۷۸۰۶۳
۳۴۱۹
۳۴۱۹

بهترین تغذیه کودکان، بعد از قطع شیر مادر

می‌خواستم از غذای خانواده بهش بدم ولی تا می گذارم داخل دهانش بیرون می ریزد. چکار کنم غذای سفره رو بخوره؟

سوال مخاطب نی‌نی‌بان: پسر یک ساله ای دارم که به جز غذایی که برای خوش درست می کنم غذای دیگه ای نمی خوره. من می خواستم ازغذای خانواده بهش بدم ولی تا می گذارم داخل دهانش بیرون می ریزد. تا الان سوپ و کته نرم و نشاسته گندم می خورده چکار کنم غذای سفره رو بخوره؟ خیلی بشدت اذیت می کند و حتی یک ثانیه یکجا نمی نشیند. بیش فعال نیست؟

پاسخ دکتر مهدی میرطاهری، متخصص نوزادان و کودکان:
بچه ها دوست ندارند به سرعت از شیر مادر به غذای عادی برگردند اما با صبر و حوصله مادر باید این تغییر اتفاق بیفتد. باید کم کم خوردن غذای خانواده را شروع کند. کودک را درکنار سفره بنشانید. برایش کمی غذا در ظرف مخصوص با قاشق مخصوص بگذارید و به او اجازه بدهید که قاشق دست گرفتن و خوردن را تجربه کند، ضمن اینکه شما هم باید غذا در دهان بچه می گذارید تا تغذیه مورد نیاز او تامین شود. از این طریق به غذا علاقمند می شود. در بین وعده های غذای خانواده سوپ وفرنی مخصوصش را برایش تهیه کنید. در این سن اختلال بیش فعالی در کودک مطرح نیست و کودکان از 2 - 3 سالگی در این زمینه مورد بررسی قرار می گیرند.
عوامل محیطی در نوع رفتار کودک تاثیرگذار است، ریشه برخی از رفتارهای کودکان در خانواده است. با این حال تشخیص بیش فعالی باید توسط روان شناس و یا روان پزشک کودک صورت می گیرد. در مجموع سه علامت بارز که می تواند در کودکان بیش فعال وجود داشته باشد پر تحرکی، نقص تمرکز و تکانش گری (رفتارهای ناگهانی) است.



محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.