدیکترین مدرسه ها به محل سکونت خود شروع کنید. ابتدا نام آنها را یادداشت کرده و سپس با استفاده از لیست مدارس تهران (یا شهر محل سکونت خود) وارد بخش اطلس مدارس شوید. در اطلس مدارس نشانی دقیق، نظرات والدین، راه های تماس و تمامی فعالیت ها و امکانات مدرسه به شکل تصویر و عکس در دسترس شماست.

با دیدن عکسها و ویدیوها و خواندن نظرات سایرین می توانید گزینه های انتخابی خود را حذف و اضافه کنید تا به تعدادی از مناسب ترین گزینه ها برسید. اکنون زمانی است که باید به مدرسه رفته و آنچه را که در فضای مجازی یافته اید با چشم ببینید. با مدیر، معلم، مشاور مدرسه، و حتی والدینی که به دنبال فرزند خود آمده اند گفتگو کنید، ادعاهای فضای مجازی را راستی آزمایی کنید، از بخش های مختلف مدرسه دیدن کنید و مطمئن شوید که این همان مدرسه ای است که مناسب فرزند شماست.

موارد بسیاری را می توان با چشم دید ولی خیلی از فاکتورهای مهم و ضروری را باید در گفتگو با والدین، مدیریت و یا در نظرات منتشر شده توسط اولیا در فضای مجازی یافت.

بهتر است بازدید حضوری از مدرسه را برای آخرین روزهای سال تحصیلی یا تعطیلات تابستان نگذارید چون بیشتر مدارس در حال آماده شدن برای آمتحانات هستند و مدرسه از حال معمول همیشگی خارج است و یا دانش آموز و اولیایی در مدرسه نیست. اگر فرزندی دارید که قرار است سال اول مقطع را شروع کند حداقل از اواسط پاییز سال قبل شروع به مطالعه، پرسش و بازدید از مکان مدرسه کنید.

شبکه اجتماعی مدرسه کلوب چگونه به شما کمک می کند؟

از حالا به فکر انتخاب مدرسه باشیم؟

شبکه اجتماعی مدرسه کلوب اولین و غنی ترین بانک اطلاعاتی مدارس در ایران می باشد. مدرسه کلوب با داشتن بخش های مختلف و متنوع تمامی نیازهای مدارس، والدین و دانش آموزان درباره مسائل آموزش و پرورش را برآورده می کند. بخش مقالات با داشتن مقاله های تخصصی فراوان و مطلب مفید در جهت اطلاع رسانی و آگاهی عمومی شکل گرفته است. این بخش به شما کمک می کند که با تمامی جنبه های آموزش و پرورش آشنا شوید مانند: روش تدریس، بهترین مدارس، مسائل روانشناسی، فوق برنامه، ورزش، سلامت، و غیره.

2 بخش بسیار مهم برای یافتن مدرسه عبارتست از ماژول مدرسه یاب که به والدین امکان می دهد مدارس را با توجه به انواع فیلترها جستجو کنند. یا با ورود به اطلس مدارس و حرکت پله کانی درلیست مدارس تهران یا لیست مدارس کشور لیستی از مدارس مورد نظر خود را یافته و با ورود به صفحات اختصاصی آن از اطلاعات اولیه و همینطور اطلاعات تکمیلی در مورد هر مدرسه مطلع شده و نظرات سایرین را در باره آن بخوانند، این بخش با در اختیار گذاشتن تصویر، فیلم و توضیحات هر فعالیت می تواند دیدی ۳۶۰ درجه در مورد آن مدرسه به شما بدهد.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

 

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.