1688
کد: 216172
28 آذر 1398 - 15:42
من برای تنظیم پریود قرص دوفاستون مصرف کردم.

سوال مخاطب نی‌نی‌بان: سلام.برای تنظیم پریود به دکتر مراجعه کردم و قرص دوفاستون تجویزکردن که به مدت چهارماه، از شب 12باید ده شب بخورم.ماه پیش پس از یک هفته از اتمام قرص پریود شدم.اما این ماه ک ماه دوم از شروع دوفاستون بود،دقیقا وقت پریود و یک هفته بعد از اتمام قرص لکه های سیاه رنگ و قهوه ای رنگ به مدت 6روز داشتم.روز هفتم خونریزی شروع شد ودوروز طول کشید باز دچارلکه بینی شدم. و از اولین لکه تاامروز 10روز میگذره و هنوزپاک نشدم.بااین وجود چطور میتونم تخمکگذاری روحساب کنم؟وایا مصرف دوفاستون را ادامه بدم؟
 
پاسخ دکتر فریبا الماسی، متخصص زنان، استاد دانشگاه و فلوشیپ جراحی لاپاراسکوپی:
دوست عزیز در فردی که برای تنظیم قاعدگی نیاز به دوفاستون دارد یعنی مبتلا به تنبلی تخمدان است و یعنی تخمک گذاری ندارد یا نامرتب است. اگر قاعدگی شما با دوفاستون مرتب شده یعنی تخمک گذاری ندارید و برای تحریک تخمک گذاری و بارداری لازم است از داروهای محرک تخمک گذاری استفاده کنید. در خانمی که خودش قاعدگی مرتب دارد تخمک گذاری 14 روز قبل از پریود بعدی اتفاق می‌افتد.

مشاوره ویدیویی
نظر کاربران
انتشار یافته: 1 نظر
در انتظار بررسی:0
Iran (Islamic Republic of)
19:32 - 1399/09/24
0
بعد از سقط قرص دوفاستون مصرف کردم بعد از ۳ روز از اتمام قرص پریود شدم حالا تخمک گذاریم را چطور پیدا کنم
پاسخ ها
مدیر پایگاه

همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید


http://bit.ly/31AMOqp

ارسال نظر
*پر کردن قسمت هایی که ستاره دارد ضروری است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی: