۲۴۱۸۸۹
۱۵۲
۱۵۲

بهترین راه کار برای کاهش استرس قبل از جراحی

برای این‌که قبل از هر عمل جراحی استرس نداشته باشید؛ می‌توانید چه کارهایی را انجام دهید؟ در ادامه بخوانید.

بهترین راه کار برای کاهش استرس قبل از جراحی

اگر قرار باشد یک عمل جراحی زیبایی یا درمانی و حیاتی داشته باشید؛ ممکن است، خیلی استرس بگیرید. با این وجود راههای کاهش استرس قبل از جراحی برای شما بسیار مفید هستند. می‌توانید آنها را پیاده کنید تا چند ساعت و چند دقیقه قبل جراحی بتوانید با آرامش بیهوش شوید. ما در ادامه این راه‌ها را توضیح داده‌ایم.

در این مقاله می‌خوانید:

چرا قبل از عمل جراحی استرس می‌گیریم؟

ممکن است در روزها و هفتههای منتهی به عمل جراحی پر از حالت استرس، اضطراب و ترس باشید. اگرچه دلایل زیادی وجود دارد که افراد قبل از عمل جراحی احساس اضطراب می‌کنند اما راه‌کارهایی علمی‌وجود دارد که بتوان این استرس را کاهش داد. در ضمن معمولا افراد به دلیل ترس جان خود، دچار این مشکل می‌شوند. 

 

چه کارهایی قبل از جراحی برای کاهش استرس، نکنیم؟

برخی افراد برای کاهش استرس خود قبل از جراحی، معمولا کارهایی مثل پرخوری، سیگار یا مشروب را امتحان می‌کنند؛ یا حتی خانه را تمیز می‌کنند. به این منظور باید حتما به این افراد تاکید کنیم این شرایط بدتر بدن را خسته می‌کند و سبب اضطراب بیشتر خواهد شد.

بهترین راه کار برای کاهش استرس قبل از جراحی

چرا سیگار کشیدن برای کاهش استرس جراحی بد است

بسیاری از مردم زمانی که احساس عصبی، مضطرب و نامطمئن می‌کنند، با دفعات بیشتری به سیگار کشیدن روی می‌آورند. متأسفانه، سیگار کشیدن نه تنها برای سلامت کلی شما مضر است، بلکه می‌تواند تأثیر نامطلوبی بر روی جراحی و دوره نقاهت شما داشته باشد و زمان بهبود زخمهای شما طولانی تر شود. ترک سیگار را قبل از عمل جراحی (حتی برای چند هفته) در نظر بگیرید تا خطر ابتلا به عوارض ناشی از سیگار کشیدن یا تشدید آن را کاهش دهید.

راههای قبل از جراحی برای کاهش استرس چیست؟ 

برای کاهش استرس قبل از جراحی زیبایی یا درمانی، می‌توانید یکی از این 8 راه حل را انجام دهید.

درباره جراحی خود بیشتر بدانید

هرچه بیشتر در مورد وضعیت پزشکی خود و جراحی که انجام می‌دهید بدانید، احساس بهتری نسبت به انجام عمل خواهید داشت. به اطلاعات مربوط به میزان موفقیت و اینکه چرا به جراحی نیاز دارید توجه زیادی داشته باشید. به عنوان مثال، اگر بر روی میزان احساس بهتری که پس از جراحی انجام می‌دهید تمرکز کنید و ممکن است به کاهش احساسات منفی مرتبط با ترس از آن جراحی کمک کند.

بهترین راه کار برای کاهش استرس قبل از جراحی

ترسهای خود را با جراح خود در میان بگذارید

در برخی از جراحی‌ها، ممکن است جراح بتواند با ارائه دارویی برای تسکین و آرامش شما، به شما در رفع ترس‌ها و اضطراب‌های مربوط به عمل کمک کند. همچنین، بحث در مورد ترسهای خود با جراح خود به شما این فرصت را می‌دهد که یک رابطه و پیوند قابل اعتماد ایجاد کنید، که اگر برخی از ترسهای شما ناشی از احتمال خطاهای جراحی یا عدم اعتماد به جراح شما باشد، می‌تواند بسیار مهم باشد. هر چه فرصتهای بیشتری به جراح خود بدهید تا اعتماد خود را جلب کند، آرام کردن برخی از ترسهای خود آسان تر می‌شود.

روی دستورالعملهای قبل از جراحی خود تمرکز کنید

گاهی اوقات به همین سادگی است که ذهن خود را با کارهای دیگری که باید انجام دهید و چیزهایی که باید در مورد آنها فکر کنید پر کنید. اگر روی کارهایی که برای آماده شدن برای جراحی باید انجام دهید تمرکز می‌کنید و مواردی را از لیست «کارها» خود مشخص می‌کنید، آنقدر مشغول هستید که به این ترسها و نگرانیها فرصتی برای ایجاد فرصت بدهید. این می‌تواند وظایف و افکار کوچک باشد، مثلا: چمدان خود را ببندید و مطمئن شوید که وسایل مناسب برای همراه داشتن دارید.

