۲۴۰۵۷۴
۴۰۲
۴۰۲

جوانسازی و رفع چین و چروک دور لب، معرفی بهترین راهکارها!

چین و چروک‌های اطراف لب می‌توانند چهره شما را خسته و پیر نشان دهند. این چین و چروک‌ها نشان می‌دهند که پوست شما دارد خاصیت ارتجاعی، پری و صافی خود را از دست می‌دهد. روی این مقاله کلیک کنید تا با همه چیز درباره چین و چروک دور لب آشنا شوید.

جوانسازی و رفع چین و چروک دور لب، معرفی بهترین راهکارها!

چین و چروک دور لب نشانه‌ای از افزایش سن است که می‌توان آن را با روش‌های مختلفی از جمله تزریق فیلر، بوتاکس یا لیزر درمانی از بین برد. در واقع، از ۳۵ سالگی به بعد پوست این ناحیه به مرور حجم و استحکام خود را از دست می‌دهد و شما باید به فکر رفع چین و چروک دور لب خود باشید.


بیشتر بخوانید: نشانه هایی که می گوید پوست شما به سرعت در حال پیر شدن است


در این مقاله می‌خوانید:

انواع چین و چروک دور لب

انواع مختلفی از چین و چروک در اطراف لب‌های شما وجود دارد که عبارتند از:

خطوط لبخند

خطوط لبخند که به آن‌ها چین‌های نازولبیال هم می‌گویند، خطوطی عمودی هستند که از پل بینی تا گوشه‌ لب‌‌ها کشیده می‌شوند. این چین و چروک‌ها ناشی از حالات صورت و فعال شدن عضلات در این ناحیه هستند.
با گذشت زمان، تولید فیبروبلاست‌های مسئول ساخت الاستین و هیالورونان کاهش می‌یابد و باعث از بین رفتن حالت ارتجاعی و پری پوست می‌شود. در نتیجه، پوست نازک‌تر شده و خط لبخند نیز بیشتر به چشم می‌آید. روند پیری منجر به تحلیل استخوان گونه و نزول بافت چربی نیز می‌شود که به نوبه خود چین و چروک دور لب را مشخص‌تر می‌کند.


بیشتر بخوانید: با این روش ها به جنگ پیری پوست بروید


خطوط رژ لب

خطوط رژ لب به صورت خطوط و چین‌های عمودی در بالا و اطراف لب ظاهر می‌شوند و کارهایی مانند سیگار کشیدن به دلیل کاهش اکسیژن رسانی و حرکات تکراری می‌تواند باعث شود که سریع‌تر آن‌ها را ببینید. البته این چین و چروک‌ها می‌توانند در افراد غیرسیگاری نیز به دلیل حرکات مکرر عضلات و حالات صورت ظاهر شوند. حذف خطوط رژ لب در طول زمان ممکن است سخت و چالش برانگیز باشد.


بیشتر بخوانید: بهترین ماساژ صورت برای رفع چین و چروک صورت


خطوط ماریونت

خطوط ماریونت یا بغض به چهره شما حالتی غمگین و جدی شبیه به عروسک‌های خیمه شب بازی می‌بخشند. این خطوط عمودی به صورت مورب از گوشه‌های لب تا چانه دیده می‌شوند و در اثر انقباضات مداوم یک عضله خاص به وجود می‌‌آیند که لب‌ها را به سمت پایین می‌کشد. با افزایش سن، تغییرات طبیعی پوست، این چین و چروک‌ها را بیشتر نمایان می‌کند و آن‌ها معمولاً به طور متقارن در دو طرف چانه یافت می‌شوند.

جوانسازی و رفع چین و چروک دور لب، معرفی بهترین راهکارها!


بیشتر بخوانید: بهترین روش درمان چروک دور لب: اصلاح خطوط ماریونت با تزریق ژل


دلایل ایجاد چین‌ و چروک دور لب

برای آشنایی با راه‌های رفع چین و چروک دور لب باید دلایل ایجاد این چین و چروک‌ها را بشناسید که عبارتند از:

  • ژنتیک: ژنتیک نقش مهمی در ایجاد چین و چروک دارد. برخی از افراد ممکن است اولین چین و چروک‌های خود را در حدود 25 سالگی مشاهده کنند؛ در حالی که در برخی دیگر علائم پیری خیلی دیرتر ظاهر می‌شوند.
  • کاهش کلاژن: پس از 25 سالگی، غلظت کلاژن 1 درصد در سال کاهش می‌یابد. این کاهش، همراه با کاهش تولید اسید هیالورونیک و کاهش هیدراتاسیون پوست، آن را در برابر چین و چروک‌ها آسیب پذیرتر می‌کند.
  • تابش خورشیدی: یکی از دلایل اصلی پیری زودرس پوست و ایجاد چین و چروک، قرار گرفتن در معرض اشعه‌های مضر فرابنفش بدون محافظت کافی است.
  • سیگار کشیدن: افراد سیگاری به دلیل حرکات تکراری در هنگام استنشاق دود تنباکو بیشتر مستعد چین و چروک‌هایی در اطراف لب خود هستند. به علاوه، سیگار حاوی مقادیر بالایی از نیکوتین و سایر مواد مضر است که رادیکال‌های آزاد تولید می‌کنند و به زوال پوست شما سرعت می‌بخشند.
  • استرس: موقعیت‌های استرس زا باعث تنش ماهیچه‌های صورت و اخم و چین و چروک می‌شوند. به طور کلی نیز استرس اثرات نامطلوب متعددی بر بدن دارد که یکی از آن‌ها تحریک پیری زودرس است.
  • مراقبت ناکافی از پوست: چین و چروک اطراف لب می‌تواند نتیجه‌ای از نادیده گرفتن روال‌های مراقبت از پوست نیز باشد. عدم پاسخگویی به نیازهای خاص پوست می‌تواند زوال پوست و بروز چین و چروک‌ها را سرعت ببخشد.

جوانسازی و رفع چین و چروک دور لب، معرفی بهترین راهکارها!


بیشتر بخوانید: با این ۷ روش طبیعی از شر چین و چروک های صورت خلاص شو


روش های رفع چین و چروک دور لب

روش‌های مختلفی برای از بین بردن این چین و چروک‌ها وجود دارد که بعضی از رایج‌ترین آن‌ها عبارتند از:

تزریق فیلر

یکی از موثرترین روش‌ها برای از بین بردن خطوط لبخند، رژ لب و ماریونت، استفاده از پرکننده‌های اسید هیالورونیک است. تزریق فیلر در این روش به صورت استراتژیک انجام می‌گیرد و اسید هیالورونیک به نقاط خاصی در صورت که بیش‌ترین کاهش حجم را داشته‌اند تزریق می‌شود. علاوه بر این، پزشک شما مقدار معینی از هیالورونان را مستقیماً به خطوط لبخند شما تزریق می‌کند.


بیشتر بخوانید: انواع تزریق ژل یا چربی، کدام مناسب است؟


تزریق بوتاکس

چندین سال است که بوتاکس به عنوان یک تکنیک بسیار موثر برای از بین بردن چین و چروک‌ها و جوانسازی صورت استفاده می‌شود. این روش مخصوصاً برای رفع خطوط رژ لب بسیار پرکاربرد است و هیچ درد یا خطر خاصی هم ندارد. از طرفی، این درمان چین و چروک دور لب فقط چند دقیقه طول می‌کشد، اما اثرات آن حدود ۳ تا ۴ ماه و گاهی اوقات حتی بیشتر نیز باقی می‌ماند.


بیشتر بخوانید: جدیدترین دستگاه جوانسازی پوست ۲۰۲۴، ۲۰۲۳ موثرترین روش


لیزر درمانی

لیزر CO2 برای جوانسازی پوست، سفت کردن، از بین بردن جای زخم و کاهش پوست اضافی، یک روش درمانی ایده آل است. این دستگاه چند منظوره نتایج سریع و طولانی‌مدتی را ارائه می‌دهد. در این روش، پرتوهای لیزر لایه فوقانی و آسیب دیده پوست را برمی‌دارند و در عین حال، تولید کلاژن و الاستین را در لایه‌های عمیق‌تر تحریک می‌کنند. به همین دلیل، لیزر درمانی می‌تواند در کاهش چین و چروک‌ها و جوانسازی پوست بسیار موثر باشد.

جوانسازی و رفع چین و چروک دور لب، معرفی بهترین راهکارها!


بیشتر بخوانید: ۱۲ ماسک ساده و خانگی برای رفع چین و چروک و روشن کردن پوست


کلام آخر

چین و چروک دور لب بر اثر افزایش سن و کاهش تولید کلاژن ایجاد می‌شود. البته هنوز راه‌های بسیار زیادی برای برطرف کردن آن وجود دارد که معروف‌ترین آن‌ها، تزریق فیلر، بوتاکس و لیزر درمانی هستند و شما می‌توانید با مشورت با پزشک خود گزینه مناسب را انتخاب کنید.

برای اطلاعات بیشتر و آشنایی با متخصصین پوست، مو و زیبایی، به کلینیک نی نی بان سر بزنید.

منبع: estetika-bg

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.