129
کد: 221740
01 تير 1399 - 11:11
من در روز آخر پریودم رابطه داشتم و بعد از 9 ساعت قرص اووسیز 1.5 خوردم و تا 6 روز هیچ عوارضی برام نداشت.
سوال مخاطب نی‌نی‌بان: سلام خسته نباشید! من روز آخر پریودم (21ام) رابطه داشتم و بعد از 9 ساعت قرص اووسیز 1.5 خوردم و هیچ عوارضی برام تا 6 روز نداشت! اما یهو بعد از 6 روز از پریود قبلیم و خوردن قرص امروز 27ام خونریزیِ شبیه به پریود دارم! خیلی عصبی شدم تو این یک هفته و دوبار شربت زعقران و دمنوش جعفری و ویتامیت سی خوردم!! آیا طبیعیه یا نگران کننده؟؟ ممنون از شما
 
 
پاسخ دکتر مرجان قاجار، جراح و متخصص زنان زایمان و نازایی:
دوست عزیز مصرف قرص های اورژانسی سیستم هورمونی را بهم میریزد و باعث ایجاد بی نظمی در قاعدگی گاهی تا سه سیکل می شود، در ضمن واکنش هر بدنی به قرص های اورژانسی متفاوت است، ممکن است شما چند روز زودتر یا دیرتر و یا در تاریخ مقرر همیشگی پریود شوید. به پزشک برای ایجاد نظم قاعدگی مراجعه کنید. در ضمن دو بار در سال می توانید استفاده کنید. مصرف این قرص ها به علت دوز بالای هورمون و عوارض زیاد (شامل عوارض جبران ناپذیر عروقی) اصلا توصیه نمیشود. 
 
 
پاسخ دکتر فریبا الماسی، جراح و متخصص زنان زایمان و نازایی:
دوست عزیز چون پس از تماس جنسی خونریزی داشتید احتمال بارداری وجود ندارد. 
مشاوره ویدیویی
ارسال نظر
*پر کردن قسمت هایی که ستاره دارد ضروری است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی: