۲۴۰۵۸۴
۹۶۵
۹۶۵

خانم هایی که به زیبایی پوست گردن و دکلته خود اهمیت بدهند بخوانند / راهنمای مراقبت

وقتی صحبت از مراقبت کردن از پوست می‌شود، بسیاری از افراد فقط روی صورت خود تمرکز می‌کنند و از سایر قسمت‌ها مانند گردن و دکلته غافل می‌شوند. در صورتی که این نواحی نیز به اندازه صورت مهم هستند. روی این مقاله کلیک کنید تا با راه های مراقبت از پوست گردن و دکلته آشنا شوید.

خانم هایی که به زیبایی پوست گردن و دکلته خود اهمیت بدهند بخوانند / راهنمای مراقبت

مراقبت از پوست گردن و دکلته یک امر ضروری است. به عبارت دیگر، اگر از پوست گردن و دکلته خود مراقبت نکنید، به زودی ممکن است علائم پیری را روی آن‌ها مشاهده کنید و پشیمان شوید. پس باید مراقبت‌هایی مانند لایه برداری منظم پوست و استفاده از کرم ضد آفتاب و روغن‌های گیاهی را جدی بگیرید. در ضمن، با ما همراه باشید تا به طور کامل با راهنمای مراقبت از پوست گردن و دکلته آشنا شوید.


بیشتر بخوانید: ۳ روش جلوگیری از پیری و شل شدن پوست گردن


در این مقاله می‌خوانید:

اهمیت مراقبت از پوست گردن و دکلته

پوست گردن و دکلته به دلیل نازک بودن در برابر علائم پیری آسیب پذیرتر هستند و به همین دلیل، نیاز به مراقبت و توجه ویژه دارند. به علاوه، این نواحی برخلاف پوست صورت، دارای غدد چربی کمتری هستند که آن‌ها را برای خشکی و از دست دادن خاصیت ارتجاعی مستعد می‌کند.
هم‌چنین، پوست گردن و دکلته شما به طور مرتب در معرض استرس‌های محیطی، به ویژه نور خورشید قرار می‌گیرد که می‌تواند آسیب پذیری و علائم پیری آن را تشدید کند. متأسفانه، پوست این نواحی اغلب در روتین‌های مراقبت از پوست نادیده گرفته می‌شود؛ هر چند که مراقبت از پوست گردن و دکلته به اندازه مراقبت از صورت مهم است و به جوان نشان دادن شما کمک می‌کند.

خانم هایی که به زیبایی پوست گردن و دکلته خود اهمیت بدهند بخوانند / راهنمای مراقبت


بیشتر بخوانید: از شر آکنه و لک های پوستی بعد از ۵۰ سالگی خلاص شوید


دلایل ایجاد چین و چروکهای روی گردن

خطوط یا چین و چروک‌های روی گردن یکی از نشانه‌های رایج پیری هستند که عوامل مختلفی می‌توانند بر ایجاد آن‌ها تأثیر بگذارند. یکی از این عوامل ژنتیک است، اما برخی عادات و عوامل محیطی نیز می‌توانند این چین و چروک‌ها را تشدید کنند.
سیگار کشیدن و قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض اشعه فرابنفش از جمله عوامل شناخته شده‌ای هستند که به ایجاد چین و چروک روی پوست کمک می‌کنند. البته حرکات تکراری مانند چشم دوختن یا نگاه کردن مداوم به پایین را نیز باید به این لیست اضافه کرد.

خانم هایی که به زیبایی پوست گردن و دکلته خود اهمیت بدهند بخوانند / راهنمای مراقبت


بیشتر بخوانید: خانم ها خوردن این غذاها به جوان ماندن پوست شما کمک می کنند


راه های مراقبت از پوست گردن و دکلته

یک راهنمای مراقبت از پوست گردن و دکلته به شما می‌گوید که حتماً نیاز نیست حجم زیادی از محصولات آرایشی و بهداشتی بخرید. پس استرس نداشته باشید و بدانید که فقط چند محصول ساده مانند پاک کننده، کرم ضد آفتاب و لایه بردار نیز برای یک مراقبت درست و حسابی کافی هستند. علاوه بر این، روش‌های طبیعی زیادی مانند استفاده از روغن‌های گیاهی وجود دارند که می‌توانند در این مسیر به شما کمک کنند:  


بیشتر بخوانید: نکات طلایی مراقبت از پوست در برابر آفتاب/ ضدآفتاب کافی نیست!


استفاده از کرم ضد آفتاب

نور فرابنفش خورشید یکی از مهم‌ترین عوامل پیری زودرس در پوست گردن و دکلته است. این نواحی اغلب در معرض نور خورشید هستند، اما بسیاری از افراد فراموش می‌کنند که باید روی آن‌ها کرم ضد آفتاب بزنند. پس یادتان باشد که هر روز و حتی در روزهای ابری نیز روی گردن و دکلته خود کرم ضد آفتاب با SPF حداقل 30 بزنید و اگر هم‌چنان بیرون هستید، هر دو ساعت یک بار آن را تمدید کنید.


بیشتر بخوانید: ۸ ماده ضروری برای مراقبت از پوست برای سنین میانسالی


استفاده از روغن‌های گیاهی

یکی دیگر از راه های مراقبت از پوست گردن و دکلته استفاده از روغن‌های گیاهی است. روغن‌هایی در بازار وجود دارند که مخصوصاً برای سفت، تقویت و ترمیم کردن پوست صورت، گردن و دکلته طراحی شده‌اند. این روغن‌ها سرشار از آنتی اکسیدان‌هایی هستند که پوست شما را تغذیه و ترمیم می‌کنند.
علاوه بر این، روغن به سرعت جذب پوست می‌شود و تولید الاستین و کلاژن را تحریک می‌کند که به نوبه خود ظاهر پوست شما را بهبود می‌بخشد. بنابراین، توصیه می‌کنیم که هر روز، هم صبح و هم شب، مقداری روغن گیاهی به پوست خود بزنید و کمی ماساژ دهید.


بیشتر بخوانید: طرز تهیه ماسک لایه بردار خانگی با مواد ساده و در دسترس


لایه برداری منظم پوست

برای داشتن پوستی درخشان و بدون عیب، لایه برداری نه تنها از صورت بلکه از گردن و دکلته نیز ضروری است. در واقع، فقط با از بین بردن سلول‌های مرده پوست و تشویق به نوسازی سلولی در این نواحی است که می‌توانید به نتایج دلخواه برسید و کاری کنید که محصولات مغذی نیز با سهولت بیشتری جذب ‌شوند. البته حتماً باید دنبال خرید یک لایه بردار ملایم باشید، زیرا همان‌طور که گفتیم، پوست گردن و دکلته شما حساس است.

خانم هایی که به زیبایی پوست گردن و دکلته خود اهمیت بدهند بخوانند / راهنمای مراقبت


بیشتر بخوانید: ۸ روش لیفت و جوانسازی گردن، بهترین کدام است؟


روتین مراقبت از پوست گردن و دکلته

روتین مراقبت از پوست گردن و دکلته شامل مراحل زیر است:

  • مرحله اول: هر روتین مراقبت از پوست خوبی با پاکسازی شروع می‌شود. پس قبل از هر چیز، پوست گردن و دکلته خود را با یک کرم شستشوی ملایم بشویید و کثیفی‌ها را پاک کنید.
  • مرحله دوم: سپس با استفاده از یک کرم لایه بردار ملایم، پوست گردن و سینه خود را صاف، شاداب و درخشان کنید.
  • مرحله سوم: از یک سرم مخصوص که حاوی ویتامین A، ویتامین C و آنتی اکسیدان است استفاده کنید تا جلوی آسیب رادیکال‌های آزاد را بگیرید.
  • مرحله چهارم: از یک کرم مرطوب کننده استفاده کنید که در عین چرب نبودن، بتواند رطوبت پوست گردن و دکلته شما را تامین کند و جلوی خشکی پوست را بگیرد.

خانم هایی که به زیبایی پوست گردن و دکلته خود اهمیت بدهند بخوانند / راهنمای مراقبت


بیشتر بخوانید: جوانسازی گردن با پروفایلو: فواید و عوارض و ماندگاری


کلام آخر

معمولاً اکثر افراد مراقبت از پوست گردن و دکلته خود را نادیده می‌گیرند و فقط به پوست صورت‌شان توجه دارند. در صورتی که پوست این نواحی به اندازه پوست پشت پلک‌ ظریف است و بیشتر امکان دارد که در معرض علائم پیری قرار بگیرد. بنابراین، توصیه می‌کنیم که با انجام کارهای ساده‌ای مانند استفاده از کرم ضد آفتاب و داشتن یک روتین پوستی سالم، از پوست گردن و دکلته خود مراقبت کنید.

برای اطلاعات بیشتر و آشنایی با متخصصان پوست، مو و زیبایی به کلینیک نی نی بان سر بزنید.

منبع: indagarebeauty

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.