۲۳۸۴۲۶
۹۰
۹۰

اندولیفت زیر چشم، یک درمان سرپایی و کم تهاجمی

​اندولیفت، یک جایگزین نوآورانه و کم‌تهاجمی برای جراحی لیفت صورت است که یکی از موارد استفاده آن برای اندولیفت زیر چشم است.

اندولیفت زیر چشم، یک درمان سرپایی و کم تهاجمی

اندولیفت، یک جایگزین نوآورانه و کم‌تهاجمی برای جراحی لیفت صورت است که یکی از موارد استفاده آن برای اندولیفت زیر چشم است.

در این مقاله می‌خوانید: 

اندولیفت زیر چشم، یک درمان سرپایی و کم تهاجمی

اندولیفت چیست؟

اندولیفت، یک جایگزین نوآورانه و کم‌تهاجمی برای جراحی لیفت صورت است که در آن از انرژی لیزر برای سفت کردن پوست و کانتور چربی صورت استفاده می‌شود. اندولیفت بیش از یک دهه است که در ایتالیا مورد استفاده قرار گرفته و برای هدف قرار دادن نواحی کوچک‌تر مثل کیسه‌های چشم و جاهایی مانند پایین صورت و گردن مناسب به شمار می‌رود. این روش برای هر نوع پوست و رنگ مناسب است و تحت بی‌حسی موضعی انجام می‌شود.

اندولیفت زیر چشم، یک درمان سرپایی و کم تهاجمی

بیشتر بخوانید: جدیدترین روش لیفت ابرو، کدوم بهتره؟

علت افتادگی صورت و گردن چیست؟

با گذشت زمان و به دلیل افزایش سن، قرار گرفتن در معرض نور خورشید، یا فقط به دلایل ارثی و ژنتیکی، بافت‌های نرم صورت و گردن سست می‌شوند. ماهیچه‌های صورت در حالی ضعیف‌تر می‌شوند که حمایت ساختاری برای پوست و چربی‌های زیرین آن وجود ندارد. در صورت عدم درمان این مشکلات، ممکن است حتی زمانی که روحیه خوبی دارید، خسته، غمگین یا حتی عصبانی به نظر برسد.

روش کار اندولیفت چگونه است؟

در درمان اندولیفت، از یک لیزر هزار و 470 نانومتری استفاده می‌شود و از طریق فیبرهای میکرواپتیکی یکبار مصرف که به نازکی مو هستند و به راحتی زیر پوست، وارد هیپودرم سطحی می‌شوند، کار می‌کند. در این روش، انرژی لیزر به طور انتخابی آب و چربی را هدف قرار می‌دهد و در حالی که تولید کلاژن را به طور همزمان تحریک می‌کند، به طور موثر باعث ذوب چربی می‌شود. این اتفاق باعث جمع شدن فوری پوست و همچنین کاهش شلی پوست می‌شود. 

اندولیفت زیر چشم، یک درمان سرپایی و کم تهاجمی

بیشتر بخوانید: هزینه لیفت بینی با نخ چقدر است؟

معمولا یک درمان برای اندولیفت توصیه می‌شود که این درمان بین ۱ تا ۲ ساعت طول می‌کشد و تحت بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. نتایج اندولیفت 3 تا 6 ماه طول می‌کشد تا خودش را نشان بدهد. با این حال، تاثیر اندولیفت بستگی به بیمار دارد و برخی از افراد، نتایج قابل مشاهده را زودتر می‌بینند. پس از درمان با اندولیفت، پزشک درباره دستورالعمل‌های مراقبت‌های بعدی به شما اطلاعاتی ارائه می‌دهد. لازم است بین 4 تا 6 هفته بعد، برای ویزیت بعدی به مطب دکتر، یا مرکز درمانی که در آن اندولیفت انجام داده‌اید، مراجعه کنید. بهتر است برای این  درمان، از شخصی بخواهید تا شما را در مرکز درمانی، همراهی کند. 

