۲۳۸۳۳۲
۸۵
۸۵

جراحی همزمان لابیاپلاستی و زایمان امکان دارد؟

اگر کاندید لابیاپلاستی باشید، حتما این سئوال برایتان به وجود آمده که آیا جراحی همزمان لابیاپلاستی و زایمان امکان دارد؟

جراحی همزمان لابیاپلاستی و زایمان امکان دارد؟

اگر کاندید لابیاپلاستی باشید، حتما این سئوال برایتان به وجود آمده که آیا جراحی همزمان لابیاپلاستی و زایمان امکان دارد؟

در این مقاله می‌خوانید:

تغییرات بدن پس از زایمان

از زمان لقاح تا زایمان، بدن خانم‌ها برای هماهنگی با به دنیا آوردن نوزاد، تغییرات زیادی را تجربه می‌کند. در این میان، واژن ناحیه‌ای است که تغییرات بسیاری در آن به وجود می‌آید.

لابیاپلاستی، یک جراحی زیبایی است که برای جوانسازی واژن استفاده می‌شود تا نگرانی‌های برخی از خانم‌ها را راجع به اندازه لابیا مینور برطرف کند.

جراحی همزمان لابیاپلاستی و زایمان امکان دارد؟

بیشتر بخوانید: تجربه عمل لابیاپلاستی، دلایل نیاز به آن چیست؟

لابیا بعد از زایمان چگونه تغییر می کند؟

تغییرات فیزیکی واژن در دوران بارداری، به‌ویژه در مراحل بعدی بارداری که فشار بارزتر است، رواج دارد. این تغییرات به دلیل افزایش جریان خون لگنی رخ می‌دهد و باعث می‌شود نوزاد مواد مغذی کافی را از مادر دریافت کند. همچنین طبیعی است که واژن بزرگ شود چون لابیاها نرم‌تر و شل‌تر می‌شوند تا برای زایمان آماده شوند.

همانطور که کودک در کانال زایمان حرکت می‌کند، واژن تحت فشار زیادی داخلی و خارجی قرار می‌گیرد که فشار می‌تواند به کشیدگی و حتی پارگی لابیا منجر شود. این تغییرات می‌تواند به ناراحتی طولانی‌مدت در ظاهر لابیا و ناراحتی فیزیکی بیانجامد.

جراحی همزمان لابیاپلاستی و زایمان امکان دارد؟

بیشتر بخوانید: چه کسانی به لابیاپلاستی نیاز دارند؟/ویدئو

مزایای لابیاپلاستی چیست؟

در صورتی که خانم‌ها بخواهند اندازه لابیاها را پس از زایمان کاهش دهند، روش لابیاپلاستی یک روش ایده‌آل محسوب می‌شود. آن گروه از خانم‌هایی که با درد و ناراحتی دست و پنجه نرم می‌کنند که به علت بافت اضافی لابیا است، می‌توانند از این روش سود ببرند. لابیاپلاستی، این مزایا را به همراه دارد:

۱- بهبود سلامت

پس از بهبودی کامل بعد از لابیاپلاستی، دیگر لابیاها به لباس زیر، یا آلت تناسلی مرد هنگام رابطه جنسی، مالش پیدا نمی‌کنند و درد و ناراحتی کاهش می‌یابد.

پس از بهبودی کامل  دیگر لابیاها به لباس زیر، یا آلت تناسلی مرد هنگام رابطه جنسی، مالش پیدا نمی‌کنند و درد و ناراحتی کاهش می‌یابد.

۲- کاهش ناراحتی

پس از زایمان، بسیاری از زنان، ناراحتی حاصل از اصطکاک ناشی از بافت اضافی لابیا را گزارش می‌کنند. با کاهش مقدار بافت لابیا در اثر لابیاپلاستی، اصطکاک کاهش و ناراحتی ناشی از آن نیز تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

این روش همچنین می‌تواند به زنان کمک کند هنگام پوشیدن لباس‌های تنگ، ورزش، داشتن رابطه جنسی و ورزش، احساس راحتی و اعتماد به نفس بیشتری داشته باشند.

جراحی همزمان لابیاپلاستی و زایمان امکان دارد؟

بیشتر بخوانید: فواید عمل لابیاپلاستی

۳- بهبود ظاهر

بسیاری از زنان ممکن است به دلایل زیبایی به دنبال برداشتن بافت اضافی از طریق لابیاپلاستی باشند. مثلا ممکن است بخواهند به ظاهری مرتب و منظم دست پیدا کنند تا ظاهر متقارن بین لب‌های واژن را بهبود ببخشند. در نتیجه عمل لابیاپلاستی، زنان گزارش می‌دهند که نسبت به ظاهر خود اعتماد به نفس جنسی بیشتری پیدا می‌کنند.

۴- اعتماد به نفس بیشتر

جراحی لابیاپلاستی، روشی باورنکردنی برای بازگرداندن ظاهر و راحتی واژن است. در خانم‌هایی که لابیای بسیار بزرگی دارند، شکل لابیا می‌تواند باعث کاهش اعتماد به نفس شود و لابیاپلاستی با بهبود ظاهر لابیا، این اعتماد به نفس را به بیماران باز می‌گرداند.

جراحی همزمان لابیاپلاستی و زایمان امکان دارد؟

بیشتر بخوانید: عمل واژینوپلاستی چیست؟

جراحی همزمان لابیاپلاستی و زایمان، امکان دارد؟

به طور معمول، بیماران باید پس از زایمان حداقل شش ماه صبر کنند تا بتوانند عمل لابیاپلاستی را انجام دهند. این مدت به بدن زمان کافی می‌دهد تا از هر نوع التهاب بهبود یابد.

هنگامی که این مدت به پایان رسید، می‌توانید به این موضوع فکر کنید که آیا عمل لابیاپلاستی برای شما مناسب است یا نه. در این مرحله، می‌توانید از پزشک خود نیز راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.  

این روش جراحی فقط می‌تواند به تعداد محدودی انجام شود. چون باید بافت کافی در لابیا وجود داشته باشد. به همین دلیل هم پزشکان معمولا توصیه می‌کنند که بیماران ابتدا بچه‌دار شوند، بعد به انجام لابیاپلاستی بپردازند.

زایمان بعد از لابیاپلاستی

به طور کلی، بیمارانی که در حال بررسی روش‌های لابیاپلاستی هستند، نباید در آینده قصد بچه‌دار شدن داشته باشند. با این حال، لابیاها در طول فرآیند زایمان (در زایمان واژینال) تحت فشار قابل توجهی قرار نمی‌گیرند. بنابراین حتی اگر هنوز برای بچه‌دار شدن برنامه دارید، این امکان وجود دارد که پیش از زایمان، لابیاپلاستی انجام دهید. البته این احتمال را هم در نظر بگیرید که زایمان بعد از لابیاپلاستی، تاثیر منفی بر لابیاپلاستی داشته باشد.

اگر هم زایمان بر طول لابیا تاثیر بگذارد، می‌توانید به سادگی لابیاپلاستی دیگری انجام بدهید تا مشکل برطرف شود. این نکته را به خاطر بسپارید که این روش جراحی فقط می‌تواند به تعداد محدودی انجام شود. چون باید بافت کافی در لابیا وجود داشته باشد. به همین دلیل هم پزشکان معمولا توصیه می‌کنند که بیماران ابتدا بچه‌دار شوند، بعد به انجام لابیاپلاستی بپردازند.

جراحی همزمان لابیاپلاستی و زایمان امکان دارد؟

بیشتر بخوانید: جوانسازی واژن چیست؟

پرسش و پاسخ درباره لابیاپلاستی و زایمان

در ادامه، رایج‌ترین پرسش‌ها درباره لابیاپلاستی را پاسخ داده‌ایم:

آیا بچه دار شدن روی لابیاپلاستی تاثیر می گذارد؟

لب‌های واژن، پس از انجام لابیاپلاستی برای دستیابی به ظاهری زیبا، ممکن است به دلیل عواملی مانند بافت خارجی ناشی از وزن اضافی، سایش طبیعی یا عمل زایمان دچار کشیدگی شوند. برخی از زنان به این دلایل، رشد قابل توجهی را در لابیا تجربه می‌کنند. در چنین مواردی، هر نوع درمان لابیاپلاستی بعدی نیاز به برداشتن بافت اضافی و شاید درمان بیشتر نیاز دارد.

جراحی همزمان لابیاپلاستی و زایمان امکان دارد؟

آیا به لابیاپلاستی نیاز دارم یا نه؟

اگر به این نتیجه رسیده‌اید که از ظاهر لابیای خود ناراضی هستید، یا ناراحتی و درد روزانه را به دلیل داشتن لابیای بزرگ تجربه می‌کنید، لابیاپلاستی می‌تواند برایتان مفید باشد، بنابراین درباره انجام آن با پزشک عمومی یا متخصص زنان صحبت کنید تا ببینید این روش برایتان مناسب است یا نه. این جراحی زیبایی به طور کلی به عنوان تنها درمان جراحی در نظر گرفته می‌شود که می‌تواند هایپرتروفی لابیا را اصلاح کند.

بیشتر بخوانید: عمل لابیاپلاستی بعد از زایمان

آیا بیمه، لابیاپلاستی را پوشش می دهد؟

لابیاپلاستی، به طور کلی به عنوان یک جراحی زیبایی در نظر گرفته می‌شود که معمولا تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرد. بیماران معمولا خودشان هزینه‌های درمان را متحمل می‌شوند. با این وجود می‌توانید از شرکت بیمه‌ای که با آن قرار دارید، درباره تحت پوشش بیمه قرار گرفتن یا نگرفتن لابیاپلاستی سئوال بپرسید.

جراحی همزمان لابیاپلاستی و زایمان امکان دارد؟

انجام لابیاپلاستی قبل از زایمان بهتر است یا بعد از زایمان؟

قبل از انجام لابیاپلاستی به بدن خود اجازه دهید تا پس از زایمان بهبود یابد، چون زمان بهبودی پس از زایمان متفاوت است و معمولا بین 3 تا 6 ماه طول می‌کشد. با پزشک خود مشورت کنید تا زمان‌بندی بهینه برای انجام این جراحی را تعیین کند.

پیشنهاد ویژه نی نی بان: آشنایی با پزشکان متخصص زنان و زایمان

نتایج نهایی لابیاپلاستی کی مشخص می شود؟

پس از حدود ۶ تا ۱۲ هفته، هر تورمی که پس از عمل لابیاپلاستی ایجاد شده است، باید به طور کامل برطرف شود و بتوانید نتایج کامل لابیاپلاستی را ببینید.

جراحی همزمان لابیاپلاستی و زایمان امکان دارد؟

خلاصه

بدن پس از زایمان دچار تغییراتی می‌شود و بیشترین تاثیر روی واژن اتفاق می‌افتد، ممکن است لابیاها بزرگ‌تر شوند. برخی از خانم‌ها هم به طور طبیعی، لابیای بزرگ‌تری دارند که انجام فعالیت‌های ورزشی، پوشیدن لباس‌های تنگ و رابطه جنسی را برایشان دردناک می‌کند. در چنین شرایطی می‌توان از لابیاپلاستی بهره برد. بهتر است این جراحی را تا زمانی که دیگر نمی‌خواهید بچه‌دار شوید، به تعویق بیندازید چون زایمان بعد از لابیاپلاستی روی بافت لابیا تاثیر می‌گذارد و ممکن است مجبور شوید دوباره لابیاپلاستی انجام بدهید. بعد از زایمان هم باید تا ۶ ماه صبر کنید و سپس لابیاپلاستی انجام دهید. بهبود این روش جراحی بین 3 تا 6 ماه طول می‌کشد.  

برای یافتن متخصصان مورد نظر خود به کلینیک نی نی بان مراجعه کنید.

منبع: drsmita.com

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.