814
کد: 198697
19 ارديبهشت 1398 - 20:27
بعد از تزریق واکسن مدفوع نوزادم سبز رنگ شده است.

  سوال مخاطب نی‌نی‌بان: با سلام خسته نباشید چندروزی هست مدفوع پسرم سبز رنگ شده و  حالتی شبیه سفیده تخم مرغ، موکوس دار شده از بعد واکسن ۴ ماهگی اینجوری شد ودر روز ۴ یا ۵ بار مدفوع میکند فقط یک بار هم در مدفوع رگه های قرمز دیدم باید چیکار کنم؟

 
پاسخ دکتر علی اصغر حلیمی، متخصص اطفال: 
مادر عزیز دلایل وجود رگه های خونی در مدفوع نوزاد می تواند به علت های زیادی برگردد که باید ریشه یابی شود. به تنهایی نمی توان علت اصلی را گفت اما می توان گفت که خوردن بیش از حد شیر مادر می‌تواند دستگاه گوارش نوزاد را ملتهب کند و خونریزی ایجاد کند چرا که عدم تحمل لاکتوز عامل اصلی بروز خون در مدفوع نوزاد است. همچنین عفونت‌های مختلفی می‌تواند باعث بروز خون در مدفوع نوزاد شود، پاسخ آلرژیک نوزاد به شیر یا شیر خشک که هر دو دارای پروتئین هستند، یبوست نوزاد و خراش مقعدی نیز از جمله عوامل بروز خون در مدفوع نوزاد است. بهتر است برای معاینه به متخصص مراجعه کنید.

 

 

مشاوره ویدیویی
ارسال نظر
*پر کردن قسمت هایی که ستاره دارد ضروری است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی: