۲۴۰۵۵۰
۱۱۶۶
۱۱۶۶

کانسیلر رنگی چیست و انواع رنگ های مختلف آن چه کاربردی در آرایش دارند؟

گاهی اوقات ممکن است احساس کنید که کانسیلر روشن کننده شما به جای پنهان کردن سیاهی‌های زیر چشم، بیشتر توجه افراد را به این بخش از صورت شما جلب می‌کند. در این صورت شاید بهتر باشد که سراغ کانسیلر رنگی بروید و آن را امتحان کنید!

کانسیلر رنگی چیست و انواع رنگ های مختلف آن چه کاربردی در آرایش دارند؟

کانسیلر رنگی انواع مختلفی دارد و از هر رنگ آن می‌توان برای پوشاندن یکی از عیوب پوست استفاده کرد. در واقع، انواع کانسیلر رنگی می‌توانند مشکلات پوست از جمله سیاهی زیر چشم، قرمزی و جوش را پنهان کنند و یک ابزار بسیار کاربردی در آرایش کامل و بی نقص محسوب می‌شوند.


بیشتر بخوانید: با براش های آرایشی و کاربردشان آشنا شوید!


در این مقاله می‌خوانید:

کانسیلر رنگی چیست؟

به طور کلی، کانسیلر نوعی محصول آرایشی است که معمولاً فرمول‌های مایع یا کرمی دارد و در رنگ‌های مختلف برای هماهنگی با رنگ‌ها و ته‌رنگ‌های مختلف پوست در بازار یافت می‌شود. هدف اصلی کانسیلر استتار عیوب پوست و ایجاد یک رنگ یکنواخت است.
رنگ‌های مختلف کانسیلر از زرد و نارنجی گرفته تا سبز و بنفش را شامل می‌شوند. با این‌که این رنگ‌های خاص با پوست شما مطابقتی ندارند، اما می‌توانند برای رفع نگرانی‌هایی مانند سیاهی زیر چشم، لکه‌های تیره، قرمزی یا سفیدی غیریکنواخت پوست استفاده شوند.


بیشتر بخوانید: ۸ نکته مهم استفاده از کانسیلر برای پوست های خشک/ با این ترفندها میکاپ بدون نقص داشته باش!


کاربرد انواع کانسیلر رنگی

برای استفاده از کانسیلر رنگی فقط کافی است که اصول تئوری رنگ را به یاد بیاورید. احتمالاً در مدرسه به شما آموخته‌اند که رنگ‎های مخالف یکدیگر مکمل هم هستند و بنابراین همدیگر را خنثی می‌کنند. این اصل در مورد آرایش نیز صدق می‌کند. بنابراین، رنگ نقصی در پوست خود که می‌خواهید بپوشانید را مشخص کنید، سپس در چرخه رنگ به دنبال اصلاح‌کننده‌ای با سایه متضاد باشید. اگر به راهنمایی بیشتری نیاز دارید، به خواندن ادامه دهید تا با کاربرد انواع کانسیلرهای رنگی آشنا شوید:

کانسیلر رنگی چیست و انواع رنگ های مختلف آن چه کاربردی در آرایش دارند؟


بیشتر بخوانید: زاویه سازی صورت با آرایش و بدون جراحی!/ بدون عمل به صورتت زاویه بده!


کاربرد کانسیلر زرد

کانسیلر زرد می‌تواند سایه‌های صورتی و قرمز روشن روی پوست را بپوشاند. این کانسیلر برای مبارزه با تیرگی بسیار عالی است، زیرا می‌تواند به روشن کردن رنگ‌های سفید تا متوسط ​​پوست کمک کند. از رنگ زرد برای پوشاندن رنگ‌های بنفش روشن روی پوست نیز استفاده می‌شود و هر کسی که پوست کدر یا پیر دارد، می‌تواند از مزایای کانسیلر زرد برای روشن کردن چهره خود بهره‌مند شود.


بیشتر بخوانید: آرایش مخصوص صورت لکه دار/ خانم ها بخوانند!


کاربرد کانسیلر سبز

کانسیلر سبز یکی دیگر از انوع کانسیلر رنگی است که برای پوشاندن قرمزی پوست استفاده می‌شود. این کانسیلر لکه‌های قرمز، خال‌های مادرزادی مایل به قرمز، بثورات، آکنه، روزاسه، قرمزی اطراف بینی و حتی آفتاب سوختگی را خنثی می‌کند و از این نظر کاربرد بسیار زیادی دارد. با این حال، بهترین مزیت کانسیلر سبز این است که می‌توان از آن برای تمام رنگ‌های پوست استفاده کرد. بنابراین خرید آن ضروری است.


بیشتر بخوانید: میکاپ پوست چرب: جوش و لک صورت رو بپوشون!


کاربرد کانسیلر نارنجی

رنگ‌های خانواده نارنجی به اصلاح تیرگی و لکه‌های تیره روی پوست کمک می‌کنند و کانسیلر نارنجی به خصوص برای پوشاندن سیاهی‌های مایل به آبی زیر چشم بسیار مناسب است. پیشنهاد می‌کنیم رنگی را از خانواده نارنجی انتخاب کنید که با رنگ پوست شما مطابقت داشته باشد.
بیشتر اوقات از رنگ هلویی برای پوست‌های روشن‌تر و از نارنجی سوخته برای پوست‌های تیره‌تر استفاده می‌شود. از این رنگ‌ها می‌توان برای اصلاح لکه‌های خورشیدی و لکه‌های ناشی از افزایش سن نیز استفاده کرد.

کانسیلر رنگی چیست و انواع رنگ های مختلف آن چه کاربردی در آرایش دارند؟


بیشتر بخوانید: با این ترفندها آرایش تان در روزهای گرم تکان نمی خورد/ ماندگاری آرایش در تابستان


کاربرد کانسیلر آبی

یکی دیگر از انواع کانسیلرهای رنگی، کانسیلر آبی رنگ است که می‌تواند به تعادل رنگ نارنجی روی پوست کمک کند. بنابراین، برنزگی بیش از حد پوست و هم‌چنین، هرگونه لکه تیره نارنجی رنگ را می‌توان با یک کانسیلر آبی اصلاح کرد. علاوه بر این، مانند کانسیلر سبز، آبی نیز برای تمام رنگ پوست‌ها قابل استفاده است.


بیشتر بخوانید: آموزش سریع و حرفه ای کانتور کردن بینی + ویدئو


کاربرد کانسیلر بنفش

کانسیلر بنفش نیز مانند آبی رنگ‌های زرد و نارنجی را خنثی می‌کند و برای اصلاح لکه‌های تیره و هایپرپیگمانتاسیون و پوست بیش از حد نارنجی استفاده می‌شود. علاوه بر این، برای پنهان کردن لکه‌های زرد نیز انتخاب خوبی است و برای این کار می‌توانید کمی کانسیلر یاسی را با پرایمر خود مخلوط کنید و زیر کرم پودرتان بزنید.


بیشتر بخوانید: با این ترفندها دیگه کرم پودر روی صورتت نمیماسه!


کاربرد کانسیلر صورتی

کانسیلر صورتی می‌تواند لکه‌های زرد و سبز کم رنگ را اصلاح کند و برای روشن کردن پوست بیش از حد زیتونی نیز کاربرد دارد. علاوه بر این، سایه‌های بسیار روشن صورتی می‌توانند بعضی از ویژگی‌های صورت مانند گونه‌ها را برجسته کنند. به همین دلیل، یک کانسیلر رنگی بسیار محبوب محسوب می‌شوند و طرفداران زیادی دارند.

کانسیلر رنگی چیست و انواع رنگ های مختلف آن چه کاربردی در آرایش دارند؟


بیشتر بخوانید: آموزش گام به گام آرایش برای پوشاندن جوش مجلسی/ چطور جوش صورت را بپوشانیم؟


نحوه استفاده از کانسیلر رنگی

نحوه استفاده از این نوع کانسیلر‌ها به شرح زیر است:

  • با پرایمر آرایش مورد علاقه خود شروع کنید تا از چسبندگی خوب و ماندگاری آرایش خود تا پایان روز مطمئن شوید.
  • سپس، با استفاده از یک برس صاف، کانسیلر را مطابق رنگ در جاهایی که قصد اصلاح آن‌ها را دارید اعمال کنید. نکته کلیدی این است که فقط مقدار کمی کانسیلر بزنید و همان مقدار را در محل مربوطه به خوبی پخش کنید.
  • یادتان باشد که شما هرگز نباید رنگ کانسیلر را روی صورت خود ببینید. آنچه باید ببینید این است که رنگ‌های مخالف به آرامی با هم ترکیب می‌شوند و سایه خنثی‌تری ایجاد می‌کنند.
  • وقتی رنگ‌ها را اصلاح کردید، نوبت آن است که فونداسیون بزنید و کل صورت خود را بپوشانید.
  • بعد از کرم پودر نوبت کانسیلر اصلی و همرنگ پوست است. مجدداً، مانند فونداسیون، به آرامی صورت خود را بپوشانید و کاملاً یکنواخت کنید.
  • آخرین مرحله نیز این است که به پوست صورت خود یک پودر نگهدارنده بزنید تا از ماندگاری آرایش‌تان مطمئن شوید.

کانسیلر رنگی چیست و انواع رنگ های مختلف آن چه کاربردی در آرایش دارند؟


بیشتر بخوانید: ترفندهای آرایش بدون آرایش/ با این تکنیک ها بدون آرایش زیبا شوید!


کلام آخر

کانسیلر رنگی انواع مختلفی دارد و به کمک آن می‌توانید بسیاری از عیب و نقص‌های پوست خود را بپوشانید. برای این کار باید سعی کنید که رنگ‌های متضاد را در کنار هم قرار دهید و به عنوان مثال، برای پوشاندن سیاهی‌های مایل به آبی زیر چشمان خود از کانسیلرهای نارنجی رنگ استفاده کنید.  

به کلینیک نی نی بان سر بزنید.

منبع: elfcosmetics

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.