803
کد: 202392
08 تير 1398 - 20:44
با نامزدم رابطه داشتم و دو عدد قرص اورژانسی خوردم.

سوال مخاطب نی‌نی‌بان: سلام من اختلال pcod و کم کاری تیروئید دارم، و همیشه موقع به تعویق افتادن پریودم آمپول پروژسترون استفاده میکنم و تقریبا هفت روز بعد از تزریق آمپول پروژسترون پریود میشم، از ماه اسفند دو،سه نوبت، بدون هیچ دارویی تقرببا به طور منظم پریود شدم.متاسفانه دوباره ۴۰ روز پریودم عقب افتاد و هیچ دارویی هم برای پریود شدن مصرف نکردم، چند روز پیش با نامزدم رابطه داشتم، باکره هستم و رابطه ی واژینال نداشتیم، از ترس احتمال تماس پیشاب با واژنم(البته ایشون میگن در اون لحظه هیچ مایعی از ایشون خارج نشده و منم بلافاصله محل تماس رو شست و شو دادم)، ۵ ساعت بعد از رابطه دوتا قرص لوونورژسترول ۷۵ میلی گرم همزمان مصرف کردم.دقیقا ۷ روز بعد از مصرف قرص دچار خونریزی شدم، ابتدا خونریزی کم بود و سپس دو روز شدت خونریزی زیاد شد و به مرور کم شد طوریکه در شروع روز پنجم فقط لکه بینی بود. تمام ویژگی های خونریزی مشابه دوره های قاعدگیم بود فقط خونریزی خفیف تر بود و مدت زمانش کمتر و کوتاه تر بود. میخواستم ببینم این از اثرات دارو هست و بارداری منتفیه؟ یا احتمال بارداری وجود داره؟


پاسخ دکتر فریبا الماسی، متخصص زنان، استاد دانشگاه و فلوشیپ جراحی لاپاراسکوپی:
دوست عزیز چون پس از تماس جنسی خونریزی داشتید احتمال بارداری وجود ندارد، همچنین لکه بینی و خونریزی پس از مصرف قرص های اورژانسی طبیعی است. معمولا تا سه سیکل نظم قاعدگی شما بهم می ریزد.

مشاوره ویدیویی
ارسال نظر
*پر کردن قسمت هایی که ستاره دارد ضروری است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی: