711
کد: 217787
19 بهمن 1398 - 12:04
بعد قرص اورژانسی خونریزی کردم شبیه پریود. تو ۲ ماه اخیر ۳_۴ تا قرص اورژانسی خورده بودم ولی تو هیچ کدوم اینجوری نشده بودم. این خونریزی نشونه چیه؟

سوال مخاطب نی‌نی‌بان: سلام خسته نباشین من ۲۲ دی ماه پریود شدم و ۳۰ دی ماه رابطه زناشویی داشتم با اینکه مایع اصلا وارد واژنم نشد ولی برای اطمینان یه قرص اورژانسی خوردم بعد ۵ بهمن ماه خونریزی کردم شبیه پریود ولی خیلی کمتر به صورت خیلی تیره و لخته اینم بگم تو ۲ ماه اخیر ۳_۴ تا قرص اورژانسی خورده بودم ولی تو هیچ کدوم اینجوری نشده بودم آیا این خونریزی نشونه چیه؟


پاسخ دکتر مرجان قاجار، جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی:
دوست عزیز شما اشتباه بزرگی انجام داده اید، بیش از حد قرص هورمونی مصرف کرده اید و آسیب جدی به هورمون ها وارد کرده اید. مصرف قرص های اورژانسی سیستم هورمونی شما را بهم میریزد و باعث ایجاد بی نظمی در قاعدگی گاهی تا سه سیکل می شود، در ضمن واکنش هر بدنی به قرص های اورژانسی متفاوت است، ممکن است شما چند روز زودتر یا دیرتر و یا در تاریخ مقرر همیشگی پریود شوید. برای ایجاد نظم قاعدگی به پزشک مراجعه کنید.

مشاوره ویدیویی
ارسال نظر
*پر کردن قسمت هایی که ستاره دارد ضروری است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی: