۲۴۰۵۵۶
۲۱۵
۲۱۵

پاک کردن تاتو با لیزر، وقتی خوشایندتان نیست

اگر بخواهید از شر تاتوهایی که دوستشان ندارید خلاص شوید، پاک کردن تاتو با لیزر نسبت به سایر روش‌ها روش ایمن‌تر است و می‌توانید راحت‌تر به آن اطمینان کنید.

پاک کردن تاتو با لیزر، وقتی خوشایندتان نیست

اگر بخواهید از شر تاتوهایی که دوستشان ندارید خلاص شوید، پاک کردن تاتو با لیزر نسبت به سایر روش‌ها روش ایمن‌تر است و می‌توانید راحت‌تر به آن اطمینان کنید.

در این مقاله می‌خوانید: 

پاک کردن تاتو با لیزر، وقتی خوشایندتان نیست

پاک کردن تاتو با لیزر چیست؟

اگر تاتویی روی بدنتان دارید که دیگر خوشایندتان نیست، خبرهای خوبی برایتان داریم. تکنیک‌های پاک کردن تاتو با لیزر می‌توانند به طور قابل توجهی خالکوبی را محو کنند. لیزردرمانی برای کاهش خالکوبی‌های ناخواسته هم استفاده می‌شود و در آن متخصصان پوست یا تکنسین‌ها از لیزر برای ارسال پالس‌های نور با شدت زیاد استفاده می‌کنند که جوهر خالکوبی را هدف قرار می‌دهد. این جوهر، پالس‌های نور را جذب و شروع به گرم شدن می‌کند. گرما باعث می‌شود جوهر به قطعات ریز تقسیم شود و به مرور خالکوبی شروع به محو شدن می‌کند.

بیشتر بخوانید: تاتو در شیردهی، این کار را نکنید!

پاک کردن تاتو با لیزر، وقتی خوشایندتان نیست

پاک کردن تاتو با لیزر چطور انجام می شود؟

رنگدانه خالکوبی سیاه تمام طول موج لیزر را جذب می‌کند و ساده‌تر از سایر رنگ‌ها حذف می‌شود. ابتدا متخصص پوست، یا تکنسین آموزش‌دیده، خالکوبی شما را ارزیابی می‌کند و در مورد روند پاک کردن آن توضیحاتی به شما ارائه می‌دهد. تعداد درمان‌های مورد نیاز به قدمت، اندازه و رنگ خالکوبی بستگی دارد. رنگ پوست شما و همچنین رنگدانه خالکوبی نیز بر فرایند حذف تاثیر خواهند داشت.

تعداد درمان‌های مورد نیاز به قدمت، اندازه و رنگ خالکوبی بستگی دارد. رنگ پوست شما و همچنین رنگدانه خالکوبی نیز بر فرایند حذف تاثیر خواهند داشت.

ممکن است تکنسین از خالکوبی شما عکس بگیرد تا بتوانید قبل و بعد خالوبی را با یکدیگر مقایسه کنید. برای محافظت از چشم‌هایتان یک عینک به شما داده می‌شود. پزشک یا تکنسین، پوست شما را تمیز و خشک می‌کنند. اگر پوست تیره‌تری دارید، ممکن است پک یخ روی محل خالکوبی قرار بگیرد، سپس داروهای بی‌حسی یا کرم بی‌حسی موضعی روی پوستتان مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

ممکن است یک تست سریع روی پوستان انجام شود تا پزشک ببیند پوستتان چه واکنشی دارد. این کار به پزشک کمک می‌کند تا نوع لیزر را انتخاب کند. جوهر موجود در خالکوبی، نور لیزر را جذب و شروع به تجزیه می‌کند. 

این کار می‌تواند دردناک باشد، اما اگر درد زیادی دارید به پزشک یا تکنسین اطلاع بدهید. لازم است که برای پاک کردن خالکوبی چندین جلسه به پزشک مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه نی نی بان: آشنایی با پزشکان متخصص پوست، مو و زیبایی

پاک کردن تاتو با لیزر، وقتی خوشایندتان نیست

آیا پاک کردن تاتو با لیزر دردناک است؟

حذف خالکوبی با لیزر می‌تواند دردناک باشد و شدت درد به محل خالکوبی بستگی دارد، اما روش‌هایی برای مقابله با درد وجود دارد. قبل از شروع استفاده از لیزر، روی ناحیه مورد نظر، بسته یخ گذاشته می‌شود. پزشک، یک تست کوچک انجام می‌دهد تا ببیند لیزر برای شما چقدر دردناک است. 

بعد از یک جلسه درمانی، ممکن است پوست شما درد و تورم داشته باشد. گذاشتن بسته یخ می‌تواند درد را کاهش دهد. همچنین ممکن است پزشک به شما توصیه کند که ایبوپروفن یا استامینوفن مصرف کنید.

