93
کد: 221364
24 خرداد 1399 - 10:24
حالت هام مثل پریودی هست، اما خونریزی خیلی کمه. آیا طبیعیه و من دیگه خیالم راحت باشه که باردار نیستم؟
سوال مخاطب نی‌نی‌بان: آخرین پریودیم ۳۱ اردیبهشت بود.پریودی هام هم هر ماه تاخیر حداقل ۵ روزه دارن.ششم خرداد آخرین روز آخرین پریودیم بودکه محافظت نشده رابطه داشتیم.همون لحظه هم دوتا اوسیز ۷۵ خوردم.بعد از شش روز یعنی امروز که دوازدهم خرداد هست پریود شدم.حالت هام مثل پریودی هست اما خون خیلی کمه.آیا طبیعیه و من دیگه خیالم راحت باشه که باردار نیستم یا باز باید از بارداری خارج رحمی بترسم
 
 
پاسخ دکتر مرجان قاجار، جراح و متخصص زنان زایمان و نازایی:
دوست عزیز احتمال شکست قرص یک تا دو درصد است. مصرف قرص های اورژانسی سیستم هورمونی را بهم میریزد و باعث ایجاد بی نظمی در قاعدگی گاهی تا سه سیکل می شود، در ضمن واکنش هر بدنی به قرص های اورژانسی متفاوت است، ممکن است شما چند روز زودتر یا دیرتر و یا در تاریخ مقرر همیشگی پریود شوید. به پزشک برای ایجاد نظم قاعدگی مراجعه کنید. در ضمن دو بار در سال می توانید استفاده کنید، این قرص ها به علت دوز بالای هورمون و عوارض زیاد (شامل عوارض جبران ناپذیر عروقی) اصلا توصیه نمیشود.   
 
 
پاسخ دکتر فریبا الماسی، جراح و متخصص زنان زایمان و نازایی:
دوست عزیز چون پس از تماس جنسی خونریزی داشتید احتمال بارداری وجود ندارد.
مشاوره ویدیویی
ارسال نظر
*پر کردن قسمت هایی که ستاره دارد ضروری است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی: