۲۳۶۲۰۵
۳۲۱
۳۲۱

خطرات و عوارض احتمالی عمل جراحی لیفت پیشانی

اگر جراحی لیفت ابرو و پیشانی را انجام دهیم؛ دچار عوارضی خواهیم شد؟ این عمل‌های زیبایی می‌توانند در دراز مدت ما در خطر بدشکلی یا بالارفتن زیادتر از حد پوست شوند؟ در ادامه بخوانید.

خطرات و عوارض احتمالی عمل جراحی لیفت پیشانی

خطرات و عوارض احتمالی عمل جراحی لیفت پیشانی را می‌دانید؟پس از لیفت ابرو، پیشانی شما ممکن است به صورت شل پیچیده شود تا تورم به حداقل برسد. ممکن است یک لوله کوچک در امتداد محل برش قرار داده شود تا خون یا مایع اضافی تخلیه شود. پزشک جراح راه‌کارهایی را در مورد نحوه مراقبت از برش ها به شما می دهد. صورت یکی از اولین مواردی است که علائم پیری را نشان می دهد. هنگامی که چین و چروک ها و خطوط ریز در اطراف چشم و روی پیشانی شما ظاهر می شوند، می توانند شما را مسن تر از آنچه هستید نشان دهند. ابروهایی که به دلیل چین و چروک گود می شوند نیز می توانند باعث خستگی مزمن شما شوند.

متاسفانه رژیم غذایی و ورزش قادر به پیشگیری از این نوع پیری نیست. این زمانی است که جراحی پلاستیک صورت می تواند نقش مهمی در تغییر چشمگیر ظاهر شما داشته باشد. برای بیمارانی که می‌خواهند ظاهری جوان‌تر و بهتر داشته باشند، دکتر جراح شما در مطب خود در بوفالو، نیویورک، ابروهای خود را بالا می‌برد.

پزشک جراح با هر بیمار ملاقات می کند تا روش را با جزئیات توضیح دهد، به هر سوالی پاسخ دهد، و عوارض و خطرات احتمالی لیفت ابرو را توضیح دهد تا به شما کمک کند برای آنچه ممکن است در طول بهبودی اتفاق بیفتد، آماده شوید.

خطرات و عوارض احتمالی عمل جراحی لیفت پیشانی

واکنش نامطلوب به بیهوشی

برخی افراد پس از بیدار شدن از بیهوشی دچار حالت تهوع یا استفراغ می شوند. اگر در گذشته واکنش نامطلوب به بیهوشی را تجربه کرده اید، لطفاً به پزشک خود اطلاع دهید. ممکن است گزینه‌های دیگری نیز وجود داشته باشد یا داروهایی که پزشک می‌تواند برای راحت‌تر کردن بهبودی شما تجویز کند.

بی حسی و گزگز

تجربه بی حسی و احساس سوزن سوزن شدن بعد از لیفت ابرو غیر معمول نیست. این معمولاً کوتاه مدت است و با بهبودی برش‌ها، احساس طبیعی در حدود یک تا دو هفته برمی‌گردد.

ریزش مو

از آنجایی که برش های ایجاد شده در طول لیفت ابرو در امتداد خط رویش مو قرار دارند، ممکن است پس از عمل کمی ریزش مو داشته باشید. این معمولاً موقتی است و پس از بهبود کامل برش‌ها، موها در عرض چند ماه دوباره شروع به رشد می‌کنند.

آسیب عصبی

با توجه به ماهیت روش، ممکن است آسیب عصبی رخ دهد. این اعصاب مسئول بالا و پایین بردن ابروهای شما هستند. اگر این اتفاق بیفتد، ممکن است نتوانید ابروهای خود را به درستی حرکت دهید. در بیشتر موارد، فلج صورت موقتی است و پس از بهبودی اعصاب، حرکت طبیعی از سر گرفته می‌شود.

عفونت

مانند هر عمل جراحی، همیشه خطر عفونت وجود دارد. اگر این اتفاق بیفتد، ممکن است خونریزی بیش از حد، افزایش درد و تورم، قرمزی اطراف برش ها و بهبودی طولانی را تجربه کنید. به همین دلیل بسیار مهم است که دستورالعمل های پس از عمل خود را به دقت دنبال کنید. در صورت مشاهده هر یک از این عوارض، بلافاصله با دفتر ما تماس بگیرید.

تورم و کبودی

تورم و کبودی بخشی طبیعی از جراحی لیفت ابرو و بهبودی است. میزان کبودی بستگی به این دارد که چقدر از دستورالعمل‌های بعد از عمل خود پیروی می‌کنید و بدن شما چگونه به جراحی پاسخ می‌دهد. پس از جراحی، به پوشیدن لباس فشرده و استفاده از کمپرس یخ تشویق خواهید شد. هر دوی اینها به محدود کردن تورم و کاهش میزان کبودی کمک می کند.

جای زخم

ایجاد اسکار به طور معمول اجتناب ناپذیر است، اما از آنجایی که برش ها به طور محتاطانه در امتداد خط مو ایجاد می شوند، معمولاً به راحتی پنهان می شوند. دکتر جراح همچنین برش ها را تا حد امکان کوچک می کند تا اندازه اسکار شما را محدود کند.

خطرات و عوارض احتمالی عمل جراحی لیفت پیشانی

در چند روز اول پس از لیفت ابرو

  • در حالی که سر خود را بالا قرار داده اید استراحت کنید و طبق توصیه پزشک از داروهای مسکن استفاده کنید.
  • برای تسکین تورم از کمپرس سرد استفاده کنید.
  • از قرار دادن برش های خود در معرض فشار یا حرکت بیش از حد خودداری کنید.
  • همانطور که برش های شما بهبود می یابد، ممکن است خارش و بی حسی را تجربه کنید، که احتمالا با گذشت زمان کاهش می یابد. اگر برش های شما با باند پوشانده شده باشد، احتمالاً ظرف ۱ تا ۳ روز برداشته می شوند. بخیه ها معمولاً طی ۷ تا ۱۰ روز پس از جراحی برداشته می شوند.
  • از پزشک جراح خود بپرسید که چه زمانی برای از سرگیری فعالیت های روزانه مانند شستن و خشک کردن موها و حمام کردن مناسب است. به خاطر داشته باشید که تورم ممکن است چند هفته طول بکشد.
  • خطوط برش به مرور زمان محو خواهند شد. ممکن است برای پنهان کردن کبودی های طولانی مدت از آرایش استفاده کنید.

مراقبت‎های اورژانسی بعد از لیفت ابرو و پیشانی

پس از لیفت ابرو، در صورت داشتن موارد زیر فوراً با پزشک خود تماس بگیرید:

  • تورم ناگهانی
  • تنگی نفس
  • درد قفسه سینه
  • ضربان قلب نامنظم

خطرات و عوارض احتمالی عمل جراحی لیفت پیشانی

جمع‌بندی

با بالا بردن بافت نرم و پوست پیشانی و ابرو، لیفت ابرو می تواند ظاهری جوان تر به چهره شما بدهد. به خاطر داشته باشید که نتایج لیفت ابرو برای همیشه ماندگار نخواهد بود. با افزایش سن ممکن است پوست صورت شما دوباره شروع به افتادگی کند. آسیب خورشید همچنین می تواند پوست شما را پیر کند.

منبع: webmd

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.