۲۴۳۵۰۲
۳
۳

با تئاتر، دنیای کودک‌تان را رنگی‌تر کنید

تئاتر، صرفاً یک سرگرمی نیست. این هنر، ابزاری قدرتمند برای رشد و شکوفایی کودکان است.

با تئاتر، دنیای کودک‌تان را رنگی‌تر کنید

تئاتر، صرفاً یک سرگرمی نیست. این هنر، ابزاری قدرتمند برای رشد و شکوفایی کودکان است. با حضور در دنیای تئاتر، کودکان نه تنها لحظاتی شاد و مفرح را تجربه می‌کنند، بلکه مهارت‌های ارزشمندی را نیز کسب می‌کنند که در تمام طول زندگی همراهشان خواهد بود.

تقویت تخیل و خلاقیت

تئاتر، دریچه‌ای رو به دنیای تخیل و خلاقیت کودکان باز می‌کند. آن‌ها می‌توانند خود را در قالب شخصیت‌های مختلف قرار دهند و به دنیای خیالی سفر کنند. در تئاتر، کودکان با موقعیت‌های مختلفی روبرو می‌شوند که آن‌ها را به فکر کردن و یافتن راه حل‌های خلاقانه وادار می‌کند. این فرآیند، به آن‌ها کمک می‌کند تا توانایی حل مسئله را در خود پرورش دهند.

افزایش تمرکز

زمانیکه کودکان یک روایت داستانی را دنبال می‌کنند، برای مدتی روی یک موضوع که همان داستان نمایش است، تمرکز می‌شوند. همچنین برای درک بهتر داستان، باید به جزئیات توجه کنند و ارتباط بین آن‌ها را برقرار کنند. این فرآیند، به تقویت توانایی تمرکز آن‌ها کمک می‌کند.

بهبود زبان

در حین تماشای تئاتر، کودکان با کلمات و عبارات جدیدی آشنا می‌شوند که باعث گسترش دایره‌ لغات آن‌ها می‌شود و یاد می‌گیرند که افکار و احساسات خود را به صورت واضح بیان کنند.

با تئاتر، دنیای کودک‌تان را رنگی‌تر کنید

تئاتر، یک ابزار آموزشی ارزشمند است که به رشد همه جانبه‌ کودکان کمک می‌کند. با فراهم کردن فرصت‌های حضور در تئاتر برای کودکان، می‌توانیم به پرورش نسلی خلاق، با اعتماد به نفس و دارای مهارت‌های اجتماعی قوی کمک کنیم.

معرفی محبوب‌ترین تئاترهای کودک در سامانه سینماتیکت:

تئاتر کودک عمو الیاس (محل اجرا: پردیس سینمایی معین مال)

در جنگ کودک عمو الیاس، آیتم‌های جذاب و دیدنی از جمله نمایش عروسکی با شخصیت‌های کارتونی و حباب‌بازی و شعبده‌بازی و... اجرا می‌شود.

تئاتر دختر کفش عروسکی (محل اجرا: تالار هنر)

خلاصه داستان: آنالی، دختری با پاهای بسیار بزرگ که در شهر خود همیشه مورد تمسخر قرار می‌گرفته در روز تولدش اتفاقی عجیب برایش می‌افتد که او را تشویق به سفر برای رسیدن به رویایش می‌کند. در مسیر سفر وارد هتلی عجیب می‌شود که مسیر زندگیش را برای همیشه تغییر می‌دهد.

تئاتر مهمونی خاله خرسه (محل اجرا: فرهنگسرای فردوس)

خلاصه داستان: سنجاب، خرگوش و روباه تصمیم می‌گیرند به مهمانی خاله خرسه بروند.

تئاتر آهای کوزه، کجا کجا؟ (محل اجرا: تالار هنر)

خلاصه داستان: پسربچه‌ای کوزه گر، در حجره پدرش مشغول بازی و سرگرمی است. او هر چیزی را می‌بیند، دوست دارد که آن را داشته باشد در صورتی که از آن وسیله در خانه مشابه‌اش را دارد. این رفتارش باعث شده اهل بازار از دستش عاصی باشند. هر روز پسر بچه اسباب بازی و وسایل دیگران را از آنها می‌گیرد و به حجره می‌آورد.

تئاتر کدو قلقله زن (محل اجرا: فرهنگسرای فردوس)

خلاصه داستان: پیرزنی تنها تصمیم می‌گیرد تا به دیدن کوچکترین دختر خود که تازه به خانه بخت فرستاده بود برود، در راه با حیوانات وحشی برخورد می‌کند که با کمک قصه‌گو و تماشاچیان از دستشان رها می‌شود اما در برگشت...

چگونه تماشای تئاتر را به یک رویه‌ خانوادگی تبدیل کنیم؟

  • انتخاب نمایش مناسب: با توجه به سن و علایق فرزندتان، نمایشی مناسب انتخاب کنید.
  • صحبت در مورد نمایش: قبل از رفتن به تئاتر، با فرزندتان در مورد داستان و شخصیت‌های آن صحبت کنید تا کنجکاوی او برانگیخته شود.
  • پرسیدن سوالات: در طول نمایش، به سوالات فرزندتان پاسخ دهید و با او در مورد آنچه می‌بیند گفتگو کنید.
  • تشویق به بیان نظر: پس از تماشای نمایش، از فرزندتان بخواهید نظر خود را در مورد نمایش بیان کند.
  • تبدیل تئاتر به یک تجربه یادگیری: با مرتبط کردن داستان نمایش با زندگی روزمره، می‌توانید مفاهیم مهمی را به فرزندتان آموزش دهید.

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

  • اخبار داغ
  • جدیدترین
  • پربیننده ترین
  • گوناگون
  • مطالب مرتبط

برای ارسال نظر کلیک کنید

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.