۲۴۳۰۷۶
۱
۱

صفحه نمایش، کودک شما را بیمار می‌کند

صفحه‌های نمایش برای کودکان، جذاب و سرگرم کننده است. جذابیتی که کهنه نمی‌شود و سرگمی که هر روز می‌تواند برایش شکل تازه‌ای بگیرد.

صفحه نمایش، کودک شما را بیمار می‌کند

اما همین صفحه‌های نمایش که خیلی از پدر و مادرها در اختیار بچه‌هایشان قرار می‌دهند و خودشان را از سر و صدای آن‌ها راحت می‌کنند، زندگی سالم را از آن‌ها سلب کرده است، تا جایی که اعلام شده: زندگی ۸۶ درست کودکان، سالم نیست و صفحه نمایش کودک شما را در بزرگسالی بیمار می‌کند.

چند ساعت فعالیت، چند ساعت بازی؟

بر اساس تعریف‌های بین المللی، کودکان زیر ۵ سال، باید حدود سه ساعت در روز فعالیت بدنی داشته باشند، از این سه ساعت هم باید حداقل یک ساعت آن را ورزش کنند. میزان زمان خوابی که برای آن‌ها در نظر گرفته شده هم، ۱۰ تا ۱۳ ساعت است و نهایت زمانی که می‌توانند صرف انواع صفحه‌های نمایش کنند، در کل یک ساعت است و نه بیشتر.

این در حالیست که نتیجه مطالعه در ۳۳ کشور جهان، نشان می‌دهد که تنها ۱۴.۳ درصد از کودکان ۳ و ۴ساله بر پایه این استاندارد زندگی می‌کنند و از هر چهار کودک خردسال در اروپا، سه کودک بیش از حد به صفحه نمایش نگاه می‌کنند و خواب و حرکت روزانه کافی نیز ندارند.

همچنین در حالیکه ۸۱ درصد آن‌ها به اندازه کافی می‌خوابند، فقط ۴۱.۸ درصد از آن‌ها توصیه‌های مربوط به زمان تماشای صفحه نمایش را که شامل فاصله و زمان و طبقه‌بندی سنی است را رعایت می‌کنند و ۴۹.۲ درصد از خردسالان نیز فعالیت بدنی کافی دارند.

صفحه نمایش، کودک شما را بیمار می‌کند

عادات سالم در بزرگسالی، ریشه در کودکی دارد

اگر با خودتان فکر می‌کنید، عدم رعایت این متر و معیارها، عیب چندانی هم ندارد، چون کودکان به زودی بزرگ می‌شوند و اصلاح، در اشتباه هستید.

دوران کودکی یک «فرصت مهم» برای ایجاد عادات سالم است که اگر ریشه‌های آن درست رشد نکند، سلامتی

نسل آینده را به خطر می‌اندازد.

وضعیت کودکان در آفریقا و اروپا بهتر است

خردسالانی که سبک زندگی استانداردی دارند، بیشتر در آفریقا و اروپا زندگی می‌کنند و حدود یک چهارم آن‌ها معیارهای یک زندگی سالم را رعایت می‌کنند.

محدودیت زمانی تماشای صفحه نمایش را نیمی از کودکان اروپایی (۵۰ درصد) رعایت می‌کنند، و ۵۳.۵ درصد کودکان به اندازه کافی ورزش می‌کنند. همچنین می‌توان گفت تقریباً همه آن‌ها (۹۴.۷ درصد) به اندازه کافی می‌خوابند.

صفحه نمایش، کودک شما را بیمار می‌کند

دختربچه‌ها کمتر ورزش می‌کنند

مطالعات اخیر همچین نشان داده، دختربچه‌های اروپایی بیشتر از پسران دستورالعمل میزان زمان تعیین شده برای تماشای صفحه نمایش را رعایت می‌کنند، اما احتمال دارد که به اندازه پسران ورزش نکنند.

جالب است بدانید که گاهی اوقات مردم فرض می‌کنند که اگر کودک زمان زیادی را صرف نشستن جلوی صفحه نمایش می‌کند، در فعالیت‌های ورزشی و بدنی شرکت نمی‌کند، اما نتایج ثبت شده در آمریکای شمالی و جنوبی این باور را تایید نمی‌کند.

محدود کردن زمان تماشای صفحه نمایش

چندین کشور اروپایی در حال تلاش برای اعمال محدودیت زمان تماشای صفحه نمایش برای بچه‌ها هستند. در این میان آژانس بهداشت عمومی سوئد توصیه کرده که تماشای صفحه نمایش برای کودکان زیر ۲ سال ممنوع شود. ایرلند هم به والدین توصیه کرد که نوزادان تا ۱۸ ماه حق تماشای صفحه نمایش را نداشته باشند.

دولت فرانسه می‌گوید کودکان زیر ۳ سال نباید از صفحه نمایش استفاده کنند و تا ۶ سالگی نیز باید استفاده آن‌ها «به شدت محدود» باشد.

صفحه نمایش، کودک شما را بیمار می‌کند

این کار نشدنی است!

دور نگه داشتن کودکان خردسال از صفحه نمایش «تقریبا غیرممکن» شده است اما می‌توان آن را کنترل کرد. مثلا زمان تماشای صفحه نمایش می‌تواند ارزش‌های متفاوتی برای کودکان داشته باشد، تماس تصویری با پدربزرگ و مادربزرگ یا تماشای برنامه آموزشی ارزش‌های متفاوتی دارند. بنابراین، والدین باید به دنبال استفاده سالم و ارزشمند کودکان از زمان محدود استفاده از صفحه نمایش باشند.

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.