210
کد: 214159
27 آبان 1398 - 15:17
نوزادم 36 روزه است و محل تزریق واکسنش متورم شده است.
 سوال مخاطب نی‌نی‌بان: سلام وخسته نباشید پسرم ۳۶ روزه هستن و چندساعت پیش ک لباساشو عوض میکردم متوجه شدم واکسنی ک بدو تولد در زایشگاه تزریق شده توی بازوی دست راستش اندازه ی یک نخود متورم شده و زرد رنگ هست و دورش قرمز شده ،درصورتیکه تا چند روز پیش ک مجدد لباساشو عوض کردم این تورم نبود ،، ایااین تورم عفونته؟ واینکه چرا بعد از ۳۶ روز اینجور شده چند روز هست ک خیلی گریه میکرد و ناارام بود نمیدونم دلیلش این بوده یا چیز دیگه ایی،این تورم خطرناکه وباید دکترببرم؟؟؟توروخدا جوابمو بدین من از استرس دارم میمیرم الان هم ک جمعه هس و دکتری نیس تا فردا صب ک میبرم
 
 پاسخ دکتر مرتضی عبدالهی، متخصص اطفال:
احتمالا منظور این مادر محل واکسن ب ث ژ است. این واکسن ضد سل است و در اصل معیاری برای سنجش سیستم ایمنی سلولار بدن است. تورم تاخیری محل واکسن و تورم غدد لنفاوی اطراف به طور طبیعی تا مدت ها پس از دوران نوزادی محتمل است و مشکلی ایجاد نمیکند. ولی گاهی به علت عفونت ثانویه نیاز به آنتی بیوتیک وجود دارد. بررسی سیستم ایمنی بدن به طور معمول لازم نیست مگر این که کودک علائم دیگر مانند اختلال رشد یا عفونت های مکرر داشته باشد. 
مشاوره ویدیویی
ارسال نظر
*پر کردن قسمت هایی که ستاره دارد ضروری است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی: