413
کد: 210016
04 مهر 1398 - 08:05
من با نامزدم رابطه داشتم و قرص اورژانسی مصرف کردم.

سوال مخاطب نی‌نی‌بان: سلام . من و نامزدم رابطه داشتیم‌مقداری از منی روی واژنم ریخت بعد از دوازده ساعت دوتا قرص اورژانسی بلافاصله خوردم بعد از دو هفته پریود شدم ولی یکم دوره اش طولانی شد یعنی از ۷ روز به ۹ روز رسید و البته حجم‌خونریزی هم کم شد بعد از اون دو بار رابطه بدون دخول سطحی داشتم و حالا بعد از اینکه دو هفته از پریودم میگذره دچاره لک بینی با رنگ قهوه ای شده ام و چهار روزه درگیر این مساله ام بی بی چک امروز گذاشتممنفی بود میخواستم ببینم عوارض قرص هستش یا به خاطر اون روابط سطحی باردارم ؟ برای درمان باید چیکار کنم؟

پاسخ دکتر مرجان قاجار، جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی:
دوست عزیز اگر قرص اورژانسی را بلافاصله بعد از نزدیکی و به درستی استفاده کرده باشید احتمال شکست قرص یک تا دو درصد است. مصرف قرص های اورژانسی سیستم هورمونی شما را بهم میریزد و باعث ایجاد بی نظمی در قاعدگی گاهی تا سه سیکل می شود، در ضمن واکنش هر بدنی به قرص های اورژانسی متفاوت است، ممکن است شما چند روز زودتر یا دیرتر و یا در تاریخ مقرر همیشگی پریود شوید. به پزشک برای ایجاد نظم قاعدگی مراجعه کنید. 

مشاوره ویدیویی
ارسال نظر
*پر کردن قسمت هایی که ستاره دارد ضروری است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی: