۷۰۸۴۸
۳۸۱۸
۳۸۱۸

مکیدن انگشت در کودکان، راهی برای ترک عادت

ریختن فلفل و انجام کارهای تنبیهی در این روش از درمان نتیجه بخش نیست. مکیدن انگشت بزرگترین کارکردش احساس آرامشی است که کودک تجربه می کند.

پرسش: پسرم 2 سال و ۳ ماه دارد و از بدو تولد انگشت خود را می مکد. حالا هر بار می خواهد بخوابد شستش را می مکد. چه کار کنم؟ از لاک تلخ استفاده کردم اثر نداشت.

پاسخ: برای درمان این مشکل یکسری روش های معمول هست که خدمتتان ارائه می شود. اما این را بدانید که این مکیدن انگشت بزرگترین کارکردش احساس آرامشی است که کودک تجربه می کند. برای این مهم هم بهترین کار موازی با هر اقدامی، دادن حس آرامش به کودک هست. این جایگزینی می‌تواند، حضور شما با یک کتاب قصه در کنار فرزندتان موقع خوابیدنش باشد و به او عنوان کنید که برای اینکه قصه بخوانید، او بایست این کارش را کنار بگذارد، در حقیقت یک جایگزینی را بایست داشته باشید. روش های معمول هم به قرار زیر میباشد.اما این روشها اغلب در سنین بالاتر انجام می شود.

‬‬ ۱ - درمان یادآوری
دراین روش یک باند و یا نوار ضد آب روی انگشت جهت یاداوری گذاشته می‌شود که تا ترک عادت این باند و نوار روی انگشت باید باقی بماند. ریختن فلفل و انجام کارهای تنبیهی در این روش از درمان نتیجه بخش نیست.

‪ - ۲‬ سیستم پاداش
در این روش بین کودک و والدین و دندانپزشک قراردادی بسته می‌شود که طبق آن کودک اگر زمان مکیدن انگشت را کاهش دهد، جایزه می‌گیرد و این پاداش به تدریج افزایش می‌یابد تا زمانی که عادت ترک بشود.

‪ - ۳‬ بهره‌گیری از دستگاه‌های ارتودنسی
در این روش دستگاه‌های مخصوص ارتودونسی توسط دندانپزشک روی دندان نصب می‌شود که هم بلع نوزادی را تصحیح می‌کند و هم از مکیدن انگشت جلوگیری می‌کند.


منبع: تبیان

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.