بیشتر بخوانید: برداشتن خال با لیزر درد دارد؟

پاک کردن تاتو با لیزر، وقتی خوشایندتان نیست

مراقبت های بعد از پاک کردن تاتو با لیزر 

  • پزشک به شما توضیح می‌دهد که چگونه بعد از هر جلسه از پوستتان مراقبت کنید. 
  • از بسته‌های یخ استفاده کنید. قرار دادن یخ بر روی محل خالکوبی درست بعد از درمان باعث کاهش درد و تورم می‌شود و به بهبود پوست شما کمک می‌کند.
  • استفاده از پماد آنتی‌بیوتیک روی محل خالکوبی علاوه بر این‌که در پیشگیری از عفونت موثر است، می‌تواند تسکین‌دهنده نیز باشد.  
  • استفاده از باند و تعویض آن باعث خشک ماندن پوست و جلوگیری از عفونت می‌شود. 
  • طبق توصیه پزشکتان در زیر باند از کرم استفاده کنید. 
  • از پوشیدن لباس تنگ در محل خالکوبی خودداری کنید چون باعث می‌شود پوست دردناک و حساس شود. 
  • از ضد آفتاب با 30 SPF یا بالاتر استفاده و از قرار گرفتن در معرض آفتاب خودداری کنید. نور خورشید می‌تواند تاثیر لیزر را کاهش دهد.
  • زخم‌ها یا تاول‌های ناشی از لیزر را نخارانید. 

بیشتر بخوانید: پاک کردن تاتو ابرو به روش ریموو آیا برای زنان مشکل ساز است؟

پاک کردن تاتو با لیزر، وقتی خوشایندتان نیست

عوارض جانبی پاک کردن تاتو با لیزر

درمان لیزر نسبت به بسیاری از روش‌های دیگر حذف تاتو ایمن‌تر است و عوارض جانبی بسیار کمی دارد. عوارض جانبی آن عبارتند از:

  • عفونت: استفاده از پماد آنتی‌بیوتیک و تمیز نگه داشتن ناحیه تحت درمان به جلوگیری از عفونت کمک می‌کند. در صورت تورم و قرمزی پس از یک جلسه درمان لیزر، بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید.
  • از بین نرفتن کامل خالکوبی: بعید است که خالکوبی به طور کامل حذف شود. در بسیاری از موارد، ممکن است رنگ‌های خاصی نسبت به سایر رنگ‌ها کمرنگ‌تر شوند. مثلا خالکوبی‌های آبی و سیاه به خوبی به درمان لیزر پاسخ می‌دهند، اما از بین بردن رنگ‌های زرد، قرمز و سفید سخت‌تر است. خالکوبی‌های لب، خط چشم و ابروها ممکن است بعد از درمان تیره‌تر و بعد به مرور زمان محو می‌شوند.

خالکوبی‌های آبی و سیاه به خوبی به درمان لیزر پاسخ می‌دهند، اما از بین بردن رنگ‌های زرد، قرمز و سفید سخت‌تر است. 

  • تغییر رنگ پوست: ممکن است قسمتی از پوست که تحت درمان قرار می‌گیرد از پوست اطراف آن کمرنگ‌تر، یا تیره‌تر شود. 
  • ایجاد زخم: ممکن است جای پاک کردن تاتو با لیزر دچار زخم شود که در شرایطی که از پوست خود به درستی مراقبت نکنید، یا در معرض نور خورشید قرار بگیرید، این امکان وجود دارد.
  • عکس‌العمل‌های آلریک: این عارضه، نادر است، اما گاهی اوقات درمان لیزر باعث واکنش آلرژیک می‌شود. امکان این‌که جوهرهای قرمز باعث ایجاد آلرژی شوند، بیشتر است بنابراین پزشک قبل از لیزردرمانی، به شما قرص آلرژی می‌دهد. 

بیشتر بخوانید: اسکین کر پوست چیست؟

پاک کردن تاتو با لیزر، وقتی خوشایندتان نیست

پاک کردن تاتو با لیزر باعث ایجاد زخم می شود؟

تمام روش‌های حذف خالکوبی می‌توانند باعث ایجاد جای زخم‌های ماندگار شوند. از بین تمام روش‌ها، لیزردرمانی احتمال کمتری برای ایجاد زخم دارد. پس از یک جلسه پاک کردن خالکوبی با لیزر، ممکن است پوستتان تاول بزند، یا زخم و  پوسته پوسته شود. خارش نیز از عوارض حذف خالکوبی است، اما خاراندن باعث زخم شدن محل خالکوبی می‌شود.  

خلاصه

لیزردرمانی، یکی از بهترین روش‌ها برای پاک کردن خالکوبی است. در پاک کردن تاتو با لیزر، عوارض کمی وجود دارد، اما عفونت، قرمزی، باقی ماندن جای زخم، تغییر رنگ پوست و عکس‌العمل‌های آلرژیک برخی از عوارض آن به شمار می‌رود. برای کاهش عوارض از پک یخ روی محل تحت درمان استفاده کنید، به آن پماد آنتی‌بیوتیک بزنید، محل را تمیز نگه دارید و آن را بانداژ کنید. 

برای یافتن متخصصان مورد نظر خود به کلینیک نی نی بان سر بزنید. 

منبع: webmd

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.