  • زمان ریکاوری آن در مقایسه با جایگزین‌های جراحی کمتر است.
  • نتایج آن طولانی‌مدت و تا ۲ سال است. 
  • این جراحی توسط جراح چشم انجام می‌شود. 

پیشنهاد ویژه نی نی بان: آشنایی با پزشکان متخصص چشم پزشکی

اندولیفت زیر چشم، یک درمان سرپایی و کم تهاجمی

سئوالات متداول درباره اندولیفت

در ادامه با سئوالات متداول درباره اندولیفت آشنا می‌شوید:

مقایسه اندولیفت با جراحی لیفت صورت یا لیفت گردن 

جراحی لیفت صورت و گردن برای درمان افتادگی‌های متوسط تا شدید بسیار موثر است و نتایج قابل مشاهده قابل توجهی را ارائه می‌دهد که بیشتر از 10 سال دوام می‌آورد که هزینه درمان بیشتر و زمان ریکاوری آن طولانی‌تر است. 

به طور کلی، معمولا یک جلسه اندولیفت مورد نیاز است. با این حال، برخی از بیماران ممکن است نیاز به درمان دوم داشته باشند که می‌تواند بین ۶ تا ۱۲ ماه بعد تکرار شود. ​

اندولیفت در مقایسه با جراحی، باعث سفت شدن چربی‌های خفیف تا متوسط می‌شود. این درمان، جایگزینی مناسب برای افرادی است که مایل به جراحی نیستند و امکان بهبودی سریع‌تر را فراهم می‌کند. به طور کلی، معمولا یک جلسه اندولیفت مورد نیاز است. با این حال، برخی از بیماران ممکن است نیاز به درمان دوم داشته باشند که می‌تواند بین 6 تا 12 ماه بعد تکرار شود. 

ماندگاری اثرات لیفت توسط این روش می‌تواند به مدت 1 تا 2 سال باقی بماند، اما برخی از بیماران و پزشکان ماندگاری نتایج را تا ۵ سال هم گزارش کرده‌اند. ماندگاری روش جراحی بین 8 تا 10 ساله طول می‌کشد. بنابراین اندولیفت، روشی مناسب برای بیمارانی است که خواهان بهبودی بدون زخم اسکار هستند و می‌خواهند سریع‌تر بهبود پیدا کنند و هزینه کمتری بپردازند. 

اندولیفت زیر چشم، یک درمان سرپایی و کم تهاجمی

بیشتر بخوانید: ماندگاری لیفت شقیقه با جراحی و نخ چقدر است؟

ریکاوری اندولیفت زیر چشم چگونه است؟

همان‌طور که گفتیم اندولیفت یک روش کم‌تهاجمی است که به شکل سرپایی انجام می‌شود، بنابراین می‌توانید بلافاصله پس از درمان به خانه بازگردید. نیازی به بانداژ یا پانسمان فشاری نیست. پس از عمل ممکن است قرمزی و کبودی در زیر چشم‌های شما ظاهر شود. با این حال، این قرمزی و کبودی، معمولا در عرض 1 تا 2 هفته برطرف می‌شود و بیشتر بیماران می‌توانند در عرض 1 تا 2 هفته فعالیت‌های سابق خود را از سر بگیرند. 

ممکن است برخی از بیماران چندین هفته پس از درمان درد، حساسیت و بی‌حسی را تجربه کنند. این عوارض، دائمی نیستند و به مرور زمان بهبود می‌یابند. تحت تاثیر قرار گرفتن اعصاب حرکتی، به ندرت اتفاق می‌افتد و در صورت بروز ممکن است لازم باشد قرص‌های ضد التهابی خوراکی مصرف کنید. 