 

بهترین راه کار برای کاهش استرس قبل از جراحی بهترین راه کار برای کاهش استرس قبل از جراحی

بعد از جراحی چه کنیم که استرس نگیریم؟

  • یک "منطقه ریکاوری" در خانه خود آماده کنید که بتوانید به راحتی در رختخواب بروید و از آن خارج شوید.
  • قرار دادن تمام اقلام ضروری برای کمک به ریکاوری، مانند شارژر دستگاه تلفن همراه، ریموت تلویزیون، دستمال کاغذی صورت، بطری آب، کتاب، بالش اضافی و تنقلات سالم.
  • هماهنگی برای رفت و آمد به جراحی و داشتن شخصی که در کارها و فعالیتهای روزمره به شما کمک کند.
  • از خانواده و دوستان حمایت کنید؛ حمایت در سبک‌ها و مقدارهای مختلف وجود دارد و در چند مکان شگفت‌انگیز یافت می‌شود. خانواده و دوستان می‌توانند بهترین منبع شما برای غلبه بر عصبی بودن قبل از جراحی باشند. داستانهای خنده دار جراحی و یادآوریهای ملایم خود را بخواهید که آنها آنجا بوده اند و نتایج بسیار مثبتی داشته اند.

بهترین راه کار برای کاهش استرس قبل از جراحی ​برنامه پس از عمل خود را در جای خود داشته باشید

این ممکن است به آرام کردن احساسات شما در مورد عصبی بودن قبل از جراحی کمک کند، فقط به این دلیل که این یک چیز دیگر است که شما موفق شده اید لیست کارهای خود را انجام دهید. دانستن اتفاقات بعدی نیز به شما کمک می‌کند تا در ذهن خود فراتر از افکار و نگرانی‌های مربوط به خود جراحی، به سمت آنچه در آینده می‌آیند حرکت کنید.

مشاوره یا درمان را در نظر بگیرید

برخی از افراد می‌ترسند که اضطراب جراحی ممکن است خیلی جزئی باشد یا به اندازه کافی برای درمان مهم نباشد. اما هنگام مواجهه با عوارض جانبی استرس قبل از جراحی، درمان یا مشاوره ممکن است کمک کند. چه برای ماستکتومی‌توصیه شده باشد، یک ترمیم فتق مغبنی یا یک مشاوره کولونوسکوپی می‌تواند به شما کمک کند بر ترس غلبه کنید تا بتوانید درمان و تسکین مورد نیاز خود را دریافت کنید. می‌توانید درمان شناختی رفتاری را برای اضطراب در نظر بگیرید.

به دنبال درمانهای جایگزین برای اضطراب باشید

  • در حالی که جراحی ممکن است تنها گزینه درمانی برای شرایط خاص باشد، درمان تنها گزینه درمانی موجود برای افرادی که قبل از جراحی عصبی هستند، نیست. در واقع، بسیاری از درمان‌های جایگزین عالی برای اضطراب ناشی از جراحی، از جمله:
  • یوگا: یوگا قرن‌هاست که برای کاهش استرس استفاده می‌شود، زیرا شامل حالات مختلف فیزیکی، آرامش، تنفس کنترل‌شده و مدیتیشن برای کمک به کاهش فشار خون، ضربان قلب و استرس است.
  • هیپنوتیزم: افراد و پزشکان طی سال‌ها از هیپنوتیزم به عنوان ابزاری برای موارد زیادی از جمله کاهش استرس، ترک سیگار، کاهش وزن و موارد دیگر استفاده کرده‌اند.
  • طب سوزنی: مطالعه ای که در دانشکده پرستاری و مطالعات بهداشتی دانشگاه جورج تاون انجام شد، شواهد بیولوژیکی نشان داد که طب سوزنی استرس را کاهش می‌دهد.
  • ماساژ: ماساژ یکی از اولین افکاری است که برای بسیاری از افراد هنگام کاهش استرس به ذهن خطور می‌کند. تسکین اضطراب تفاوتی ندارد. ماساژ می‌تواند یک ابزار عالی و آرام‌بخش برای کمک به شما برای آماده شدن برای جراحی باشد.
  • ضربه زدن: که به آن EFT یا تکنیک آزادی عاطفی نیز گفته می‌شود، ضربه زدن ترکیبی از استفاده از طب فشاری و روانشناسی برای کمک به کاهش استرس کورتیزول و
  • سیگنالهای آرامش بخش را به آمیگدال مغز خود ارسال کنید.
  • طب فشاری: یکی دیگر از هنرهای باستانی چین که به کاهش اضطراب و کاهش احتمال حملات پانیک کمک می‌کند، طب فشاری است.
  • مراقبه ذهنی: این مدیتیشن بسیار ساده شامل تمرکز بر تنفس و افکار شماست. شما یاد می‌گیرید که افکارتان به خودی خود می‌آیند و می‌روند و مهمتر از همه این که شما افکار شما نیستید.

جمع‌بندی 

در بالا توضیح دادیم که برای کاهش اضطراب چه کنید تا عمل جراحی خوبی داشته باشید. راه‍های کاهش استرس قبل از جراحی برای شما می‌تواند سبب آرامش شود و این‌که بتوانید به جراح خود اطمینان کافی داشته باشید. 

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.