اندولیفت زیر چشم، یک درمان سرپایی و کم تهاجمی

عوارض اندولیفت زیر چشم چیست؟ 

پس از اندولیفت تا یک هفته بعد از عمل، انتظار تورم و کبودی را داشته باشید. مانند هر وسیله گرمایشی، اندولیفت با لیزر، خطر سوختگی پوست، تغییر رنگ یا کبودی عصبی را به همراه دارد که ممکن است به ضعف عضلانی منجر شود. عدم تقارن و بی‌نظمی کانتور نیز ممکن است رخ دهد.

بیشتر بخوانید: جوانسازی و لیفت صورت با نخ کلاژن ساز

آیا اندولیفت زیر چشم ایمن است؟

اندولیفت، یک راه حل ایمن و موثر برای سفت کردن پوست شل و بازسازی چربی ارائه می‌دهد. قبل از درمان، محافظ‌های کوچک لیزری روی پلک‌هایتان قرار می‌گیرد تا از چشم‌هایتان محافظت کند. اگر از لنزهای چشمی استفاده می‌کنید، این لنزها را دربیاورید و تا 24 ساعت پس از درمان از استفاده از آن خودداری کنید.

اندولیفت زیر چشم، یک درمان سرپایی و کم تهاجمی

مزایای اندولیفت چیست؟

اندولیفت، یک روش سرپایی است که در مطب پزشک و تحت بی‌حسی موضعی انجام می‌شود که این امکان را فراهم می‌کند که بتوانید پس از درمان به خانه بازگردید. تکنولوژی لیزر، تولید کلاژن را طی ۳ تا ۶ ماه تحریک می‌کند. با این حال، در هفته اول پس از درمان و گاهی اوقات حتی بلافاصله بعد از اندولیفت، مقداری سفت شدن را مشاهده می‌کنید. اندولیفت نیازی به بخیه ندارد و معمولا هیچ جای زخم قابل مشاهده‌ای روی صورتتان باقی نمی‌گذارد.

بیشتر بخوانید: بهترین دکتر لیفت ابرو و پیشانی تهران کیست؟

آیا اندولیفت درد دارد؟

برای انجام اندولیفت، پزشک از بی‌حس‌کننده موضعی برای بی‌حس کردن ناحیه مورد نظر استفاده می‌کند. این تزریق، به شکل گزش احساس می‌شود و برخی از بیماران گهگاه احساس گرما و ناراحتی می‌کنند. در پایان درمان، مقداری قرمزی و تورم جزئی در ناحیه تحت درمان وجود خواهد داشت.

پیشنهاد ویژه نی نی بان: آشنایی با پزشکان متخصص پوست، مو و زیبایی

اندولیفت زیر چشم، یک درمان سرپایی و کم تهاجمی

چه افرادی کاندید مناسب اندولیفت هستند؟ 

اندولیفت برای هر نوع پوست و رنگ مناسب است. با این حال، به خانم‌های باردار، افرادی که دارای ضربان‌ساز یا «دفیبریلاتور» داخلی هستند، افرادی که دارای ایمپلنت الکترونیکی و ایمپلنت دائمی در ناحیه تحت درمان دارند، توصیه می‌شود که اندولیفت نکنند. 

همچنین این درمان برای افرادی که سابقه بیماری‌هایی که توسط گرما (مانند هرپس سیمپلکس مکرر) تحریک می‌شود، یا هر بیماری فعال در ناحیه درمان (مانند زخم، پسوریازیس، اگزما و بثورات پوستی) دارند، توصیه نمی‌شود.

خلاصه

اندولیفت، یک روش کم‌تهاجمی است که جایگزین جراحی لیفت صورت می‌شود و نتایج آن بین به مدت 1 تا 2 سال طول می‌کشد. پس از این درمان ممکن است قرمزی و کبودی را تجربه کنید، اما می‌توانید به منزل بازگردید. 

برای یافته متخصصان مورد نظر خود به کلینیک نی نی بان سر بزنید. 

منبع: perfecteyesltd.com

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.